دیار BJ40

دیار BJ40 معرفی شد؛ جیپ رانگلر چینی در ایران

دیار BJ40 در نمایشگاه خودرو اصفهان 1401 معرفی شد. محصول جدید دیار خودرو در واقع نسخه چینی جیپ رانگلر است. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا خواهیم شد.

شرکت دیار خودرو در نمایشگاه خودرو اصفهان 1401 از محصول جدید خود با نام دیار BJ40 در دو نسخه چهار در و دو در پرده برداشت. این خودرو در واقع نسخه چینی جیپ رانگلر محسوب می‌شود. در ادامه با جزئیات طراحی، مشخصات فنی و سطح امکانات رفاهی و ایمنی این شاسی بلند آشنا خواهیم شد.

معرفی دیار BJ40

بخش طراحی 

دیار BJ40

دیار BJ40 را باید نسخه ایرانیزه شده بایک BJ40 دانست که دیار خودرو از دو نسخه چهار در (C) و دو در (F) این شاسی بلند در نمایشگاه اصفهان 1401 پرده برداشت. با توجه به این که این خودرو بر پایه جیپ رانگلر توسعه پیدا کرده به همین دلیل نسبت به سایر خودروهای چینی از ظاهر کاملا متفاوتی بهره می‌برد.

دیار BJ40

در نمای جلوی آن جلوپنجره با خطوط U شکل کرومی به همراه مه‌شکن‌های مستطیلی خودنمایی می‌کنند. همچنین طراحان با استفاده از لولاهای بیرون زده از درها و گلگیر خودرو توانستند ظاهر آن را عضلانی‌تر کنند. این خودرو همانند جیپ رانگلر و فورد برانکو از قابلیت باز شدن سقف و درها و همچنین بخش عقب بهره می‌برد.

دیار BJ40

کابین دیار BJ40 همانند محصولات مرسدس بنز طراحی شده و از نکات مهم این بخش می‌توان به نمایشگر ایستاده در بالای داشبورد و صفحه‌آمپر دیجیتالی اشاره کرد. نسخه ‌C یا چهار در دیار BJ40 دارای 4654 میلی‌متر طول، 1925 میلی‌متر عرض، 1871 میلی‌متر ارتفاع و 2745 میلی‌متر فاصله محوری است. طول نسخه F یا دو در این خودرو به 4350 میلی‌متر، عرض آن 1925 میلی‌متر، ارتفاع آن 1871 میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به 2465 میلی‌متر می‌رسد.

امکانات رفاهی و ایمنی

شاسی بلند چینی

دیار BJ40 در نسخه C و F از امکانات متعددی چون چراغ روشنایی روز، صفحه‌آمپر دیجیتالی، گرم‌کن صندلی جلو، صندلی راننده برقی، نمایشگر 12.3 اینچی، کروز کنترل، تریم چرمی، اتوهلد، قفل دیفرانسیل عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها، ترمز پارک برقی، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی، سیستم کنترل کشش، سیستم ترمز کمکی و سیستم کنترل پایداری بهره می‌برد.

مشخصات فنی دیار BJ40

شاسی بلند چینی

محصول جدید دیار خودرو به یک موتور 2 لیتری توربوشارژ مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 225 اسب بخار و گشتاور 380 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. سیستم تعلیق این شاسی بلند در جلو از نوع مستقل جناقی با فنر پیچشی و در عقب نیز از نوع 5 اتصاله است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*