رونمایی شیائومی 13

تاریخ رونمایی از پرچمداران شیائومی 13 بالاخره مشخص شد

به نظر می‌رسد تا تاریخ رونمایی از گوشی‌های پرچمدار Xiaomi 13 – شیائومی 13 زمان زیادی باقی نمانده است. در این رویداد محصولات دیگری چون شیائومی واچ اس 2 هم معرفی خواهند شد.

شیائومی پیش از این قرار بود خانواده پرچمدار شیائومی 13 خود را در تاریخ اول دسامبر (دهم آذر) رونمایی کند. با این وجود، فوت رهبر سابق چین، جیانگ زمین، باعث شد که این کمپانی رویداد معرفی محصولات جدیدش را به تعویق بیندازد.

تا به این لحظه اکانت رسمی شیائومی در Weibo و وبسایت شیائومی هنوز هیچ تاریخ جدیدی را برای معرفی این محصولات تعیین نکرده‌اند؛ هرچند که اسکرین شات‌هایی از اپلیکیشن Mi Store حاکی از رونمایی رسمی از پرچمداران شیائومی در روز یکشنبه، بیستم آذر هستند.

بیست آذر؛ تاریخ رونمایی خانواده شیائومی 13

بر اساس تصاویر منتشر شده که اپلیکیشن Mi Home می‌توان انتظار داشت که در رویداد بیستم آذر شیائومی علاوه بر سری گوشی‌های Xiaomi 13 شاهد معرفی چندین محصول مختلف دیگر هم باشیم. شیائومی واچ S2، شیائومی بادز 4 و شیائومی مینی هوست که نخستین کامپیوتر رومیزی این کمپانی خواهد بود، از جمله محصولاتی هستند که احتمالا روز یکشنبه معرفی خواهند شد. علاوه بر این، شیائومی احتمالا رابط کاربری MIUI 14 را هم در همین تاریخ رونمایی خواهد کرد.

در حال حاضر تقریبا تمامی مشخصات فنی سری شیائومی 13 افشا شده است. مدل استاندارد از این خانواده، یک صفحه نمایش امولد تخت 6.36 اینچی خواهد داشت که از پانل‌های E6 سامسونگ استفاده می‌کند. این گوشی همچنین در مدل‌های مختلفی با قاب شیشه‌ای یا چرمی روانه بازار خواهد شد.

از سوی دیگر، شیائومی 13 پرو هم به یک صفحه نمایش 6.73 اینچی مجهز خواهد بود که رزولوشن QHD+ داشته و از دو طرف خمیده خواهد بود.‌ مدل Pro از شیائومی 13 هم در مدل‌های مختلف مجهز به قاب چرمی یا سرامیکی خواهد بود.

در ضمن صفحه نمایش هر دو مدل استاندارد و پرو قادر به ارائه نرخ رفرش 120 هرتز خواهد بود.

گوشی‌های شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز بوده و از رم LPDDR5x و حافظه داخلی UFS 4.0 بهره خواهند برد. مدل استاندارد یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با شارژ 67 واتی خواهد داشت؛ در حالی که مدل پرو از یک باتری 4820 میلی آمپر ساعتی بهره برده و شارژ سریع 120 واتی را ارائه خواهد کرد.

نسخه پرو همچنین شارژ بی سیم پنجاه واتی را هم در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

شیائومی 13 از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی به همراه یک حسگر فوق عریض 12 مگاپیکسلی و یک دوربین ده مگاپیکسلی دیگر بهره خواهد برد. این در حالی است که مدل پرو از سه دوربین 50 مگاپیکسلی در پشت بهره می‌برد که یکی حسگر اصلی، یکی حسگر فوق عریض و دیگری تله فوتو خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود هر دو گوشی به سیستم عامل اندروید 13 و رابط کاربری MIUI 14 مجهز باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*