توییتر

کاربران توییتر هم مثل اینستاگرام از شدوبن شدن خود مطلع می‌شوند

پس از اینستاگرام، توییتر نیز کاربران خود را از شدوبن شدن آگاه خواهد کرد و از این پس، آنها می‌توانند به این تصمیم اعتراض کنند.

طبق گفته ایلان ماسک، توییتر نیز پس از اینستاگرام، دومین پلتفرمی خواهد بود که شدوبن شدن حساب‌های کاربری را اطلاع خواهد داد. اصطلاح شدوبن، به‌معنای حذف پست‌ها از سیستم پیشنهاد محتوا است.

ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر در ادامه تغییر و تحول این پلتفرم اجتماعی، قصد دارد فرآیند اطلاع‌رسانی درباره شدوبن شدن حساب‌های کاربری را به‌زودی آغاز کند. منظور از شدوبن، حذف پست‌های کاربران از الگوریتم‌های نرم‌افزاری پیشنهاد محتوا است که براساس گفته ماسک، با فعال شدن این قابلیت، کاربرانی که شدوبن شده‌اند می‌توانند از این تصمیم خبردار شوند و به آن اعتراض کنند.

شدوبن توییتر

به‌گزارش بلومبرگ، اسناد لو رفته توییتر نشان می‌دهند که پیش‌تر برخی از کارکنان این پلتفرم، توییت‌های تحلیل‌گران محافظه‌کار را از سیستم پیشنهاد محتوا حذف می‌کردند. ایلان ماسک در واکنش به توییت‌های مربوط به اسناد فاش شده گفت:

توییتر در حال کار بر روی به‌روزرسانی است که وضعیت حقیقی حساب کاربری را به شما نشان دهد. بدین ترتیب، برای کاربر مشخص خواهد شد که او شدوبن شده است یا خیر. هم‌چنین علت شدوبن نیز ارائه خواهد شد و می‌توانید به تصمیم جاری اعتراض کنید.

ایلان ماسک از زمان تصاحب توییتر، مکررا اعلام کرده که قصد دارد آزادی بیان را در این پلتفرم به حداکثر برساند. با این حال، طبق گزارش‌های اخیر، کاهش سخت‌گیری‌ها در توییتر باعث افزایش نفرت‌پراکنی در این شبکه اجتماعی شده است. این در حالی است که ماسک مدعی شده بازدید پست‌های توهین‌آمیز از زمان ریاست او، به یک‌سوم کاهش یافته است. پیش از ایلان ماسک، آدام موسری، رئیس اینستاگرام نیز از اطلاع‌رسانی درباره شدوبن شدن کاربران در این پلتفرم خبر داده بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*