5 خودرو نیسان

5 خودرو نیسان که احتمالا به ایران وارد خواهند شد

با آزادسازی واردات گزینه‌های زیادی روی میز برای واردکنندگان وجود خواهد داشت. در ادامه به معرفی 5 خودرو نیسان خواهیم پرداخت.

صنعت خودروسازی ایران از زمانی که با ممنوعیت واردات روبه‌رو شد، شکست بزرگ و مهمی را تجربه کرد. تحریم‌های آمریکا و کشورهای اروپایی علیه کشورمان و خداحافظی شرکت‌های خودروسازی خارجی از ایران باعث شدند تا کمر صنعت خودرو زیر بار این همه اتفاق ناگهانی خم شود.

معرفی 5 خودرو نیسان برای ورود به بازار ایران

قبل از این که تحریم‌ها و ماجرای ممنوعیت واردات مطرح شود، برند نیسان با خودروساز خصوصی کشورمان، شرکت جهان نوین آریا همکاری خوبی داشت. از جمله محصولات با کیفیت و ارزشمندی که توسط این شرکت وارد بازار داخلی شدند می‌توان به نیسان جوک و نیسان ایکس تریل اشاره کرد.

خوشبختانه محصولات شرکت نیسان در بازار داخلی ما جای خود را پیدا کردند و حتی پیش از حضور جهان نوین آریان در بازار، شرکت پارس خودرو موفق شده بود خودروهایی نظیر تیانا، قشقایی، رونیز و ماکسیما را وارد بازار کند. به هر حال خودروسازهای ایرانی موفق شده بودند که برند نیسان را در بازار داخلی جا بیندازند و بر شهرت آن بیفزایند.

متاسفانه همچون اغلب خودروسازهای خارجی دیگر، همزمان با ممنوع شدن واردات از کشورهای دیگر، نیسان هم بار سفر بست و برای مدتی همکاری‌های خود را با خودروسازان داخلی قطع کرد. یکی از مشکلات فعلی برای واردات خودرو، شرط و شروطی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته است.

برای مثال واردکنندگان نمی‌توانند محصولاتی با قیمت بیشتر از 20 هزار دلار وارد کنند و محصولات وارداتی هم باید ابتدا در بورس کالا توزیع شوند تا قیمت‌ها کشف شوند. با همه این مشکلات باز هم محصولاتی از برند نیسان وجود دارد که با قیمت‌های مذکور سازگار است و پتانسیل ورود به کشورمان را دارند. در این مطلب قصد داریم نگاهی به گزینه‌های روی میز بیندازیم و آنها را به طور اجمالی بررسی کنیم.

1. نیسان مگنایت 2022 (Turbo XV Executive)

نیسان مگنایت

نخستین گزینه احتمالی شرکت نیسان برای ورود به بازار ایران، نیسان مگنایت مدل 2022 خواهد بود. قیمت این خودرو در بازارهای اروپایی نزدیک به 10 هزار و 250 یورو است که به پول ما تقریبا 366 میلیون تومان می‌شود. این کراس اوور 5 نفره کامپکت، زیر کاپوت خود یک پیشرانه HRA0 1.0 TURBO PETROL دارد.

پیشرانه‌ای که از آن صحبت کردیم قادر است حداکثر قدرت 99 اسب بخار و گشتاور 152 نیوتن‌متر را تولید کند. همچنین نیروی محرکه در این خودرو از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به محور جلو منتقل می‌شود.

2. نیسان جوک 2023

نیسان جوک

دومین خودرویی که قصد معرفی آن را داریم، نیسان جوک مدل 2023 است. این خودرو در نسخه‌های متفاوتی وارد بازار ایران شده و در صورتی که مدل 2023 آن راهی کشورمان شود، مورد پسند مشتریان ایرانی قرار خواهد گرفت؛ چرا که یک بار حساب خود را پس داده است.

قیمت اولیه این خودرو 17 هزار و 700 یورو در بازارهای اروپا برآورد شده و به پول ما چیزی حدود 633 میلیون تومان باید هزینه کرد. این شاسی بلند سایز کوچک دستپخت شرکت ژاپنی نیسان است و کیفیت قابل توجهی دارد. نزدیک به یک دهه است که شرکت نیسان نسل‌های متفاوت جوک را عرضه می‌کند و طی این سال‌ها کیفیت ساخت آن بی‌نظیر بوده است.

رقبای بسیاری برای نیسان جوک در بازار داخلی وجود دارد، ولی این محصول دو تفاوت عمده با هم نسلی‌های خود دارد: یکی شکل خاص و دیگری کیفیت بالای آن. به نظر می‌رسد ژاپنی‌ها در نسل‌های جدیدتر این شاسی بلند، بهبودهای قابل توجهی به ارمغان آورده‌اند.

مدل 2023 نیسان جوک در مقایسه با نسخه‌های قبلی سایز بزرگ‌تری دارد، ولی هنوز هم که هنوز است یک SUV تمام عیار به حساب نمی‌آید. در نهایت می‌توان از این خودرو برای مصارف درون شهری استفاده کرد و از کیفیت ساخت آن راضی بود. این خودرو الهام گرفته از دیگر خودروی نیسان، میکرا است و هم‌اکنون قابلیتی به نام گریل V-Movement دارد که ظاهر نمای جلویی را زیباتر می‌سازد.

علاوه بر بهبود طراحی نمای جلویی، از حجم اضافی نمای عقب نیز کاسته شده و ظاهر اصلاح شده خوبی از کار درآمده است. نیسان جوک 2023 دارای سه نوع متفاوت است. نخستین مدل آن یک نمونه گازوئیلی خواهد بود که زیر کاپوتش یک پیشرانه 1 لیتری توربوشارژ تعبیه شده و می‌تواند حداکثر قدرت 115 اسب بخار را تولید کند. نیروی محرکه در این مدل از طریق یک گیربکس 6 سرعته دستی به محور جلو انتقال می‌یابد و شتاب صفر تا صد آن تنها در 10.4 ثانیه اتفاق می‌افتد.

دومین مدل نیسان جوک مجهز به موتوری 1.5 لیتری شده که توانایی تولید قدرت 109 اسب بخار را دارد، ولی این مدل و نسخه گازوئیلی چهار چرخ محرک نیستند. به گفته شرکت نیسان، سیستم پیشرفته چهار چرخ محرک در نسخه‌های بالاتر این خودرو عرضه خواهد شد. عده‌ای معتقدند که نیسان جوک جدید مجهز به پیشرانه الکتریکی یا هیبرید خواهد شد.

از جمله قابلیت‌های این خودرو می‌توان به سیستم جدید و به‌روز NissanConnect اشاره کرد که به مشتریان امکان مدیریت بهتر گوگل هوم و اپل کارپلی می‌دهد. تیپ‌های نیسان جوک جدید به ترتیب شامل – Juke ST، Juke ST+، Juke ST-L، Juke ST-L+ و Juke Ti می‌شود.

3. نیسان ورسا سی وی تی 2022

نیسان ورسا

قیمتی که برای این خودرو در بازارهای اروپایی در نظر گرفته شده، 18 هزار و 860 یورو است که به پول ما نزدیک به 674 میلیون تومان برای آن باید هزینه کرد. این خودرو مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر خطی شده که می‌تواند حداکثر قدرت 122 اسب بخار و گشتاور 154 نیوتن‌متر را تولید کند. مجموع نیروی محرکه نیز از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT به محور جلو منتقل می‌شود.

4. نیسان سنترا 2022

نیسان سنترا - 5 خودرو نیسان

چهارمین خودرویی که قصد بررسی آن را داریم نیسان سنترا است که در بازارهای اروپایی با قیمت 19 هزار و 750 یورو خرید و فروش می‌شود؛ بنابراین قیمت داخلی این خودرو می‌بایست حدود 706 میلیون تومان باشد. این خودروی سدان دارای ظرفیت 5 سرنشین است و مجهز به یک پیشرانه 2.0 لیتری 4 سیلندر خطی بنزینی شده است.

موتور مذکور قادر است حداکثر قدرت 149 اسب بخار و گشتاور 195 نیوتن‌متر را تولید کند و نیروی محرکه را از طریق یک گیربکس اتوماتیک متغیر سی وی تی به محور جلو منتقل می‌کند.

5. نیسان کیکس اس 2022

نیسان کیکس اس - 5 خودرو نیسان

آخرین خودرویی که از برند نیسان برای ورود به ایران صحبت می‌کنیم، کراس اوور نیسان کیکس مدل S خواهد بود. این خودروی جمع و جور شهری قیمتی نزدیک به 19 هزار و 870 یورو در بازار اروپا دارد که به پول ما نزدیک به 710 میلیون تومان باید هزینه کرد. زیر کاپوت کیکس اس یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر خطی تعبیه شده که می‌تواند نهایتاً 122 اسب بخار قدرت و 195 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. همچنین نیروی محرکه از طریق یک گیربکس سی وی تی اتومات به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*