نیسان ورسا 2023

نیسان ورسا 2023 ؛ مشخصات فنی، آپشن ها و قیمت

با توجه به این که واردات خودرو قرار است به زودی آغاز شود، سراغ نیسان ورسا 2023 ، یکی از گزینه‌های ورود به کشور رفته‌ایم و مشخصات فنی، آپشن‌ها و قیمت آن را بررسی می‌کنیم.

واردات خودرو به زودی آغاز خواهد شد و هم‌اکنون وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال تکمیل فهرست اسامی واردکنندگان مجاز است. یکی از شرکت‌های واردکننده خودرو به کشور، پارس خودرو است و با این حساب احتمال می‌دهیم برخی از محصولات کمپانی نیسان وارد کشورمان شود.

نگاهی کلی به نیسان ورسا 2023

محتمل‌ترین خودرویی که می‌تواند گزینه اول واردات ماشین از نیسان به ایران باشد، ورسا 2023 است. این خودروی سدان از جمله اقتصادی‌ترین محصولات بازار جهانی به حساب می‌آید که چینی هم محسوب نمی‌شود. شرکت پارس خودرو همکاری‌های قابل توجه و مفیدی با نیسان داشته و امیدواریم به محض آغاز فرآیند واردات خودرو، مجددا رایزنی‌های لازم برای ورود خودروهای این برند را از سر بگیرد.

نیسان ورسا 2023

در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم راجع به نیسان ورسا 2023 صحبت کنیم و نگاهی به مشخصات فنی، طراحی ظاهری و امکانات رفاهی آن بیندازیم. اگر از علاقه‌مندان به خودروهای ژاپنی و با کیفیت بازار هستید، همراه ما باشید.

طراحی ظاهری نیسان ورسا 2023

پیش از آن که بخواهیم طراحی ظاهری نیسان ورسا را زیر و رو کنیم باید بگوییم که نام این خودرو فقط در بازار آمریکای شمالی ورسا است و در دیگر نقاط جهان با اسامی متنوعی خرید و فروش می‌شود. حتی نسل‌های مختلف این سدان جذاب دارای نام‌های گوناگونی است.

برای مثال توجه داشته باشید که اولین نسل از این خودرو با نام نیسان تیدا وارد خط تولید شد (از سال 2004 تا 2012). این خودرو دو سال بعد از قرار گرفتن در خط تولید نیسان وارد بازار آمریکای شمالی شد و علاوه بر نسخه سدان دارای نسخه هاچ بک نیز بود. دومین نسل نیسان ورسا کنونی با نام آلمرا و از سال 2012 به مدت هفت سال و فقط در کلاس سدان روی خط تولید رفت.

سومین نسل از نیسان ورسا در واقع نسخه ارتقا یافته یا فیس لیفتی است که مجددا با نام آلمرا وارد بازار شد. در واقع نسل دوم نیسان ورسا، نسل اول نیسان آلمرا بود و نسل دوم آلمرا نسل سوم ورسا شد. به طور کلی می‌توان خاطرنشان کرد که نیسان ورسا مدل 2023 جزو آخرین بازماندگان سدان‌هایی است که ساب کامپکت به حساب می‌آمدند.

نیسان ورسا 2023

تغییرات زیادی در این خودرو نسبت به مدل 2022 دیده نمی‌شود و تنها چیزی که کاملا مشهود است، چهره اسپرت‌تر نیسان ورسا 2023 خواهد بود. در نمای جلوی ورسا، جلوپنجره‌ای بزرگ تعبیه شده که زمینه‌های مشکی دارد و حاشیه‌های آن با تزئینات کرومی مزین شده است. علاوه بر این جلوپنجره و تزئینات کرومی در هماهنگی کامل با چراغ‌های جلو است و ظاهر ورسا 2023 را اسپرت و خشن‌تر کرده است.

با نگاهی به نمای جانبی متوجه می‌شویم که از همان زبان طراحی استفاده شده که در سایر سدان‌های این‌چنینی وجود دارد. سادگی و بی آرایه بودن و دوری از تکلف و خطوط تیز و خشن جزو ویژگی‌های نمای جانبی ورسا خواهد بود. البته در تریم‌های بالاتر این خودرو می‌توان به المان‌هایی نظیر رینگ دو رنگ، آینه‌های جانبی با قاب مشکی براق و ستون C مشکی‌رنگ اشاره کرد که به پویایی هر چه بیشتر نیسان ورسا افزوده‌اند.

اما نوبت به نمای عقب سدان جذاب ژاپنی بازارهای جهانی می‌رسیم. جایی که چراغ‌ها تا روی صندوق بار امتداد یافته و شباهت زیادی نیز به چراغ‌های عقب دیگر سدان محبوب نیسان، یعنی ماکسیما دارد. ظاهر چراغ‌ها باعث شده تا متانت و آرامش خاصی نصیب نیسان ورسا شود.

نیسان ورسا 2023

داخل کابین این خودرو می‌توان به مولفه مهم نظم و هماهنگی اشاره کرد. کابین نیسان ورسا مجهز به ترندهای بازار نیست و شاید خبری از مانیتورهای بزرگ و لمسی نباشد، ولی در عوض داشبورد در هماهنگی و نظم کاملی با سایر اجزا قرار دارد. جلوه مدرن و جدید داشبورد به دل مشتریان خواهد نشست. در تریم‌های بالارده می‌توان به دوخت قرمزرنگی اشاره کرد که روی داشبورد دوخته شده و همین باعث شده چشم مشتری جلب طراحی کابین شود.

نیسان ورسا 2023 چه مشخصات فنی دارد؟

زیر کاپوت تمامی تیپ‌های مختلف نیسان ورسا 2023 یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی تعبیه شده که می‌تواند حداکثر قدرت 122 اسب بخار و گشتاور 155 نیوتن‌متر را تولید کند. همچنین نیروی محرکه در این مدل‌ها از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی یا اتومات به محور جلو منتقل می‌شود.

نسخه اتوماتیک نیسان ورسا 2023 به طور ترکیبی در هر صد کیلومتر مسافتی که طی می‌کند، 6.7 لیتر سوخت مصرف خواهد کرد و قادر است تنها در عرض 10.8 ثانیه از سکون مطلق به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. شاید طوری به نظر برسد که گمان کنیم مشخصات فنی این سدان جذاب و اقتصادی بسیار معمولی است، ولی باید توجه داشت که ورسا مقرون به صرفه است و این مشخصات با قیمتی که دارد منطقی خواهد بود.

یکی از مزایای سیستم گیربکس سی وی تی، ایکس ترونیک بودن آن است و باعث می‌شود در سرعت‌های بالا با شبیه‌سازی کردن عمل تعویض دنده، از حس کسل‌کنندگی رانندگی تا حدی بکاهد. باک این خودرو ظرفیت 41 لیتری دارد و حجم صندوق بار آن 425 لیتر برآورد شده است. سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و سیستم تعلیق عقب میله پیچشی خواهد بود.

موتور ورسا

نیسان ورسا 2023 چه امکانات رفاهی دارد؟

تا اینجا درباره مشخصات فنی و طراحی ظاهری نیسان ورسا 2023 صحبت کردیم و ارزیابی ما این است که با سدانی مقرون به صرفه و مناسب برای واردات سروکار داریم. با این اوصاف به سراغ امکانات رفاهی ورسا می‌رویم. این سدان ژاپنی دارای سه تیپ پایه، میان رده و فول آپشن خواهد بود (S و SV و SR).

از جمله امکانات تیپ پایه (S) می‌توان به کی‌لس استارتر، مولتی مدیا با مانیتور 7 اینچی لمسی و 4 بلندگو، ترمز اضطراری و سیستم هشدار خروج از خط به صورت استاندارد اشاره کرد. البته می‌توان برای این تیپ یک‌سری امکانات سفارشی مانند مانیتور با قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، رینگ‌های آلومینیومی 16 اینچی و صندلی‌های تاشو با نسبت 60 به 40 خرید.

همچنین از جمله امکانات رفاهی تیپ میان رده (SV) می‌توان به رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی، دستگیره‌های درب و آینه‌های جانبی هم‌رنگ بدنه، سنسور نور، هشدار دهنده نقاط کور، هشدار دهنده ترافیک عقب، زیرآرنجی میانی برای سرنشینان جلو و شارژر بی‌سیم تلفن همراه اشاره کرد.

در نهایت تیپ فول آپشن نیسان ورسا 2023 تجهیزات و امکانات رفاهی نظیر رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی دو رنگ، آینه‌های جانبی به رنگ مشکی براق، روکش چرمی غربیلک فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی با 6 بلندگو، مانیتور 8 اینچی لمسی با وای فای داخلی و سیستم Nissan Connect (امکان کنترل برخی ویژگی‌های خودرو از طریق گوشی یا ساعت هوشمند)، کروز کنترل هوشمند و گرم‌کن صندلی‌های جلو دارد.

کابین داخلی ورسا

سخن پایانی

یک نکته مهم در خصوص نیسان ورسا 2023 وجود دارد و آن اینکه این سدان جذاب در بازار آمریکای شمالی خودرویی ارزان‌قیمت به حساب می‌آید. با این اوصاف طراحی ظاهری، مشخصات فنی و امکانات رفاهی که دارد با توجه به قیمتی که برای آن در نظر گرفته شده کاملا منطقی و معقول به نظر می‌رسد.

متاسفانه درباره قیمت این خودرو اطلاع دقیقی در دست نیست، ولی مدل 2022 ورسا در بازار آمریکای شمالی با قیمت 15 الی 18 هزار و 500 دلار خرید و فروش می‌شود. با توجه به این که مدل سال جاری آن چنین قیمتی دارد، نیسان ورسا 2023 باید اندکی گران‌تر باشد و شاید بتوان سقف 20 هزار دلار را برای آن مناسب دانست. اگر نسخه فول آپشن یا SR این خودرو همان 20 هزار دلار باشد، می‌توان امیدوار بود که این خودرو وارد کشورمان شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*