قاچاق ناموفق پردازنده های اینتل به سبک چینی‌ها

قاچاق ۲۰۰ عدد پردازنده اینتل توسط یک زن چینی که لو رفت +‌ ویدیو

یک زن که تلاش کرده خودش را باردار جلوه دهد و ۲۰۰ پردازنده نسل دوازدهمی اینتل را به صورت قاچاق وارد چین کند، دستگیر شد!

مقامات گمرک چین می‌گویند زنی که خودش را به عنوان یک زن باردار جا زده بود و پس از مشکوک شدن مأموران سعی در فرار داشت، با بیش از ۲۰۰ پردازنده اینتل دستگیر شد! این زن به نام Zhao که ساکن ژوهای در گوانگدونگ چین است، اخیراً به ماکائو رفته بوده و قصد داشته از طریق بندر گونگبی در ژوهای به چین بازگردد. اما حین حضور در بندر، مقامات گمرک متوجه موضوعی می‌شوند و از او درخواست بازرسی می‌کنند.

قاچاق ناموفق پردازنده های اینتل به سبک چینی‌ها

ظاهر خانم Zhao شبیه یک زن حامله ۵ یا ۶ ماه بوده، اما با بررسی بیشتر مأموران گمرک مشخص شد که این زن از یک شکم مصنوعی زیر لباس خودش استفاده کرده است. بزرگی شکم او به اندازه یک زن حامله در سه ماهه سوم بارداری بوده است. ولی او در این شرایط خیلی راحت مثل یک زن معمولی راه می‌رفته است.

اما مأموران گمرک پس از برداشتن این شکم مصنوعی سیلیکونی، متوجه می‌شوند که او قصد داشته ۲۰۲ پردازنده اینتل و ۹ گوشی هوشمند را به صورت قاچاق با خودش حمل کند. تمام این قطعات توسط نوار چسب محکمی نگه داشته شده بودند. او قصد داشته از این طریق، قوانین مالیاتی را دور بزند. گزارش گمرک چین تأیید می‌کند که این قطعات در اصل پردازنده های نسل دوازدهمی Alder Lake اینتل بوده و ظاهراً گوشی‌های مخفی کرده او نیز همگی از جدیدترین مدل‌های آیفون اپل بوده‌اند.

این نخستین باری نیست که یک چینی تلاش می‌کند به صورت قاچاق پردازنده های اینتل را وارد خاک کشورش کند. اوایل سال جاری میلادی نیز در مورد مشابهی، یک فرد در حالی که ۱۶۰ پردازنده Alder Lake را داخل لباسش مخفی کرده بوده، قصد ورود به خاک چین را داشته است که البته در آن مورد هم وی دستگیر می‌شود. موارد دیگری هم در گذشته وجود داشت که واردکنندگان تلاش کرده بودند با چسباندن برچسب گمراه‌کننده روی کارت‌های گرافیک، فرار مالیاتی کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*