بهترین خودرو سال 2023 اروپا - جیپ اونجر

یکی از این 7 مورد، بهترین خودرو سال 2023 اروپا خواهد شد

دور جدید رقابت خودروی سال 2023 اروپا آغاز شده و هم‌اکنون فینالیست های این مسابقات مشخص شده‌اند. بهترین خودرو سال 2023 اروپا چه خودرویی است؟

در دنیای خودرو هر ساله مسابقات و جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌شود تا شرکت‌های خودروسازی بتوانند آخرین تولیدات لوکس و هیجان‌انگیز خود را به رخ سایر کمپانی‌های خودروسازی بکشند. به تازگی جدیدترین دور رقابت‌های خودروی سال 2023 آغاز شده است. بیایید ببینیم چه خودروهایی موفق شده‌اند به فینال این رقابت‌ها برسند.

بهترین خودرو سال 2023 اروپا

هیئت داوران این رقابت‌ها نزدیک به 60 عضو دارد که از چندین کشور اروپایی گرد هم آمده و از میان 27 خودرویی که شرایط مسابقات را احراز کرده‌اند، 7 فینالیست برگزیده‌اند. یکی از نکات مهم و جالبی که داوران در انتخاب‌های خود به آن توجه ویژه داشته‌اند، الکتریکی بودن ماشین‌هاست.

بنا بر آنچه برگزارکنندگان این دور از رقابت‌ها اعلام کرده‌اند، قرار است در ژانویه سال جاری (دی ماه) رأی‌گیری نهایی انجام شود و تنها برنده معرفی گردد. مراسم اختتامیه این مسابقات در سال 2023 در بروکسل و در روز 23 دی ماه برگزار خواهد شد. اما فینالیست‌های رقابت خودروی 2023 چه محصولاتی و از چه کشورهایی هستند؟

اعلام فینالیست‌های رقابت خودروی 2023

  1. فولکس واگن ID.Buzz
  2. سوبارو سولترا / تویوتا bZ4X
  3. رنو آسترال
  4. پژو 408
  5. نیسان آریا
  6. کیا نیرو
  7. جیپ اونجر

رقابت بهترین خودروی سال 2022 با برتری محصولات شرکت کیاموتورز به پایان رسید و کیا EV6 GT موفق شد عنوان بهترین خودروی سال را کسب نماید. برای کره‌ای‌ها هیجان انگیز بود که بتوانند در این رقابت‌ها برای نخستین بار شگفتی‌ساز شوند و این مهم به حقیقت پیوست. حالا در دور جدید رقابت‌ها کره‌ای مجدداً حضور دارند و این بار آماده‌تر از سال قبل و امیدوارتر هستند.

علاوه بر این دیگر خودروهای کیا موفق شده‌اند طی سال‌های اخیر عناوین مهم دیگری کسب کنند که از جمله آنها می‌توان به کراس اوور الکتریکی کیا اشاره کرد که توانست بهترین خودروی سال اروپا شود و با 12 امتیاز اختلاف با رنو مگان E-Tech جمعا 279 امتیاز کسب کند. همچنین رتبه سوم این رقابت‌ها از آنِ هیوندای آیونیک 5 شد.

اعضای هیئت داوران این دور از رقابت‌ها، خبرنگارانی خبره در حوزه خودرو و از سراسر قاره اروپا هستند. سال گذشته داوران 61 نفر بودند، ولی امسال با 60 نفر خواهند بود. کشورهای اروپایی بسته به وسعت و یک‌سری فاکتورهای دیگر، نمایندگان کمتر یا بیشتری در هیئت داوران دارند. با این اوصاف کشورهایی نظیر فرانسه، آلمان، بریتانیا، ایتالیا و اسپانیا دارای 6 عضو هستند، در حالی که سایر کشورهای اروپایی با نمایندگان کمتری حاضر شده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*