دستکاری پلاک خودرو

پلیس، افرادی که پلاک خودرو را دستکاری می‌کنند به کلاس آموزشی اجباری می‌فرستد

طبق اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور، دستکاری پلاک خودرو و تغییر در آن جرم محسوب شده و مجازات در پی دارد. جزئیات بیشتر را در ادامه بخوانید.

به نظر می‌رسد برخی از افراد به دلایلی مشخص اقدام به دستکاری اعداد و ارقام پلاک خودرو می‌کنند. رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ ضمن اشاره به این اقدام تأکید کرده با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد و سزای چنین افرادی ارجاع به کلاس‌های آموزشی اجباری است.

دستکاری پلاک خودرو جرم است و مجازات دارد

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ عل اصغر شریفی در خصوص دستکاری پلاک‌ها اظهار داشته که دو موضوع مطرح می‌شود. به عقیده ایشان موضوع اول این است که برخی از رانندگان در ارقام پلاک دستکاری می‌کنند؛ مانند این که رقم یک را دو می‌کنند و این اقدام جرم محسوب می‌شود. وی تأکید کرد مجازات چنین جرمی مطابق با ماده 720 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات از شش ماه تا یک سال حبس خواهد بود.

به گفته سرهنگ شریفی، اگر پلیس با دستکاری پلاک خودرو روبه‌رو شود، بدون اغماض با این فرد برخورد کرده و فرد مجرم به دادسرا معرفی می‌شود. او همچنین خاطرنشان کرد در مواقعی که راننده با استفاده از وسایلی مانند ماسک، دستمال یا گل‌آلود کردن و یا هر وسیله دیگری اقدام به پوشاندن پلاک نماید مجازات متناسب با عمل ارتکابی متفاوت خواهد بود. رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود:

طرحی که راهنمایی و رانندگی اجرا خواهد کرد به این صورت است که همکاران بنده در ورودی‌های طرح ترافیک مستقر هستند؛ چرا که بیشترین تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک در این محدوده‌ها انجام می‌شود و از پلاک متخلفین و بدون جروبحث عکس گرفته و راننده متخلف را جریمه می‌نمایند.

دستکاری پلاک خودرو

سرهنگ شریفی تاکید کرد تصویری که گرفته می‌شود به مرکز اجراییات تحویل داده خواهد شد و همکاران در این مرکز با فرد خاطی تماس می‌گیرند و او را برای گذراندن کلاس‌های آموزشی اجباری فرا می‌خوانند. وی در پایان گفت:

دلیل این کار هم این است که خیلی از مردم به تخلفات پلاک خیلی ساده نگاه می‌کنند و در این کلاس راننده متخلف آموزش‌های لازم را می‌بیند و توجیه و ارشاد می‌شود که این تخلف را دیگر انجام ندهد. ولی اگر راننده به کلاس مراجعه نکند و دو بار برای وی پیامک ارسال شود، آن‌وقت توسط راهنمایی و رانندگی، عبارت منع خدمات روی پلاک آنها درج می‌گردد و اگر بخواهند خلافی بگیرند یا نقل و انتقال انجام دهند، خدمات آنان بسته می‌شود و این کار تا زمانی که به کلاس مراجعه نکنند پابرجاست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*