نفرت پراکنی در توییتر پس از مدیرعاملی ایلان ماسک

از زمان مدیرعاملی ایلان ماسک، نفرت پراکنی در توییتر موج می‌زند!

براساس گزارش مرکز مقابله با تنفر دیجیتال، علی‌رغم ادعای ایلان ماسک، نفرت پراکنی و ارسال پست‌های توهین‌آمیز در توییتر پس از مدیرعاملی او سیر صعودی داشته است.

ایلان ماسک هفته گذشته مدعی شد که از زمان تصدی توییتر، انتشار نفرت‌ پراکنی در این پلتفرم به یک‌سوم کاهش یافته است. با این حال، براساس تحقیقات مرکز مقابله با تنفر دیجیتال (CCDH)، انتشار مطالب حاوی نفرت‌ پراکنی در توییتر، در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

پیش از مدیریت ماسک، به‌طور متوسط، 1282 توییت با محتوای توهین‌آمیز خطاب به سیاه‌پوست‌ها منتشر می‌شد که از زمان تصدی میلیاردر پرحاشیه، این تعداد به 3876 توییت افزایش یافته است. نکته عجیب آنکه این رقم پس از ادعای اخیر ماسک، به 4650 توییت (به‌طور میانگین) افزایش یافت.

کمپانی توییتر

این گزارش نشان می‌دهد که از زمان خرید توییتر توسط ماسک، توهین‌ها به افراد تراجنسیتی تا 62 درصد افزایش یافته و به‌طور متوسط، به روزانه 5117 توییت می‌رسد. داده‌ها با استفاده از Brandwatch، به‌عنوان یک ابزار تجزیه‌ و تحلیل رسانه‌های اجتماعی، توییت‌هایی از سراسر جهان را با این مضامین و به زبان انگلیسی جمع‌آوری کرده است.

ایلان ماسک پیشتر در اواسط ماه نوامبر مدعی شده بود که نفرت‌ پراکنی در توییتر با جدیت رصد و محدود خواهد شد تا کاربران چنین محتوایی را مشاهده نکنند. با این حال، گزارش CCDH حاکی از آن است که از زمان مدیریت ماسک، مشارکت در ارسال پست‌های حاوی نفرت‌پراکنی در توییتر افزایش داشته است. هم‌چنین میانگین تعداد لایک، پاسخ و ریتوییت‌ پست‌های توهین‌آمیز در هفته‌های پیش از تصدی ایلان ماسک 13.3 بوده که این رقم نیز در حال حاضر به 49.5 افزایش یافته است.

عمران احمد، مدیرعامل CCDH در این باره گفت:

ایلان ماسک به افراد نژادپرست و زن‌ستیز پیامی روشن داد که توییتر برای استفاده در جریان است و آنها نیز بر همین اساس واکنش نشان دادند.

واکنش ماسک به افزایش نفرت پراکنی در توییتر

ایلان ماسک و نفرت پراکنی در توییتر

ماسک با ارسال توییتی طی روز گذشته، در پاسخ به گزارش نیویورک‌تایمز در مورد این مطالعه و افزایش نفرت پراکنی در توییتر، گزارش منتشر شده را «کاملا نادرست» توصیف کرد. او هم‌چنین وعده داد که داده‌ها را به‌صورت هفتگی منتشر کند و اظهار داشت که تاثیر پست‌های حاوی نفرت پراکنی بر اساس تعداد دفعاتی که محتوا دیده می‌شود، در حال کاهش است.

از زمان به‌دست گرفتن سکان هدایت توییتر در اواخر ماه اکتبر، تغییرات نامنظم و ناگهانی ماسک در این پلتفرم، واکنش‌های مختلفی را در پی داشته است. ماسک تیم‌های اعتماد و ایمنی که مسئول مستقیم کنترل و نظارت بر چنین پست‌هایی بودند را برکنار کرده که باعث ایجاد نگرانی‌هایی در مورد رشد محتوای نفرت پراکنی، در میان طرفداران حقوق مدنی شده است.

ماسک هم‌چنین یک شورای تعدیل محتوا را راه‌اندازی و پس از مدتی آن‌را منحل کرد. وی در نهایت با چند نظرسنجی، از کاربران خواست تا درباره اینکه آیا حساب‌های مسدودشده باید «عفو عمومی» شوند یا خیر، نظر دهند. ماسک هم‌چنین در توییتی اعلام کرد که درب‌های توییتر به‌روی حساب کاربری دونالد ترامپ که به‌دلیل تحریک خشونت، مسدود شده بود نیز باز است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*