گوگل پلی

حمله ناگهانی گوگل به اپلیکیشن های ایرانی؛ اسنپ، تپسی، سروش، بله و آی گپ از پلی استور حذف شدند

گوگل پلی در اقدامی ناگهانی و عجیب، برنامه‌های اسنپ و تپسی را حذف کرد. علاوه بر این برنامه‌ها، سه مورد از پیام‌رسان‌های معروف ایرانی هم از فروشگاه گوگل حذف شده‌اند.

گوگل پلی طی یک حرکت غیر قابل پیش‌بینی و کاملا ناگهانی، 5 مورد از مهم‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی را حذف کرده است. اسنپ و تپسی به عنوان معروف‌ترین سرویس‌های حمل و نقل کشور و همچنین 3 پیام‌رسان سروش، بله و آی گپ از گوگل پلی حذف شده‌اند و گویا اکانت‌های آن‌ها هم به طور کامل حذف شده است.

هنوز علت مشخصی برای این حذف ناگهانی وجود ندارد، اما بسیاری از فعالان حوزه تکنولوژی و همچنین برخی از افراد حاضر در تیم توسعه این اپلیکیشن‌ها، علت حذف این برنامه‌ها را تحریم‌هایی می‌دانند که علیه ایران اعمال شده است. با توجه به این موضوع، هیچ بعید نیست که در آینده شاهد مسدود شدن تعدادی دیگر از اپلیکیشن‌های ایرانی و حذف آن‌ها از گوگل پلی باشیم.

این اتفاق در وضعیتی رخ داده که Google Play نزدیک دو ماه است که در ایران فیلتر شده و کاربران بدون استفاده از فیلترشکن امکان دسترسی به فروشگاه گوگل را ندارند. باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا اپلیکیشن‌های اسنپ، تپسی و همچنین پیام‌رسان‌های بومی سروش، بله و آی گپ مجددا به گوگل پلی برخواهند گشت یا این ماجرا مقدمه‌ای است برای حذف برنامه‌های دیگر.

نظر شما درباره حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از فروشگاه گوگل چیست؟ به نظر شما این اقدام ناگهانی چه دلایلی می‌تواند داشته باشد؟