پیشرانه خودروی P90

پیشرانه خودروی P90 (ال 90 ایرانیزه) در مگاموتور تولید می‌شود

گروه صنعتی سایپا تولید پیشرانه خودروی P90 را به شرکت مگاموتور واگذار کرده است. برنامه این خودروساز برای عرضه ال 90 ایرانیزه چیست؟

یکی از برنامه‌های گروه صنعتی سایپا عرضه خودروی P90 یا همان ال 90 ایرانیزه شده با پیشرانه متفاوت و جدید است. پیش‌تر تأکید شده بود که به منظور عدم وابستگی به خارج از کشور و توسعه و تکوین قوای محرکه پی 90، قرار است از شرکت مگاموتور و پتانسیل‌های آن استفاده شود.

تولید پیشرانه خودروی P90 توسط مگاموتور

پیشرانه خودروی P90

از زمانی که صنعت خودروسازی ما تحریم شده، خودروسازان با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت در صدد هستند تا قطعات خودرو و دیگر نیازمندی‌ها را در داخل و با کمک متخصصان داخلی تولید کنند تا بدین ترتیب از شرکت‌های دانش بنیان و تخصصی استفاده شود.

به گفته مدیر پروژه توسعه، تأمین و تکوین پیشرانه P90، با وجود زیرساخت‌های مناسب گروه خودروسازی سایپا به ویژه شرکت مگاموتور، این پروژه در راستای تولید محصول جدید و منطبق با استانداردهای تعریف شده آغاز شد. مجتبی احمدی همچنین در ادامه افزود:

بر این اساس و با هدف وابستگی حداقلی به واردات در شرایط تحریمی فعلی و بیشترین عمق ساخت داخل مقرر شد از موتور ME16 و گیربکس 5F18PE به منظور قوای محرکه این پلتفرم جدید استفاده شود.

پیشرانه خودروی P90

به اعتقاد وی باید از توانمندی‌های داخلی در جهت پیشبرد اهداف استفاده کرد و تولید موتور، گیربکس و اکسل باید در شرکت‌های قطعه‌سازی داخل انجام شود. احمدی تأکید کرده هم‌اکنون در شرکت مگاموتور مشغول ساخت و راه‌اندازی خط مونتاژ پیشرانه جدید سایپا، ME16 هستند و در خصوص جعبه دنده 5F18PE نیز باید گفت در حال حاضر پیگیری‌های لازم در مورد ساخت قالب آن رصد می‌شود. وی اضافه کرد:

در حوزه قطعات اکسل و ترمز نیز به دلیل جدید بودن طرح و لزوم انجام فعالیت‌های گسترده و متنوع در این حوزه، از طریق همکاری با شرکت‌های مطرح داخلی در حوزه ساخت قالب، مجموعه‌سازی و ایجاد زنجیره تامین قطعات ترمزی عقب و جلو، پوسته اکسل عقب و ساب فریم با همکاری واحد تامین مگاموتور اقدامات وسیعی آغاز شده است.

پیشرانه خودروی P90

احمدی از جمله دستاوردهای پروژه داخلی سازی قوای محرکه ال 90 ایرانیزه شده را وابستگی خارجی حداقلی در تولید، ایجاد یک پلتفرم و محصول جدید در گروه سایپا، جذب سرمایه‌گذاری و امکان توسعه محصولات می‌داند. لازم به ذکر است که این پروژه از اوایل سال 99 آغاز شده و تاکنون در دست اقدام است. مدیر پروژه توسعه، تأمین و تکوین قوای محرکه P90 در پایان خاطرنشان کرد:

بنا به تغییراتی که در تعریف قوای محرکه این پروژه صورت پذیرفت، از ابتدای سال جاری با تعاریف جدید، به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و با توجه به گستردگی این پروژه شرکت‌های پارس خودرو، سازه‌گستر، مرکز تحقیقات و نوآوری و همچنین قالب‌های صنعتی سایپا، در پروژه مشارکت دارند و امیدواریم با همکاری همه بتوانیم تا پایان سال 1402 شاهد تولید انبوه این محصول باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. چین ( با تمام شرکتها و خودروسازان بزرگ و کوچکش ) با اون اقتصاد و فناوری پیشرفته اش به خوبی واقف هست که حداقل در خودروسازی نمیتوان فقط به دانش و فناوری خودش متکی باشه و این امر مستلزم همکاری با بزرگان این صنعت باید باشه ، اما در ایران !!!!!؟؟؟؟؟
    متأسفم واقعأ