پرفروش ترین فیلم های سال ۲۰۲۲

پرفروش ترین فیلم های سال ۲۰۲۲ ؛ از تاپ گان تا بتمن

با نزدیک شدن به پایان سال، به معرفی پرفروش ترین فیلم های سال ۲۰۲۲ خواهیم پرداخت. فهرستی ۱۰ تایی از فیلم‌های محبوبی که بیشترین گیشه را داشته‌اند.

در اواسط فصل پاییز هستیم و امسال سینمای جهان پس از چندین سال دست و پنجه نرم کردن با ویروس فراگیر کرونا، روزهای شلوغی را سپری می‌کند. از فیلم بلک پنتر ۲ بدون حضور بازیگر مرحوم چادویک بوزمن گرفته تاالویس با حضور تام هنکس و آوستین باتلر و همچنین فیلم بالت ترین با بازی برد پیت، همگی از جمله فیلم‌هایی هستند که سهم بزرگی در کشاندن مردم به سینماهای کل جهان داشته‌اند. اما هیچ یک از آن‌ها جزو ۱۰ فیلم برتر امسال نیستند. به همین بهانه در اینجا قصد داریم نگاهی به فهرستی از پرفروش ترین فیلم های سال ۲۰۲۲ بیاندازیم که بی‌شک همگی ارزش دیدن را دارند.

پرفروش ترین فیلم های سال ۲۰۲۲

۱. تاپ گان: ماوریک

فیلم Top Gun Maverick

فیلم Top Gun Maverick

پس از گذشت ۳۰ سال، ماوریک هنوز هم به عنوان یک خلبان نیروی دریایی ایالات متحده تلاش می‌کند تا به خلبان‌های جوان آموزش دهد و آن‌ها را در مأموریت‌ها همراهی کند. اما ظاهراً مأموریت مهمی پیش رو بوده که می‌تواند به قیمت مرگ و زندگی او تمام شود. Top Gun: Maverick فیلمی به سبک اکشن/درام با هنرنمایی تام کروز، جنیفر کانلی، مایلز تلر، وال کیلمر و گلن پاول است. جوزف کوشینسکی نیز این اثر را کارگردانی کرده است. تاپ گان با فروش 1,486,657,763 میلیارد دلاری، پرفروش ترین فیلم سال ۲۰۲۲ لقب گرفته است.

بیشتر بخوانید:

تاپ گان 2 همچنان به رکوردشکنی‌های خود ادامه می‌دهد

۲. دنیای ژوراسیک: قلمرو

پرفروش ترین فیلم های سال ۲۰۲۲

فیلم Jurassic World Dominion

چهار سال بعد از نابودی ایسلا نابور، مأموران بایوسین در تلاش برای ردیابی مایسی لاکوود هستند، در حالی که دکتر الی ساتلر مشغول آزمایش روی گروهی از موجودات غول پیکر دستکاری شده ژنتیکی است. کریس پرت، برایس دالاس هاوارد، لورا درن، جف گلدبلوم و سم نیل در فیلم Jurassic World: Dominion به ایفای نقش پرداخته‌اند. کارگردان این اثر اکشن/ماجراجویی/ علمی و تخلیلی بر عهده کالین ترورو بوده و توانسته فروش چشمگیر 1,001,136,080 میلیارد دلاری را به دست بیاورد.

۳. دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی

فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness

فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness

دکتر استرنج در رویای خودش با دختر جوان مرموزی که می‌تواند به چند جهان سفر کند تیمی را تشکیل می‌دهد تا به مبارزه با تهدیدات مختلف مثل نسخه‌های دیگری از جهان خودش که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را تهدید می‌کند بپردازد. آن‌ها در این راه از اسکارلت ویچ و وانگ هم کمک می‌گیرند. Doctor Strange in the Multiverse of Madness یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی به کارگردانی سم ریمی و هنرنمایی بندیکت کامبریچ، الیزابت اولسن، جان کرازینسکی، هایلی اتول و ریچ مک آدامز است که موفق به فروش 955,775,804 میلیون دلاری شده است.

۴. مینیون‌ها: ظهور گرو

پرفروش ترین فیلم های سال ۲۰۲۲

فیلم Minions The Rise of Gru

نسخه جدید انیمیشن مینیون‌ها به نام ظهور گرو توسط شرکت ایلومینیشن و به عنوان اسپین‌آف نسخه اول انیمیشن مینیون‌ها تولید شده است. این انیمیشن کمدی آمریکایی، داستان ناگفته یک نوجوان ۱۲ ساله برای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین ابرشرور جهان را روایت می‌کند. در انیمیشن Minions: The Rise of Gru صداپیشگانی همچون استیو کرل، جولی اندروز، ژان-کلود ون دام، راسل برند، میشل یئو، دولف لاندگرن و آلن آرکین هنرنمایی کرده‌اند. این فیلم توانسته فروش 937,230,110 میلیون دلاری را به نام خودش ثبت کند.

۵. بتمن

بتمن یکی از پرفروش ترین فیلم های سال ۲۰۲۲

فیلم The Batman

وقتی یک قاتل سریالی سادیستی شروع به قتل شخصیت‌های سیاسی تأثیرگذار شهر گاتهام می‌کند، بروس وین یا همان بتمن شروع به تحقیق در مورد فساد پنهان شهر می‌کند. هم راستا با بتمن، ستوان جیمز گوردون هم در حال تحقیق است که ناگهان این دو به سرنخ‌های بسیار خوبی دست پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم بتمن؛ مطرودانِ انتقام‌جوی مالیخولیایی

The Batman به عنوان یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی آمریکایی توسط مت ریوز کارگردانی شده است و بازیگرانی همچون رابرت پتینسون، زوئی کراویتز، پل دینو، جفری رایت و جان تورتورو در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم دِ بتمن با فروش 770,836,163 میلیون دلاری، یکی از پرفروش ترین فیلم های سال ۲۰۲۲ لقب گرفته است.

۶. ثور: عشق و تندر

فیلم Thor Love and Thunder

فیلم Thor Love and Thunder

ثور در ماجراجویی جدید خودش از والکری، کورگ و نامزد سابق او جین فاستر کمک می‌گیرد تا با گور، قصاب خدا (کسی که می‌خواهد خدایان را منقرض کند) به مبارزه بپردازد. Thor: Love and Thunder یک فیلم در ژانر ابرقهرمانی آمریکایی است که توسط مارول و به کارگردانی تایکا وایتیتی ساخته شده است. از بازیگران این فیلم می‌توان به کریس همسورت، کریستین بیل، ناتالی پورتمن، تایکا وایتیتی و السا پاتاکی اشاره کرد. فیلم جدید ثور موفق شده فروش 760,672,134 میلیون دلاری را به دست بیاورد.

۷. نبرد در دریاچه چانگ جین ۲

فیلم نبرد در دریاچه چانگ جین ۲

فیلم Water Gate Bridge

این فیلم دنباله «نبرد در دریاچه چانگ جین» است که در آن سربازان داوطلب جمهوری خلق چین به مأموریت جدیدی می‌روند و اکنون میدان نبرد آن‌ها پل مهمی است که در مسیر عقب‌نشینی نیروهای نظامی آمریکایی قرار دارد. فیلم Water Gate Bridge توسط گروهی از کارگردانان از جمله هارک تسوی، کایگی چن، دانته لام و… ساخته شده است و ستارگان از جمله جینگ وو، جکسون لی، مایکل کولتس و تام مارکوویچ در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم چینی موفق شده 626,571,280 میلیون دلار بفروشد تا به یکی از پرفروش ترین فیلم های سال ۲۰۲۲ تبدیل شود.

۸. جانوران شگفت‌انگیز ۳

پرفروش ترین فیلم های سال ۲۰۲۲

فیلم Fantastic Beasts The Secrets of Dumbledore

اگر از علاقه‌مندان به فیلم‌های فانتزی/ اکشن هستید، فیلم Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore را به هیچ عنوان از دست ندهید. فیلمنامه این اثر توسط جی کی رولینگ و استیو کلاوز نگارش شده و به کارگردانی دیوید ییتس ساخته شده است. در این نسخه پروفسور آلبوس دامبلدور باید به نیوت اسکامندر و یارانش کمک کند تا جلوی گریندل والد که به دنبال نابودی تمام ماگل‌ها است را بگیرند. مجموع فروش این فیلم 309,310,490 میلیون دلار بوده است و ستارگانی همچون مس میکلسن، ادی ردمین، جانی دپ، جود لا و کاترین واترستون در آن ایفای نقش کرده‌اند.

۹. سونیک خارپشت ۲

پرفروش ترین فیلم های سال ۲۰۲۲

فیلم Sonic the Hedgehog 2

فیلم Sonic the Hedgehog 2 که برگرفته از مجموعه بازی‌های Sonic شرکت سگا ساخته شده، دنباله فیلم سونیک خارپشت است. وقتی دکتر روباتنیک دیوانه با متحد جدیدش به زمین بازمی‌گردد، ناکلز اکیدنا، سونیک و دوست جدید او تیلز همه تلاش می‌کنند تا سر را او قرار بگیرند. جف فاولر کارگردان این اثر است که با فروش 401,872,904 میلیون دلاری، یکی از پرفروش ترین آثار امسال سینمای جهان خواهد بود. جیم کری، جیمز مارسدن، تیکا سومپتر، بن شوارتز و ادریس البا از جمله ستارگان به ایفای نقش پرداخته در قسمت دوم فیلم سونیک خارپشت هستند.

۱۰. آنچارتد

فیلم Uncharted

فیلم Uncharted

اگر از گیمرهای کنسول پلی استیشن باشید، قطعاً با مجموعه بازی‌های محبوب آنچارتد آشنایی دارد. آنچارتد یک فیلم آمریکایی با ژانر اکشن/ماجراجویی است که فیلمنامه آن از راف لی جودکینز، آرت مارکوم و مت هالووی بوده و توسط روبن فلیشر کارگردانی شده است. فرد باهوشی به نام ناتان توسط یک گنج‌یاب بزرگ به نام ویکتور سالی سالیوان استخدام می‌شود تا ثروتی که فردیناند ماژلان اندوخته و ۵۰۰ سال پیش از دست رفته را دوباره پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم آنچارتد؛ یک اقتباس شکست‌خورده و بی‌سروته

تام هالند، سوفیا تیلور علی، مارک والبرگ، ناتی گابریل و آنتونیو باندراس از ستارگان فیلم Uncharted هستند. این فیلم با فروش 401,748,820 میلیون دلاری، دهمین فیلم پرفروش امسال لقب گرفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*