فیلترینگ

استاد دانشگاه امام صادق: فیلترینگ به شیوه فعلی نوعی تمسخر افکار عمومی است

استاد دانشگاه امام صادق با حضور در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد که فیلترینگ عملا وجود خارجی ندارد و در واقع پلتفرم‌هایی نظیر اینستاگرام، توییتر و تلگرام فیلتر نیستند!

بیش از دو ماه از فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ می‌گذرد و در طول این مدت، شاهد اعمال محدودیت‌های بیشتری در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بوده‌ایم. بدون شک مسدودسازی پلتفرم‌های خارجی، باعث از کار افتادن بسیاری از کسب‌وکارها شده و بخش گسترده‌ای از اقتصاد دیجیتال را فلج کرده است. محمدصادق کوشکی، استاد دانشگاه امام صادق و فعال سیاسی اصولگرا، روز دوشنبه در برنامه تلویزیونی «تهران ۲۰» حضور پیدا کرد و اظهارات جنجال‌برانگیزی را مطرح نمود.

کوشکی در این برنامه به مبحث فیلترینگ پلتفرم‌های خارجی اشاره کرد و مدعی شد که چیزی که در حال حاضر می‌بینیم، فیلترینگ نیست و دولت تابه‌حال برنامه‌ای برای بستن پلتفرم‌ها نداشته است؛ بنابراین با اجرا کردن یک فریب فنی، تنها به اعمال محدودیت‌هایی با شدت کم بسنده کرد. وی در ادامه صحبت‌های خود گفت:

در حال حاضر پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام و توییتر، به معنای واقعی کلمه فیلتر نیستند؛ زیرا با استفاده از فیلترشکن‌های رایگان و مصرف دو تا سه برابری اینترنت، به راحتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. اگر در آینده مذاکرات‌مان با شرکت‌های خارجی به نتیجه نرسد و آن‌ها قوانین و شرایط کشورمان را نپذیرند و قبول نکنند که در راستای منافع و امنیت مردم ایران گام بردارند، آن موقع باید چاره دیگری بیاندیشیم؛ آن چاره هم فیلترینگ نیست بلکه بستن دائمی این پلتفرم‌هاست. فیلترینگ به سبک تلگرام یا سایر برنامه‌ها، بیشتر خنده‌دار به نظر می‌رسد و به‌نوعی تمسخر افکار عمومی است.

محمدصادق کوشکی در پایان گفته‌های خود از مسئولانی که در توییتر حضور دارند و در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند گلایه کرد و اعلام نمود که این افراد مشغول قانون‌شکنی هستند و با فعالیت‌شان در پلتفرم‌های خارجی، معنی فیلترینگ را نزد مردم بی‌ارزش و بیهوده جلوه داده‌اند.

نظر شما درباره صحبت‌های استاد دانشگاه امام صادق چیست؟ آیا در آینده شاهد بسته شدن دائمی پلتفرم‎‌های خارجی خواهیم بود یا فیلترینگ مانند امروز ادامه پیدا می‌کند؟ نظرات‌تان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. دریاره فیلتر حق عمومی نظر می دهند! در کجا مردم به شما چنین اجازه ای دادند؟

  2. تمسخر افکار عمومی وقتی اتفاق افتاد که تو شدی استاد

  3. گجت نیوز لعنت بهت
    تو هم مثل زومیت جولانگاه منافقان هستی
    خدانگهدار تا ابد

  4. یک ماه کار مقاله من سر همین “خوشبختانه‌ ما فیلترینگ نداریم‌”های شما هدر رفت. هر سایتی میرفتی فیلتر بود. حتی فیلترشکن هم فیلتر بود.

  5. الان که دارم این کلمنت رو مینویسم ساعت3.39
    دقیقه بعد نصفه شبه، فیلترشکن ها همگی قطع اونهایی هم که این شخص میفرمایند دانلود میشن اگر هم وصل بشن هیچی بالا نمیاد. حالا اون فیلترشکن هایی که پولی هستن شاید کار کنند

  6. “در راستای منافع و امنیت مردم ایران” !!!!!!!!!!!

    اسم مردم رو این قدر نیار بی شعور

    این مولتی احمق رو کی کرده استاد دانشگاه من نمی دونم!

    برای خودشون دانشگاه درست کردن هر ابلهی توش ول می چرخه

  7. به نظرم این آقای به اصطلاح استاد بیشتر از کوپنش داره حرف میزنه. بش بگید این عوعوی سگان شما تیز بگذرد خیلی زود.