علت مرگ بروسلی

علت مرگ بروسلی بعد از نیم قرن مشخص شد!

سرانجام پس از گذشت چیزی نزدیک به نیم قرن، علت مرگ بروسلی توسط یکی از مجلات معتبر پزشکی مشخص شد تا پرده از راز مرگ مرموز پدر فنون رزمی گشوده شود؛ بروسلی چرا مرد؟

بروسلی، بازیگر مطرح چینی-آمریکایی و اسطوره هنرهای رزمی، در 20 ژوئیه سال 1973 (29 تیر 1352) در سن 32 سالگی از دنیا رفت و مرگ مشکوک و ناگهانی او تا به امروز در هاله‌ای از ابهام قرار داشته است. اما دانشمندان به تازگی با خلق یک فرضیه جدید، به علت مرگ بروسلی پی برده‌اند و به پنجاه سال حدس و گمان پایان دادند.

پژوهشی که در مجله علمی Clinical Kidney منتشر شده، دلیل تازه‌ای را مطرح می‌کند که به فرضیات قبلی و گمانه‌زنی‌هایی که در طول این سال‌ها انجام شده خاتمه می‌دهد. خیلی‌ها در این پنجاه سال گمان می‌کردند بروسلی به دست یک شخص به قتل رسیده یا توسط دشمنان خود دچار مسمویت دارویی شده است، اما این پژوهش علت مرگ بروسلی را مشخص می‌کند؛ علتی که تا حدود زیادی دور از ذهن و حتی کمی عجیب به نظر می‌رسید.

قاتل بروسلی پیدا شد!

بروسلی

اما به راستی علت مرگ بروسلی چیست؟ دانشمندان و پژهشگران، اختلال عملکرد کبد را به عنوان دلیل مرگ بروسلی معرفی کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند مصرف زیاد آب باعث هیپوناترمی ادم مغزی (تورم مغزی) شده و منجر به اختلال در عملکرد کبد شده است. به گفته محققان، عدم توانایی دفع آب کافی می‌تواند عواقب مرگباری را به همراه داشته باشد و این پژوهش علمی نشان می‌دهد که علت مرگ بروسلی همین موضوع بوده است.

جالب است بدانید محققان برای توضیح و شرح خطرات این عارضه کشنده، به عبارت بسیار معروفی که از بروسلی نقل شده بود (مثل آب باش) اشاره کرده‌اند تا با حالتی کنایه‌آمیز، نسبت به خطرهای جبران‌ناپذیر این پدیده هشدار دهند.

محققان و پژوهشگران در این باره می‌گویند:

اگر شخصی بیش از حد آب مصرف کند و حجم آب مصرف شده توسط او با میزان دفع آب از طریق ادرار مطابقت نداشته باشد، این اتفاق می‌تواند منجر به مرگ او تنها در عرض چند ساعت شود؛ زیرا این عارضه به هیپوناترمی و ادم مغزی ختم خواهد شد. ممکن است بروسلی هم به طور منظم و پیاپی آب مصرف کرده باشد و به علت دفع ناکافی و هیپوناترمی، دچار مرگی ناگهانی شده باشد.

شاید خیلی از مردم دنیا و دوست‌داران بروسلی، پیش خودشان فکر کنند که اسطوره هنرهای رزمی از هر لحاظ سالم بوده است؛ اما چنین چیزی صحت ندارد! بررسی‌ها و شواهد نشان از این دارند که بروسلی علاوه بر میزان بالای ورزش، الکل و ماری جوانا هم مصرف می‌کرده و از داروهای ضد صرع، ضد التهاب و انواع استروئیدها استفاده می‌کرده است. این‌ها مواردی هستند که منجر به افزایش مصرف آب می‌شوند و به احتمال زیاد همگی باعث ادم مغزی کشنده شده‌اند که علت اصلی مرگ بروسلی است.

تحقیقات جدید دانشمندان یک مسئله دیگر را نیز به جهان اثبات کرد و آن هم این بود که به قتل رسیدن توسط مافیا، مصرف حشیش یا کوکائین، حمله قلبی و حتی تئوری عجیبی مانند نفرین خانوادگی، هیچکدام علت مرگ بروسلی نبوده‌اند و اسطوره دوست‌داشتنی هنرهای رزمی به دلایل عارضه‌های ناشی از اختلال در کبد از دنیا رفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. روحش شادو یادش گرامی 🥺🌹🌹🕯🕯🕯

  2. مثال اب بروسلی کلااا یه فلسفه دیگه داره و ربطی نداره به این موضوع !
    مرگ بروسلی هم کافیه فقط قاتل چندین سلبریتی مثل جکسون و خیلیا که مرگ مشکوک داشتن رو جویا شین و حاشیه های این افراد رو بررسی کنید تا بفهمید خیلیا چرا کشته میشن ….
    و در نهایت مصرف زیاد اب از نظر جنبه علمی بله ممکنه مشکلاتی رو بوجود بیاره و منکرش نمیشم .