تراکتورهای رباتیک مونارک با فناوری هوش مصنوعی انویدیا

تراکتورهای رباتیک مونارک با هوش مصنوعی انویدیا ، آینده صنعت کشاورزی هستند + ویدیو

شرکت مونارک با هوش مصنوعی انویدیا تراکتورهای رباتیک خودمختاری را ساخته است که آینده صنعت کشاورزی را متحول می‌کنند. در ادامه شاهد جزئیات باشید.

«مونارک تراکتور» (Monarch Tractor)، استارتاپ تولیدکننده تراکتورهای الکتریکی هوشمند شروع به تحویل محصول جدیدی مجهز به فناوری هوش مصنوعی انویدیا کرده است. تراکتورهای رباتیک هوشمند MK-V مونارک با بهره‌گیری از پلتفرم هوش مصنوعی جتسون انویدیا فعالیت‌های کشاورزی را به همراه راننده یا حتی بدون نیاز به راننده انجام می‌دهند.

تراکتورهای رباتیک مونارک، بی‌نیاز از راننده

تراکتورهای رباتیک مونارک با فناوری هوش مصنوعی انویدیا

به گفته مدیرعامل مونارک، تراکتورهای هوشمند این شرکت به لطف فناوری جتسون انویدیا توانایی انجام فعالیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی با تاخیر کم در لحظه را دارند. در همان حال، می‌تواند با هدف هرچه طولانی‌تر شدن عمر باتری و زمان کار تا حد قابل توجهی انرژی حفظ کند.

ضمن این، 6 مدار سیستم روی ماژول (SoM) جتسون Xavier NX این امکان را برای این تراکتورها فراهم می‌کنند تا فقط به وسیله چند دوربین از پس مسیریابی در زمین‌ها بر بیایند. 2 دوربین سه‌بعدی و 6 دوربین معمولی، محیط اطراف را برای تراکتورهای رباتیک مونارک به نمایش در می‌آورند. همان‌طور که مدیرعامل مونارک خاطرنشان کرده، این سیستم از آنجایی حائز اهمیت است که در برخی از زمین‌های کشاورزی ضعف یا نبود سیگنال‌های GPS مشکل‌ساز می‌شود.

تراکتورهای رباتیک مونارک با فناوری هوش مصنوعی انویدیا

تراکتورهای MK-V که از فناوری هوش مصنوعی انویدیا برخوردار شده‌اند، می‌توانند روزانه داده‌های مربوط به محصولات را گردآوری و ارزیابی کنند. همچنین قادرند داده‌های حاصل از ابزار آلات کنونی و نسل آینده را که دارای سنسور و فناوری تصویربرداری هستند پردازش کنند. این داده‌ها برای تنظیم ابزار آلات در لحظه، برآورد برداشت در دراز مدت، سطح رشد کنونی و بقیه روش‌های اندازه‌گیری و ارزیابی محصولات به کار گرفته می‌شود.

تراکتورهای رباتیک مونارک شاید قدمی رو به جلو در صنعت کشاوری بردارند. در مقطع کنونی، تعداد زیادی از تراکتورها امکان انجام بعضی از فعالیت‌ها به‌صورت نیمه خودمختار را دارند ولی همچنان باید یک راننده پشت آن‌ها بنشیند. حالا به نظر می‌آید این تراکتور مونارک نیازی به راننده ندارد و گذشته از این، بر خلاف اکثر تراکتورهای دیزلی مجهز به پیشرانه تمام الکتریکی است. از این رو، اولین تراکتور تمام الکتریکی تولیدی دنیا به حساب می‌آید که لزومی به حضور راننده برای هدایت آن نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*