اولین تصاویر از شاسی بلند جدید چری

اولین تصاویر از شاسی بلند جدید چری، منتشر شد

اولین تصاویر از شاسی بلند جدید چری منتشر شده، در حالی که نام دقیق این خودرو و سایر اطلاعات آن هنوز مشخص نیست.

در صنعت خودروی چین خودروسازهای بزرگی حضور دارند. چری یکی از این بزرگان است که نه‌تنها در چین بلکه در بازارهای منطقه نظیر ایران و روسیه هم فعالیت می‌کند. چری اومودا 8 جدیدترین محصولی است که چینی‌های کارخانه چری می‌خواهند رونمایی و عرضه کنند.

انتشار اولین تصاویر از شاسی بلند جدید چری

اگرچه از این کراس اوور جذاب و مدرن اطلاعات دقیقی نداریم و تصاویر رسمی نیز منتشر نشده، ولی به‌تازگی عکس‌های جاسوسی آن در شبکه‌های اجتماعی چین به حالت انتشار در آمده است. رسانه‌های چینی معتقدند که نام این خودرو چری اومودا 8 خواهد بود، اما این حدس و گمان آنها است و در حال حاضر کراس اوور چری با کد T1EJ شناخته می‌شود.

اولین تصاویر از شاسی بلند جدید چری

با نگاهی به چری اومودا 8 احتمالی، یاد و خاطره چری اومودا 5 در ذهنمان نقش می‌بندد؛ چرا که طراحی ظاهری این دو کراس اوور شبیه یکدیگر است. در نمای جلو شاهد تعبیه جلوپنجره‌ای هستیم که به صورت ماتریسی کار شده و از دو طرف هم به چراغ‌های باریک جلو متصل است.

نمای عقب این خودرو با چراغ‌های ظریفی به یکدیگر وصل شده‌اند و در مرکز آنها عبارت چری به انگلیسی درج شده است. چری اومودا 5 در ایران با نام فونیکس FX شناخته می‌شود. چراغ‌های نمای جلو هم به صورت پکیجی است که دو قسمتی طراحی شده و بخش اصلی آنها روی سپر کار شده‌اند.

همچنین بخوانید:

تسخیر بازار خودرو روسیه توسط چینی های فرصت طلب

از نمای جانبی می‌توان گفت چری T1EJ قصد دارد خود را عضلانی نشان دهد و تا حدودی هم شبیه خودروی لندروور طراحی شده است. علاوه بر این دستگیره‌های مخفی شونده و ستون C از پهلو به خوبی و با وضوح به چشم می‌آیند. در مجموع باید به این نتیجه رسید که چری اومودا 8 ظاهر مدرن و ساده‌ای دارد که نشان می‌دهد طراحان این کمپانی به بلوغ رسیده‌اند.

اولین تصاویر از شاسی بلند جدید چری

متاسفانه تصاویر بسیار اندکی از داخل کابین اومودا 8 منتشر شده، ولی با نگاهی به همان عکس‌ها می‌توان کلاستر و مانیتور یکپارچه و امکاناتی نظیر سیستم هدآپ دیسپلی را برای آن متصور بود.

مشخصات فنی چری اومودا 8

اولین تصاویر از شاسی بلند جدید چری

هنوز به طور دقیق مشخص نشده که قرار است زیر کاپوت این خودرو چه پیشرانه‌ای تعبیه شود؛ ولی با حدس و گمان می‌توان گفت که قوای فنی این کراس اوور مانند محصولاتی نظیر تیگو 8 پرو و تیگو 9 خواهد بود. بنابراین احتمال به‌کارگیری پیشرانه‌های 1.6 لیتری و 2.0 لیتری وجود دارد.

پیشرانه 1.6 لیتری می‌تواند حداکثر قدرت 197 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن‌متر را تولید کند. همچنین اگر از موتور 2.0 لیتری استفاده شود می‌توان انتظار داشت که 254 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن‌متر گشتاور تولید شود. نیروی محرکه در این دو پیشرانه از طریق یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه خیس به محور جلو یا هر دو محور منتقل می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*