خودروهای وارداتی

تنها یک هفته دیگر، خودروهای وارداتی به ایران می‌آیند

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد تا یک هفته دیگر اولین گروه از خودروهای وارداتی به ایران می‌آیند. آیا وعده وزارت صمت محقق خواهد شد؟

صنعت خودرو روزهای آشفته و طوفانی را تجربه می‌کند. قیمت محصولات ایران خودرو، سایپا و خودروهای مونتاژی چینی طی روز چندین میلیون تومان گران می‌شوند و روند رو به رشد قیمت‌ها همچنان ادامه دارد. عده‌ای امیدوارند که آغاز واردات خودرو کمی از شدت حساسیت‌ها بکاهد؛ اما آیا این ادعا صحت دارد؟

خودروهای وارداتی به ایران می‌آیند

فاطمی امین

به تازگی وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص واردات خودرو اعلام کرده، ثبت سفارش خودرو در هفته‌های گذشته انجام شده و نخستین خودروهای وارداتی هفته آینده وارد کشور می‌شود. به گفته سید رضا فاطمی امین، به‌زودی با هماهنگی‌های لازم بین تمامی بخش‌ها، واردات خودرو آغاز می‌شود.

بنا بر آنچه وزیر صمت خاطرنشان کرده، در حال حاضر اولین ثبت سفارش‌ها انجام شده و پیش‌بینی می‌شود که هفته آینده نخستین خودروهای وارداتی وارد کشور شود. فاطمی امین در ادامه افزود:

در چهار سال گذشته واردات خودرو متوقف و ممنوع شده بود و اقدام وزارت صمت نه‌تنها در راستای رفع ممنوعیت چهار ساله است، بلکه ضوابط و شرایط جدیدی لحاظ شده که قبلا نبود؛ مانند انتقال فناوری که پیش از این وجود نداشت.

خودروهای وارداتی

وی همچنین تأکید کرد دیگر با ممنوعیت وارداتی که در دولت یازدهم اعمال شده بود روبه‌رو نیستیم و با شروع روند ثبت سفارش‌ها قرار است به‌زودی اولین محموله ماشین های وارداتی وارد کشور شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان اضافه کرد:

اولویت ما در واردات خودرو خودروهای اقتصادی هستند؛ اما در مرحله نخست، مهم برای ما زمان واردات خودرو است تا فضای روانی که واردات خودرو انجام نمی‌شود را از بین ببریم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*