تکنولوژی جدید لاستیک خودروها برای حل پنچری

این تکنولوژی جدید شما را از شر بزرگترین دردسر لاستیک خودروها نجات می‌دهد

داو کمیکال و بریجستون برای حل مشکل پنچری تایر خودرو دست به کار شده‌اند و تکنولوژی جدید تحول‌آفرینی را برای لاستیک خودروها توسعه می‌دهند.

پنجر شدن ناگهانی تایر خودرو طی رفت و آمدهای روزانه یا یک سفر تفریحی کابوسی است که همه خودروسوارها آرزو دارند هیچ‌وقت نصیبشان نشود. برای حل و فصل این مشکل هم راهکارهای زیادی روی میز قرار گرفته است؛ از درزگیرها گرفته تا فوم‌های حلقه‌ای لاستیک خودروهای آفرود. بین این راهکارهای متعدد، تایرهای پنچررو یا «ران فلت» (Run-Flat) یکی از کارآمدترین نمونه‌های اخیر بوده‌اند.

این تایرها مانع خروج هوا از لاستیک نمی‌شوند، بلکه از طریق کناره‌های محکم‌تر و استحکام بخشیدن قسمت آج این امکان را برای خودرو فراهم می‌کنند تا حتی هنگام پنجری هم بتواند به راه خود ادامه بدهد. البته هر راهکاری طبیعتاً بی‌عیب و ایراد نیست و یکی از نواقص تایرهای پنجررو این است که خودرو با این تایرها در صورت پنچری فقط می‌تواند یک مسافت محدود 80 کیلومتری را با نهایت سرعت 80 کیلومتر بر ساعت طی کند. با وجود این، شرکت‌های بریجستون و داو کمیکال کمپانی با یک تکنولوژی جدید کاربردی‌تر و سازگارتر با محیط زیست برای لاستیک خودروها از راه رسیده‌اند.

با تکنولوژی جدید لاستیک خودروها جای نگرانی برای پنچری باقی نمی‌ماند

تکنولوژی جدید لاستیک خودروها برای حل پنچری

شرکت داو کمیکال با ماده سیلیکونی تازه‌ای تحت عنوان SiLASTIC SST-2650 به‌دنبال ایجاد تحولی در درزگیر لاستیک خودروها است. درزگیر سیلیکونی این شرکت ترکیبی دو قسمتی به حساب می‌آید که در فرایند تولید داخل تایر پیاده‌سازی می‌شود. تکنولوژی جدید داو کمیکال برای لاستیک خودروها طی این همکاری به درزگیرهای B-SEALS شرکت بریجستون هم راه پیدا خواهد کرد.

در اصل درزگیر داو کمیکال لایه‌ای از سیلیکون مقاوم و فوق انعطاف‌پذیر داخل تایر است. پس از نفود یک میخ به تایر، سیلیکون داخلی تایر اطراف میخ را در بر می‌گیرد و بعد از حذف شیء خارجی، سوراخ را پُر می‌کند و فشار را نگه می‌دارد تا بعداً به آن رسیدگی شود. در واقع این ماده به‌لطف خواص خود می‌تواند برای ترمیم سوراخ ایجاد شده به حالت اولیه خود برگردد؛ چه میخ همان لحظه خارج شده باشد و چه با کمی تاخیر.

تکنولوژی جدید لاستیک خودروها برای حل پنچری

داو ادعا می‌کند که این تکنولوژی جدید لاستیک خودروها فرایند تولید سریعی دارد، ولی با توجه به این اطلاعات فنی در دسترس، شکل‌دهی نهایی تا هفت روز زمان می‌برد. همین روی زمان تولید تایرهای برخوردار از این تکنولوژی نقش بسزایی خواهد داشت و اقدامات مشخصی از سوی بریجستون برای فرایند ساخت و انبارداری را می‌طلبد. این درحالی است که بنا به آمار، فرایند شکل‌دهی به تایرهای وسایل نقلیه سبک معمولاً بین 12 تا 15 دقیقه طول می‌کشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*