کریستیانو رونالدو

پای کریستیانو رونالدو هم به کلاه برداری ارزهای دیجیتال باز شد

به نظر می‌رسد کلاهبرداران ارزهای دیجیتال نمی‌خواهند بیخیال سلبریتی‌ها و افراد مشهور شوند و حالا به تازگی نام کریستیانو رونالدو هم مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.

جام جهانی قطر 2022 کماکان ادامه دارد و بازی‌های مراحل حذفی آغاز شده است. امروزه تعدادی از مردم سراسر جهان، علاقه فراوانی به حضور سلبریتی‌ها در حوزه بازار ارزهای دیجیتال نشان می‌دهند و مدام منتظرند تا ببینند چه کسی وارد این بازی می‌شود. از طرفی دیگر، بسیاری از این افراد به تلفیق ارزهای دیجیتال با فوتبال علاقه دارند. همین موضوع باعث شده تا کلاهبرداران از فرصت‌های پیش آمده استفاده کنند و اهداف‌شان را پیش ببرند؛ به تازگی پای ستاره دنیای فوتبال و تیم ملی پرتغال، کریستیانو رونالدو به میان باز شده است؛ اما ماجرا چیست؟

سوءاستفاده از نام کریستیانو رونالدو

گزارش‌ها نشان می‌دهد که از تاریخ 30 نوامبر 2022، یک کمپین بسیار خطرناک در توییتر به راه افتاده است. این کمپین که به کلاهبرداری ارزهای دیجیتال اختصاص دارد، به افراد سودجو و کلاهبرداران این امکان را داده تا مجموعه‌ای از حساب‌های مختلف و وب‌سایت‌های فیشینگ را به منظور تبلیغ توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) جعلی و تقلبی ایجاد کنند. اما کریستیانو رونالدو در این وسط چه نقشی دارد؟ این کلاهبرداران ارزهای دیجیتال از نام وی سوءاستفاده کرده و این‌چنین نشان داده‌اند که فعالیت‌شان توسط رونالدو تایید شده است!

کریستیانو رونالدو

جالب است بدانید حساب توییتر این گروه کلاهبرداری هم‌اکنون بیش از 50 هزار دنبال‌کننده دارد! موضوع زمانی پیچیده و عجیب می‌شود که بدانید این کمپین به‌سراغ ویدیوی واقعی کریستیانو رونالدو که برای همکاری او با بایننس تولید شده بود رفته است تا ماجرا را طبیعی‌تر و باورپذیر جلوه دهد!

این حساب توییتری علاوه بر موارد فوق، اخبار پیرامون NFT‌های رونالدو را به‌صورت مرتب و مکرر به انتشار درمی‌آورد تا باعث سردرگمی سرمایه‌گذاران حوزه ارزهای دیجیتال و طرفداران ورزش فوتبال شود. این اتفاقات بدون شک فوتبال‌دوستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ زیرا آن‌ها به شدت به توکن‌های NFT‌ و ارزهای دیجیتال محتلف با تم فوتبال علاقه‌مند هستند. به عنوان مثال، توکن هواداری اتحادیه فوتبال آرژانتین پیش از آغاز مسابقات خود در جام جهانی 2022 قطر، با رشد دو برابری حجم معاملات خود مواجه شد.

باید ببینیم آیا کریستیانو رونالدو به‌صورت رسمی به این کلاهبرداری ارزهای دیجیتال واکنش نشان خواهد داد یا خیر؛ رونالدو هم‌اکنون با سایر بازیکنان تیم ملی پرتغال در کشور قطر قرار دارد و مشغول آمادگی برای بازی بعدی در جام جهانی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*