خودروی خودران اپل

اپل از خیر تولید خودروی خودران گذشت

خبرها حاکی از آن است که اپل برنامه تولید خودروی خودران خود را کنار گذاشته و قصد دارد تا سال 2026 خودروی ساده‌تری را به بازار عرضه کند.

شرکت اپل در سال 2014 برنامه تولید یک ماشین خودران را در قالب پروژه تایتان در دستور کار خود قرار داد؛ اما این پروژه تا به امروز به سرانجام نرسیده و اکنون نیز خبرها حاکی از آن است که این غول فناوری برنامه ساخت خودرو برقی تمام خودران را کنار گذشته است. ضمن این که انتشار چنین خبری باعث شد تا ارزش سهام اپل حدود 2.4 درصد کاهش پیدا کند.

اپل برنامه خودروی خودران خود را کنار گذاشت

شنیده‌ها حاکی از آن است که اپل در حال حاضر طرح ساده‌تری را نسبت به برنامه خودروی برقی تمام خودران در نظر گرفته که در آن فرمان و پدال‌ها همچنان وجود خواهد داشت؛ اما رانندگان می‌توانند در بزرگراه از قابلیت‌های تمام اتوماتیک آن استفاده کنند.

خودروی خودران

در واقع اپل خودرویی را طراحی خواهد کرد تا رانندگان در بزرگراه‌ها بتوانند از قابلیت رانندگی خودکار آن استفاده کنند و در صورت لزوم نیز بتوانند به سرعت کنترل دستی خودرو را بر عهده بگیرند. اپل این خودرو را احتمالا در سال 2026 روانه بازار خواهد کرد.

کوپرتینویی‌ها در حالی پروژه تایتان را کنار گذشته که پیش از آن قصد داشت تا سال 2025 یک خودرو کاملا خودران برقی بدون پدال و فرمان را به بازار عرضه کند، اما اکنون ماشین خودران این شرکت ساده‌تر بوده و فقط در بزرگراه‌ها قابلیت خودران آن فعال خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*