رابط کاربری MIUI 14

نگاهی به تغییرات و ویژگی‌های رابط کاربری MIUI 14 شیائومی

در این مطلب نگاهی داریم به تغییرات و ویژگی‌ های جدید و احتمالی رابط کاربری MIUI 14 شیائومی که به زودی در قالب به‌روزرسانی منتشر خواهد شد.

شیائومی پس از انتشار MIUI 12، رابط کاربری خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید و ویژگی‌هایی نظیر انیمیشن‌های سیستمی جدید، تغییر زبان طراحی، تصاویر پس‌زمینه زنده و بسیاری از پیشرفت‌های دیگر را در این نسخه ارائه کرد. با این حال، هم‌چنان مشکلاتی در مورد بهینه‌سازی آن در گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت وجود داشت که این شرکت چینی با اشراف بر این موضوع، نسخه‌های MIUI 12.5 و MIUI 13 را با تمرکز بر بهینگی بیشتر منتشر کرد. اکنون، در آستانه رونمایی از رابط کاربری MIUI 14، شایعات مختلفی پیرامون زبان طراحی جدید، تغییرات و ویژگی‌های آن به وجود آمده است که در ادامه به مرور آنها می‌پردازیم.

توسعه رابط کاربری MIUI 14 از 6 ماه قبل آغاز شده است و از آن زمان، شایعات مختلفی مبنی بر زبان طراحی جدید در این نسخه منتشر شده‌اند. در این میان، برنامه‌هایی مانند ضبط صدا، ساعت، ماشین حساب و قطب‌نما بازطراحی شده‌اند. نسخه جدید MIUI هم‌چنین بهترین تجربه بصری را ارائه خواهد داد و ویژگی‌های مختلفی را با یکدیگر ترکیب می‌کند.

تغییرات و ویژگی‌ های مورد انتظار رابط کاربری MIUI 14

1- کاهش برنامه‌های سیستمی در MIUI 14

تغییرات رابط کاربری MIUI 14

در نسخه‌های قبلی، برنامه‌های سیستمی متعددی وجود داشتند که کاربران مایل به استفاده از آنها نبودند. بنابراین، شیائومی به مرور و در به‌روزرسانی‌های بزرگ خود، تعداد آنها را از 14 به 8 برنامه کاهش داد. با این حال، طبق گزارش‌های جدید، یکی از تغییرات رابط کاربری MIUI 14 امکان حذف کامل برنامه‌های پیش‌فرض مانند گالری و دیگر اپلیکیشن‌های مشابه است. بنابراین دیگر مجبور نیستید از برنامه‌های شیائومی علی‌رغم میل خود استفاده کنید. بدون شک این آزادی عمل، یکی از تغییرات مثبت و از بهترین ویژگی‌ های رابط کاربری MIUI 14 خواهد بود.

2- ویژگی های مفید جدید در رابط کاربری MIUI 14

ویژگی های رابط کاربری MIUI 14

رابط کاربری MIUI 14 بر پایه اندروید 12 و 13 توسعه یافته است. پیشتر در نسخه MIUI 13 شاهد تمرکز شیائومی بر ارتقای حریم خصوصی بودیم و اکنون با عرضه نسخه جدید، توجه اصلی این سازنده به افزودن ویژگی‌های جدید معطوف شده است. بنابراین، انتظار داریم ویژگی های جدیدی با به‌روزرسانی اندروید 13 به MIUI اضافه شود که از جمله آنها می‌توان به زبان طراحی جدید Material You و همگام‌سازی‌های بیشتر اشاره کرد.

3- زبان طراحی جدید 

از جمله بزرگ‌ترین تغییرات رابط کاربری MIUI 14 در مقایسه با نسخه‌های پیشین، زبان طراحی جدید آن خواهد بود. در همین راستا، بسیاری از نرم‌افزارها با تغییراتی در UI همراه شده‌اند و یکی از موارد درخواستی، قابلیت استفاده با یکدست از گوشی در حین کار با اپلیکیشن است.

لوگوی جدید MIUI 14 که طی روزهای گذشته به طور رسمی رونمایی شد، نشان‌دهنده تغییرات بصری در ظاهر رابط کاربری است. این نسخه بدون شک با ظاهر کاملا متمایزی همراه خواهد شد.

4- بهینه‌سازی بهتر

رابط کاربری MIUI 13

گوگل تاکید کرده که اندروید 13 پس از نصب، سیستم‌عاملی پایدارتر، سریع‌تر و روان‌تر خواهد بود. این عوامل بهبود دهنده به طور مستقیم بر رابط کاربری MIUI 14 نیز تاثیر خواهند داشت. شیائومی اکنون در حال طی مراحل بهینه‌سازی اندروید 13 برای رابط کاربری خود است.

از آنجاکه MIUI به طور کلی، به عنوان یک سیستم‌عامل پرباگ شناخته می‌شود؛ بنابراین، MIUI 14 نیز مبتنی بر اندروید 13، مانند هر به‌روزرسانی دیگری، باگ‌های اساسی و گزارش شده را برطرف خواهد کرد. این نسخه ظرف یک ماه آینده برای کاربران عرضه خواهد شد. رابط کاربری MIUI 14 با ظاهر جدید، بهینه‌سازی بالا و ویژگی‌های جدید خود، یک به‌روزرسانی چشم‌گیر به نظر می‌رسد. نظر شما در مورد این آپدیت چیست؟ لطفا انتظارات خود را از این به‌روزرسانی، با ما در جریان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. یکی به این شیائومی بگه تمامی امکانات رو برا همه رام ها فعال کنه نه فقط رام های مخصوص چین