شورولت مونتانا 2023

پیکاپ شهری شورولت مونتانا 2023 معرفی شد

به زودی پیکاپ شهری جدید شورولت مونتانا 2023 در بازارهای خارج از آمریکا به‌فروش می‌رسد. اما مشخصات فنی Chevrolet Montana 2023 چیست؟

صنعت خودرو از سمت و سوی تولید سدان‌های لوکس و اسپرت به مسیر تولید و عرضه کراس اوورها و شاسی بلندها رفت و سپس با پیکاپ‌های غول پیکر و آفرودی به شکوفایی رسید. هم‌اکنون در سراسر جهان علاقه‌مندان به وانت پیکاپ‌ها افزایش یافته، چرا که این محصولات بی‌نظیر هم سواری خوبی ارائه می‌دهند و هم قابلیت حمل بار دارند.

معرفی کلی شورولت مونتانا 2023

شورولت مونتانا 2023

آمریکایی‌ها از عاشقان پیکاپ‌های غول پیکر و فول سایز شهری هستند، ولی کمپانی شورولت تمایل به تولید و عرضه پیکاپ‌هایی با ابعاد کوچک‌تر دارد. شورولت مونتانا 2023 ابعاد کوچک و پیشرانه‌های جذابی دارد و مشتریان بسیاری برای داشتن یکی از آنها سر و دست می‌شکنند.

خودروسازی شورولت مونتانا مدل 2023 را اخیرا رونمایی کرده، ولی تصاویر این پیکاپ جذاب پیش‌تر منتشر شده بود (به‌طور غیر رسمی) و حالا عکس‌های رسمی آن توسط خود این خودروساز آمریکایی منتشر شده است. پلتفرم این خودرو با محصولات دیگری نظیر شورولت اونیکس، اونیکس پلاس و تراکر مشترک است و همچون خودروهایی مانند فورد ماوریک و هیوندای سانتاکروز روی شاسی یونی بادی تعبیه شده است.

بیشتر بخوانید:

شورلت سیکر رسما معرفی شد ؛ کراس اور آمریکایی تولید چین به ایران می آید؟ + ویدیو

این خودرو علاوه بر آمریکا در کشور برزیل نیز عرضه خواهد شد و قرار است نیمه اول سال میلادی جدید نمونه‌هایی از آن در بازار آمریکای جنوبی به‌فروش برسد. شاید فکر کنید که مونتانا پیکاپی آفرودر است، ولی سخت در اشتباه هستید، زیرا طراحی اولیه آن بر مبنای پرفورمنس جاده‌ای بوده و در حقیقت شورولت وعده داده شاسی بلندی در قامت پیکاپ راهی بازار کند.

کابین مونتانا

خوشبختانه با ورود به کابین این خودرو به‌این نتیجه می‌رسیم که یکی از بهترین کابین‌های موجود در کلاس پیکاپ، متعلق به مونتانا 2023 است. فضای بار این خودرو ایزوله شده و خیال مشتریان را بابت ورود آب و گردوغبار راحت خواهد کرد. به‌عبارت بهتر می‌توان گفت صندوق بار شورولت مونتانا دست کمی از فضای صندوق بار وانت‌های معمولی ندارد (به همراه آپشن پوشش فضای بار الکتریکی).

همان‌طور که گفتیم این خودروساز آمریکایی قصد عرضه یک آفرودر نداشته و به همین دلیل تصمیم گرفته برای محصول تازه‌وارد خود از سیستم چهار چرخ محرک استفاده نکند. از طرفی امکان سفارش دادن این آپشن برای مشتریان وجود نخواهد داشت و باید با تک دیفرانسیل بودن آن سر کنید.

بیشتر بخوانید:

شورلت سیلورادو ۱۵۰۰ تریل باس مدل ۲۰۲۲ ؛ پیکاپی برای آفرود و شهر + ویدیو

همه این‌ها در حالی است که رقیب سرسخت مونتانا، فیات تورو، مجهز به سیستم چهار چرخ محرک است. زیر کاپوت شورولت مونتانا 2023 یک پیشرانه 1.2 لیتری 3 سیلندر توربو تعبیه شده که با مدل تراکر مشترک خواهد بود. این موتور می‌تواند حداکثر قدرت 133 اسب بخار را تولید کند و نیروی محرکه را از طریق یک گیربکس 6 سرعته دستی به محور جلو انتقال دهد.

شورولت مونتانا 2023

گفتیم که شورولت مونتانا بر خلاف سایر پیکاپ‌های بازار آمریکا، ابعاد کوچک‌تری دارد. با این حساب طول بدنه این خودرو 4.72 متر است که از فیات تورو 22 سانتی‌متر کوتاه‌تر خواهد بود. فضای بار این پیکاپ 874 لیتر است، حال آن که ظرفیت فضای صندوق بار فیات تورو به 937 لیتر خواهد رسید.

برای مقایسه‌ی بهتر، بد نیست شورولت مونتانا 2023 را در برابر رنو اوروش قرار دهیم؛ چرا که ابعاد این دو خودرو نزدیک‌تر به یکدیگر است. قیمت پایه پیکاپ جدید شورولت 25 هزار و 800 دلار است و ظاهرا قرار نیست این خودرو در بازار آمریکا عرضه شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*