پایین ترین حالت ممکن قیمت بیت کوین

آیا قیمت بیت کوین به پایین ترین حالت ممکن رسیده است؟

سوالی که در خصوص رمزارزها مطرح می‌شود این است که آیا به پایین ترین حالت ممکن قیمت بیت کوین رسیده‌ایم؟ یکی از تحلیلگران بازار توضیح می‌دهد.

بازار ارزهای دیجیتال طی ماه‌های اخیر با بدشانسی‌های بسیاری روبه‌رو شده و یکی از مهم‌ترین آنها، افت شدید قیمت بیت کوین و ورشکسته شدن صرافی اف تی ایکس است. هم‌اکنون عده زیادی از سرمایه‌گذاران منتظر به کف رسیدن قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال و خرید هنگفت هستند.

پایین ترین حالت ممکن قیمت بیت کوین کجاست؟

آرتور هیز، بنیانگذار بیتمکس، بر اساس بررسی‌ها و تحلیل‌هایی که انجام داده معتقد است به‌زودی بیت کوین به کف قیمتی خود می‌رسد. او خاطرنشان کرد در حال حاضر سه فروشنده بزرگ و عمده بیت کوین تمام ارزهای خود را به چوب حراج زده‌اند و دیگر رمزارزی برای فروختن در بساط ندارند و همین نشانه‌ای است مبنی بر به کف رسیدن بیت کوین!

آرتور هیز که از قدیمی‌های بازار ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید، بر این باور است که باید به فروش عمده سه سرمایه‌گذار بزرگ و کلان توجه شایانی کرد. این سه گروهی که هیز به آنها اشاره کرده عبارتند از: شرکت‌های وام‌دهی و معاملاتی متمرکز، ماینرها و دلالان عادی.

پایین ترین حالت ممکن قیمت بیت کوین

چندی پیش یکی از صندوق‌های رمزارزی به نام Three Arrows Capital ورشکستگی خود را اعلام کرد و بعد از آن شرکت تجاری Alameda Research به مرز نابودی رسید و از بین رفت. به احتمال زیاد شرکت‌های متمرکز بعد از وقوع چنین رخدادهایی تمامی بیت کوین‌های خود را فروخته باشند.

بنا بر آنچه این تحلیلگر می‌گوید، بعد از سقوط شرکت‌های مذکور نوبت به انتقال حجم عظیمی از ارزهای دیجیتال بودیم که ابتدا به صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز انتقال داده شدند و سپس به فروش رسیدند. البته حقیقت این است که نمی‌توان با قطعیت ادعا کرد که آنها پس از سقوط دو شرکت فوق، تمامی بیت کوین‌های خود را فروخته‌اند؛ اما شواهد و قرائن نشان می‌دهند که حداقل سعی خود را برای انجام چنین کاری کرده‌اند.

همچنین بخوانید:

سرمایه‌گذاران به سرعت در حال خارج کردن ارزهای دیجیتال از صرافی ها هستند

هیز همچنین معتقد است که سه گروه مذکور در حال حاضر چیزی جز مقداری شت کوین غیر قابل تبدیل به پول نقد و سهام خصوصی شرکت‌های رمزارزی در دست ندارند. وقتی بیت کوین از اوج به پایین‌ترین قیمت‌ها رسید و زیر 20 هزار دلار خرید و فروش می‌شد، ماینرها دست به کار شدند و سعی کردند برای برون‌رفت از این بحران بیت کوین‌هایشان را بفروشند. او می‌گوید:

آنها باید این کار را انجام دهند تا بتوانند بدهی‌های بزرگ خود در قالب ارز فیات را بپردازند و حتی اگر بدهی نداشته باشند، هنوز باید قبوض برق را پرداخت کنند و از آنجایی که قیمت بیت کوین بسیار پایین است، مجبورند کوین‌های بیشتری را بفروشند تا همچنان سرپا بمانند.

پایین ترین حالت ممکن قیمت بیت کوین

بعد از ماینرها نوبت به دلالان عادی می‌رسد و در این خصوص هیز خاطرنشان می‌کند که قصد بررسی موقعیت‌های معاملات باز یا OI را دارد تا ببیند چه سطحی از سفته‌بازی در جریان است. بنا بر گفته هیز، سطح سفته بازی در بازار ارزهای دیجیتال با سطح تاریخی بیت کوین در یک نقطه قرار دارد.

او این‌طور برداشت می‌کند که با افت شدید قیمت‌ها در بازار میزان سفته‌بازی دلالان کاهش یافته و همین کافی است نتیجه بگیریم که دلالان نابود شده‌اند. البته این تحلیلگر کهنه‌کار شک دارد که سطح قیمتی 15 هزار و 900 دلار کف مطلق است یا خیر و در پایان بیان کرد:

آنچه پایین می‌آید، دوباره بالا می‌رود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*