تویوتا کرولا GR

فروش تویوتا کرولا GR در ژاپن با مدل ایرانی!

تویوتا کرولا GR جدید همانند خودروهای ایرانی از طریق طرح قرعه کشی در بازار ژاپن به فروش می‌رسد؛ اما چرا تویوتا به استفاده از چنین طرحی روی آورده است؟

شرکت تویوتا به تازگی فروش کرولا GR را در ژاپن آغاز کرد، اما مشتریان آن بر خلاف گذشته نمی‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌ها برای خرید این خودرو اقدام کنند؛ چرا که این خودروساز در اقدامی کم سابقه همانند بازار ایران تویوتا کرولا GR را از طریق فرایند قرعه کشی میان ثبت نام‌کنندگان به فروش می‌رساند.

جزئیات فروش تویوتا کرولا GR جدید

تویوتا کرولا GR

تویوتا خودرو اسپرت کرولا GR جدید را در سری نخست با ظرفیت 500 دستگاه مدل عادی و 70 دستگاه مدل سفارشی موریزو ادیشن تولید و به مشتریان عرضه می‌کند. مدل موریزو ادیشن این خودرو از دو صندلی و 30 نیوتن‌متر گشتاور بیشتری نسبت به مدل عادی بهره می‌برد.

تویوتا کرولا GR

فرایند ثبت نام تویوتا کرولا GR جدید تا 18 دسامبر (برابر با 27 آذر) در ژاپن ادامه خواهد داشت و سرانجام در تاریخ 6 ژانویه (برابر با 16 دی) نیز با قرعه کشی برندگان نسخه موریزو ادیشن مشخص خواهند شد. برندگان نسخه عادی این خودرو نیز در تاریخ 17 دی ماه مشخص می‌شود. هر دو نسخه در بهار سال 2023 میلادی به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

چرا تویوتا از روش قرعه کشی استفاده کرد؟

تویوتا کرولا GR

این که یک شرکت بزرگ مانند تویوتا از روشی همانند خودروسازان ایرانی برای فروش محصولات استفاده کند بسیار عجیب به نظر می‌رسد؛ اما باید بدانید همه‌گیری کرونا و کمبود نیمه‌رساناها باعث شده تا مشکلات زنجیره تامین تویوتا همانند بسیاری از خودروسازان با مشکل جدی مواجه شود و این خودروساز نیز به ناچار محصولات خود را با محدودیت تولید و به بازار عرضه کند.

toyota gr corolla

در واقع تویوتا کرولا GR در ژاپن بسیار محبوب بوده و جزو محصولات پرتقاضای تویوتا در این کشور محسوب می‌شود؛ از این رو تویوتا از روش قرعه کشی استفاده کرده تا بتواند به نیاز بخشی از متقاضیان پاسخ دهد. همچنین تویوتا این خودرو را در آمریکای شمالی نیز به فروش می‌رساند که همین موضوع روی تعداد عرضه این خودرو در ژاپن تاثیر گذاشته است.

toyota gr corolla

کرولا GR جدید در نسخه پایه Core ادیشن با قیمت 35 هزار و 900 دلار به فروش می‌رسد، اما مشتریان برای نسخه Circuit حدود 42 هزار و 900 دلار و برای نسخه موریزو ادیشن نیز باید 49 هزار و 900 دلار پرداخت کنند. تویوتا نسخه GR کرولا RZ را با قیمت 39 هزار و 200 دلار و نسخه موریزو ادیشن را با قیمت 53 هزار و 400 دلار در ژاپن به فروش می‌رساند.

toyota gr corolla

تویوتا تاکید کرد در آینده‌ای نزدیک وضعیت زنجیره تامین و فروش این خودروساز ارتقا پیدا می‌کند و در سری بعد این خودروی اسپرت را در تعداد بسیار بیشتری روانه بازار خواهد کرد. البته تویوتا در نخستین سال تولید این خودرو محبوب قصد دارد 5 هزار دستگاه از مدل پایه Core ادیشن و حدود 1500 دستگاه از مدل میان‌رده Circuit ادیشن را تولید کند. مدل پرچمدار این خودرو نیز فقط در تعداد 200 دستگاه به تولید خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*