بیشترین موارد جستجو شده در گوگل، تصویری از خشونت های سال ۲۰۱۵

گوگل از طریق داده های خود راجب بیسترین مواردی که جستجو شده اند، تصویری در خصوص محبوب ترین جستجو های سال ۲۰۱۵ ترسیم کرده است. محبوب ترین جستجو های سال ۲۰۱۵ عبارتند از حملات تروریستی پاریس، اسکار، و جام جهانی کریکت. این موراد به عنوان بزرگترین لحظات سال ۲۰۱۵ هستند. در این داده ها انواع رویداد های سال ۲۰۱۵ وجود دارند که محتوای آنها مرتبط هستند، مانند بحران مهاجران، توافق هسته ای ایران، فروپاشی اقتصاد یونان و رسوایی آلایندگی فولکس واگن .

در این بین، حملات تروریستی پاریس محبوب ترین عنوان، با بیش از ۸۹۷ میلیون بار جستجو است که اطلاعات آن در مورد حملات صورت گرفته در ماه نوامبر هستند. اولین جستجو این مورد،  چند دقیقه پس از این حملات آغاز شد و همچنان ادامه دارد. مردم در سراسر جهان سوالاتی مانند ” دعا برای چیست؟” ” داعش چیست؟” و ” چه گروهی در پاریس کنسرت داشت؟” پرسیده اند. تراژدی های دیگر در این سال، مانند تیر اندازی در چارلستون، چاتانوگا و سان برناردیو، سبب افزایش جستجو عنوانی مثل کنترل حمل اسلحه شده است.

مشخص است که جستجو ها برای موضوعات مربوط به پاریس پس از حملات تروریسی صورت گرفت. اما موضوعات مهم دیگری هم در سال ۲۰۱۵ وجود داشتند که میلیون ها بار جستجو شدند. ملکه الیزابت دوم، پس از ۶۲ سال نشستن روی تخت پادشاهی، طولانی ترین ملکه حالم بر انگلستان شد.  با حضور مداوم نام او در اخبار، جسنجو در گوگل افزایش یافت و مواردی همچون ” چرا او دو تاریخ تولد دارد” و ” کار او  چیست؟” جستجو شدند. فیلم جنگ ستارگان، شروع توفانی داشت و ۱۵۵ میلیون بار جستجو شد. Darth Vader هم در عنوان پربازدید ترین شخصیت جستجو شده باقی ماند.

 از آنجایی که گوگل حوادث تغییر جهان، پیشرفت های عمده ی علمی و پدیده های سرگرمی را به عنوان بزرگترین لحظات سال ۲۰۱۵ انتخاب کرده است.  برخی از اطلاعات راجب جستجو ها نشان می‌دهند همه جهان نمی‌خواهند در مورد موضوعات مهم بدانند و بسیاری به دنبال کسب اطلاعات راجب مردی که در حالت بیهوشی پیدا شده هستند. لامار اودوم، کسی که بسکتبال حرفه ای بازی می‌کند و با  کلویی کارداشیان ازدواج کرده است برای اولین بار جزو برترین جستجو های قرار گرفته است. در بالای این لیست، موضوعات پر طرفداری مانند بازی های آنلاین و بازی های موبایل و همچنین فیلم سریع و خشن وجود دارد.

در این میان، میتوان سفارش های های عجیب و غریب را با جستجو برای موارد آنلاین طبقه بندی کرد. اگر چه تقریبا یک میلیارد نفر در مورد حملات تروریستی پاریس جستجو کرده اند، اما در جستجوی”پاریس” اطلاعات مربوط به این حملات در جایگاه پنجم قرار می‌گیرند و پشت آن چارلی ابدو، مجله‌ی  طنزپرداز فرانسوی قرار دارد که دفتر آن در ماه ژانویه مورد هجوم چندین فرد مسلح قرار گرفت. و همچنین Agario، بازی یک بازی آنلاین ساده است که به دنبال حباب می‌گردد، جستجو در این رابطه در حوالی ماه اوت افزایش یافت. بازی های و فیلم هایی مثل Fallout 4، Furious 7، Jurassic World و American Sniper جزو جستجو شده ترین های هستند.

با مشخص شدن برترین جستجو ها، کاملا مشخص است که جهان تحت تاثیر عوامل تروریستی بوده است و اینبار این موضوع توسط دیتا های گوگل ثابت شد. امیدورایم تا سال آینده، رویداد های ورزشی یا موضوعات مثبت دیگر، در جایگاه جستجو شده ترین در گوگل قرار بگیرند.در ادامه به صورت فهرست وار به برخی از محبوب ترین کلمات جستجو شده در سال ۲۰۱۵ ، در بخش های مختلف می پردازیم.

یکی از مهمترین بخش این لیست که برای علاقه مندان به تکنولوژی حائز اهمیت است، لغات مربوط به فناوری است که باز هم آیفون مقام اول را در آن کسب کرده است.

محبوب های دنیای تکنولوژی

  1. iPhone 6s
  2. Samsung Galaxy S6
  3. Apple Watch
  4. iPad Pro
  5. LG G4
  6. Samsung Galaxy Note 5
  7. Samsung Galaxy J5
  8. HTC One M9
  9. Nexus 6P
  10. Surface Pro 4

جالب است بدانید که در لیست سال گذشته سه رتبه ی اول در بخش تکنولوژی را iPhone 6, Samsung Galaxy S5, Nexus 6 بوده اند.

افراد معروف دنیا

  1. Lamar Odom
  2. Ronda Rousey
  3. Caitlyn Jenner
  4. Adele
  5. Charlie Sheen
  6. Ruby Rose
  7. Donald Trump
  8. Sia
  9. Dakota Johnson
  10. Jeremy Clarkson

۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۵

  1. Jurassic World
  2. Furious 7
  3. American Sniper
  4. Fifty Shade of Grey
  5. Minions
  6. Spectre
  7. Straight Outta Compton
  8. Mad Max
  9. Prem Ratan Dhan Payo
  10. Birdman

سریال‌های تلویزیونی سال ۲۰۱۵

  1. Big Brother Brazil
  2. Jessica Jones
  3. Bigg Boss
  4. Fear the Walking Dead
  5. Better Call Saul
  6. Game of Thrones
  7. Daredevil
  8. One Punch Man
  9. Verdades Secretas
  10. Scream Queens

واژه‌های مهم خبری

  1. Charlie Hebdo
  2. Paris
  3. Hurricane Patricia
  4. Isis (داعش)
  5. Nepal
  6. El Chapo
  7. Greece
  8. Baltimore Riots
  9. San Bernardino
  10. Hurricane Joaquin
برای مشاهده لیست کامل محبوب ترین جستجوهای سال ۲۰۱۵ ، از این لینک به صفحه مربوطه در گوگل مراجعه فرمایید.

منبع: theverge & Google

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*