بزرگ ترین موزه های جهان

بزرگ ترین موزه های جهان از نظر ابعاد

در ادامه این مطلب به بزرگ ترین موزه های جهان اشاره می‌کنیم که سالانه پذیرای میلیون‌ها بازدیدکننده و دارای بزرگترین ابعاد و مجموعه آثار هستند.

موزه‌ها نقش حیاتی در حفظ تاریخ و آموزش افراد یک جامعه دارند. برخی از موزه‌ها در جهان، موسسات وسیعی هستند که می‌توان ساعت‌ها و حتی روزها در میان مجموعه‌های متنوع و ارزشمند آن‌ها قدم زد. در ادامه به ۴ مورد از بزرگ ترین موزه های جهان اشاره می‌کنیم که سالانه پذیرای میلیون‌ها بازدیدکننده هستند.

۴ مورد از بزرگ ترین موزه های جهان از نظر ابعاد

موزه لوور؛ بزرگ ترین موزه جهان از نظر ابعاد و اندازه

موزه لوور

نمای هوایی از موزه لوور پاریس

موزه لوور پاریس، بزرگ ترین موزه جهان است که در مجموع بیش از ۶۰۶۰۰ متر مربع را پوشش می‌دهد. این موزه که درگذشته یک قلعه قرون وسطایی و درواقع خانه پادشاهان فرانسوی بوده است، در سال ۱۷۹۳ میلادی به موزه وسیع پاریس تبدیل شد.

موزه لوور

موزه لوور دارای برخی از مهم‌ترین آثار هنری و مصنوعات تاریخ تمدن بشر است؛ به عنوان مثال می‌توان به تابلوی مونالیزا از لئوناردو داوینچی، مجسمه پیروزی بالدار ساموتراس، تابلوی کشتی مدوسا اثر تئودور ژریکو و آزادی هدایتگر مردم اثر اوژن دلاکورا اشاره کرد.

بزرگ ترین موزه های جهان

به دلیل مقیاس باورنکردنی موزه لوور می‌توان روزها در آن قدم زد و به همین علت بسیاری از مردم بیش از یک بار برای بازدید از موزه لوور به آن برمی‌گردند.

مؤسسه اسمیتسونیان؛ بزرگترین موزه و مجموعه تحقیقاتی در دنیا

مؤسسه اسمیتسونیان، بزرگترین مجموعه تحقیقاتی در جهان است که دارای ۱۹ گالری و موزه مختلف در سراسر ایالات متحده از جمله موزه هنر آمریکایی اسمیتسونیان، موزه ملی تاریخ طبیعی، موزه ملی هنر آفریقا و موزه ملی هوا و فضا است.

بزرگ ترین موزه های جهان اسمیتسونیان

ورودی موزه ملی تاریخ طبیعی اسمیتسونیان

همچنین این موزه دارای یک پارک جانورشناسی بزرگ است که مجموعه‌ای کامل از ریزترین حشرات گرفته تا بزرگ‌ترین پستانداران در آن قرار دارد.

علاوه بر این مؤسسه اسمیتسونیان، اداره هشت ایستگاه تحقیقاتی مختلف را برعهده دارد که در آن‌ها به زمینه‌های متنوعی از زیست‌شناسی دریایی و اخترفیزیک گرفته تا تحقیقات محیطی و هنر آمریکایی پرداخته می‌شود.

موزه متروپولیتن؛ یکی از بزرگ ترین موزه های جهان

کل فضای ساختمان موزه متروپولیتن از موزه لوور کوچک‌تر است؛ با این حال وسیع‌ترین زیربنا درمیان موزه‌های جهان متعلق به متروپولیتن است. این موزه ظرفیت پذیرش بیش از ۶ میلیون بازدیدکننده در سال را دارد.

بزرگ ترین موزه های جهان متروپولیتن

نمای داخلی موزه متروپولیتن در نیویورک

موزه متروپولیتن در سال ۱۸۷۰ افتتاح شد و هدف آن ارائه و آموزش هنر به مردم آمریکا بود. این موزه از آن زمان تاکنون نقش خود را به خوبی ایفا کرده و مجموعه‌ای چشمگیر شامل ۵۰ هزار شیء مختلف را در خود جای داده است. این مجموعه بی‌نظیر بیش از ۵ هزار سال از تاریخ بشر را در برمی‌گیرد.

در این موزه مجموعه‌ای جذاب از ستون‌های معابد یونان باستان گرفته تا کنده کاری‌های چوبی بومی آفریقا قرار دارند. آثاری از جمله پرسئوس با سر مدوسا و پرتره مشهور مادام ایکس از جان سینگر سارجنت نیز در این موزه قرار دارند.

موزه ارمیتاژ در روسیه دارای بزرگ‌ترین مجموعه در جهان است

در حال حاضر موزه‌ دولتی ارمیتاژ (یا هرمیتاژ) در روسیه، بزرگ‌ترین مجموعه آثار و اشیاء را در خود جای داده است. این موزه دارای بیش از ۳ میلیون شیء است که از عصر حجر تا اوایل قرن بیست قدمت دارند.

موزه ارمیتاژ روسیه

نمای داخلی موزه دولتی ارمیتاژ در روسیه

این مجموعه بزرگ متشکل از شش ساختمان در گذشته محل زندگی تزارهای روسیه بود و در سال ۱۷۶۴ توسط کاترین کبیر به موزه دربار تبدیل شد. هدف این موزه، جمع‌آوری مجموعه‌ای از نقاشی‌های چشمگیر بود.

یکی از جاذبه‌های این موزه، اتاق‌های طلایی آن است که شاهکارهای طلایی با ارزش از اوراسیا، شرق و ساحل دریای سیاه در آن به نمایش گذاشته شده است. همچنین این موزه دارای آثار برخی از هنرمندان غربی از جمله روپنس، تیتیان، گویا، پیکاسو و ون گوگ است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*