دولت چین سرکوب مردم

برنامه کثیف دولت چین برای سرکوب صدای مردم در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی

مردم چین این روزها به صورت شبانه‌روزی در حال اعتراض به دولت خود هستند. هرچند که دولت چین به جای پذیرش وجود معترضان، با یک برنامه کثیف در پی سرکوب صدای مردم در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی است.

وضعیت چین در این روزها بسیار ملتهب است و معترضان مشغول اعتراض به قوانین سخت‌گیرانه این کشور در رابطه با بیماری کرونا هستند. هرچند که دولت چین همانند هر حکومت خودکامه دیگر در طول تاریخ معترضان را به رسمیت نمی‌شناسد و قصد دارد از تمام ظرفیت خود برای سرکوب صدای مردم در اینترنت استفاده کند.

تلاش مزدوران دولت چین برای سرکوب صدای مردم و انکار واقعیت

دولت چین سرکوب مردم

معترضان چینی می‌خواهند با انتشار فیلم و تصاویر مربوط به اعتراضات، صدای خود را به گوش جهانیان برسانند تا بلکه دولت این کشور تا حدودی تحت فشارهای بین‌المللی قرار گیرد. هرچند که اگر نام شهرهای چین را در توییتر جستجو کنید، با سیلی از حساب‌های کاربری غیرواقعی مواجه خواهید شد که محتوای پورنوگرافیک یا شرط‌بندی را منتشر می‌کنند. همین نیز باعث می‌شود که رسیدن به محتوای اصلی بسیار سخت شود.

یکی از کارشناسان چینی نیز تاکید کرد که در طول سه روز گذشته تعداد توییت‌های مزاحم افزایش بی‌سابقه‌ای داشته‌اند. با توجه به اینکه پخش اخبار مربوط به تظاهرات سراسری در کلیه شبکه‌های تلویزیونی و اجتماعی چین ممنوع است، معترضان به پلتفرم‌هایی همچون توییتر و تلگرام برای ارتباطات رو آورده‌اند.

دولت چین سرکوب مردم

البته این شبکه‌ها نیز در چین فیلتر هستند، ولی مردم این کشور سعی می‌کنند از VPN استفاده کنند (که البته دست‌یابی به آن نیز بسیار سخت است.) تا بلکه بتوانند سرکوب شدید حکومتی را دور بزنند. دولت چین سعی دارد با این حربه هماهنگی معترضان و ادامه یافتن اعتراضات را با مشکل مواجه کند.

چند روز پیش بود که کارگران شرکت فاکسکان در شهر ژنگژو به خاطر تاخیر در پرداخت مزایا و نگرانی از گسترش کووید 19 به شدت با پلیس درگیر شدند. هرچند اگر امروز نام این شهر را جستجو کنید، با بیش از چند صد حساب کاربری غیرواقعی مواجه خواهید شد که سعی در وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها دارند.

یکی از کارمندان توییتر در مصاحبه با واشینگتن پست گفت که این شرکت این مشکل پیش آمده اطلاع دارد و در حال تلاش برای برطرف کردن آن است. هرچند با توجه به آشوبی که ایلان ماسک با اخراج بسیاری از کارکنان توییتر در این شرکت ایجاد کرده، مشخص نیست که یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی تا چه حد در این کار موفق خواهد شد.

به نظر شما آیا دولت چین می‌تواند با این روش کثیف صدای معترضان را خفه کرده و مردم را سرکوب کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. حالا یکم خوبش کاپیتالیسمه دیگه ببین اون یکیا چین …رسما داستان چوپانو گوسفندو طویله ….
    این کره خاکی فسااااااااده فساااد

  2. ظلم پایدار نیست ، جمعیت چین خیلی زیاده می تونن این حکومت کمونیستی رو یک شبه نابود کنن

  3. مملکت دیکتاتوری توتالیتر و کمونیستی معلومه از نظرش همه مخالفا اغتشاشگر هستن و مخالف نظام
    اونا هم معترضا رو میکشن و براشون مهم نیست

  4. اگ اینا تونستن اونم میتونه…

  5. درود بر ملت شجاع چین