جک T9

معرفی جک T9 ، پیکاپ جدید و لوکس چینی با احتمال ورود به بازار ایران

جک T9 به زودی با ظاهری جدید و در دو نسخه برقی و دیزلی روانه بازار استرالیا خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این پیکاپ لوکس چینی آشنا می‌شویم.

شرکت جک پس از فروش بسیار مناسب پیکاپ جک T9 در بازار چین قصد دارد به‌زودی آن را دو نسخه برقی و دیزلی به بازار استرالیا عرضه کند. این پیکاپ چینی در نسخه جدید ارتقا پیدا کرده و نسبت به قبل از ظاهر جدیدی بهره می‌برد. گفتنی است این خودرو با نام جک هانتر نیز در بازار چین به فروش می‌رسد.

معرفی پیکاپ جک T9

بخش طراحی

جک T9

طراحان نمای جلوی جک T9 را نسبت به قبل تغییر دادند. در نمای جلوی این خودرو اکنون چراغ‌هایی بر اساس زبان طراحی جدید این شرکت و مشابه جک X7 به چشم می‌خورد که دارای طراحی دو قسمتی بوده و یک نوار ضخیم پلاستیکی نیز در اطراف آن قرار دارد. خطوط افقی جلوپنجره نیز حذف شده و دیگر روی آن نام JAC به چشم نمی‌خورد.

جک T9

طراحان گرافیک داخلی جلوپنجره این پیکاپ را نیز تغییر دادند و اکنون در آن خطوط کرومی عمودی استفاده شده و نوشته HUNTER نیز در بخش بالایی آن دیده می‌شود. طراحان برای کاپوت نیز حالتی عضلانی در نظر گرفتند تا این خودرو با ابهت‌تر به نظر برسد.

جک T9

طراحان برای نمای کناری جک T9 تغییر خاصی را در نظر نگرفتند و و اکنون فقط یک نوار پلاستیکی در کنار گلگیرها و پایین بخش بار به‌چشم می‌خورد. از تغییر مهم بخش عقب این خودرو نیز می‌توان به به‌روز شدن گرافیک چراغ‌های عقب اشاره کرد. طول جک T9 به 5330 میلی‌متر، عرض آن 1965 میلی‌متر، ارتفاع آن 1920 میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به 3110 میلی‌متر می‌رسد.

بخش طراحی داخلی

جک T9

پیکاپ جک T9 از کابینی کاملا مدرنی بهره می‌برد. هنگام ورود به کابین این خودرو با نمایشگر اصلی عمودی مواجه هستیم و طراحان نیز با استفاده از تریم داخلی دو رنگ و طرح چوب برای برخی قسمت‌ها توانستند نمای نسبتا لوکسی را به وجود آورند. غربیلک فرمان و صفحه‌آمپرها این خودرو نیز از طراحی بسیار مناسبی در سطح خودروهای لوکس بهره می‌برند.

امکانات رفاهی و ایمنی

پیکاپ جک T9 از موسسه ANCAP توانسته 5 ستاره ایمنی را دریافت کند که از ایمن بودن این خودرو حکایت دارد. همچنین این خودرو از امکانات ایمنی و رفاهی متعددی چون صندلی جلوهای برقی، سانروف، شارژر بی‌سیم، سیستم پایش باد تایرها، دوربین 360 درجه، کروز کنترل تطبیقی، رادار عبور از پشت خودرو، رادار نقطه کور، رادار بین خطوط، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز اضطراری و 7 کیسه هوای ایمنی بهره می‌برد.

مشخصات فنی

جک T9

جک T9 با موتورهای مختلف 2 لیتری توربوشارز بنزینی و 2 لیتری توربو دیزل به بازار عرضه شده است، اما به زودی این خودروساز نسخه برقی را نیز روانه بازار خواهد کرد. پیشرانه 2 لیتری توربودیزل این خودرو می‌تواند قدرتی برابر با 168 اسب بخار و گشتاور 410 نیوتن‌متر را به تولید برساند. پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ بنزینی نیز قدرتی برابر با 187 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن‌متر را به همراه دارد.

قدرت تولید شده از پیشرانه‌های این خودرو توسط گیربکس 6 سرعته دستی یا 8 سرعته اتوماتیک ساخت ZF به شکل دو دیفرانسیل با حالت‌های مجزای چرخ‌های عقب، چهار چرخ سبک و سنگین توزیع می‌شود. این پیکاپ در جلو از سیستم تعلیق فنر شمش بهره می‌برد و ظرفیت یدک‌کشی آن نیز به 3500 کیلوگرم می‌رسد. همچنین مالکان می‌توانند روی این خودرو کیت‌های مختلف را نصب کنند.

احتمال حضور پیکاپ جک T9 به بازار ایران

از آنجایی که پیکاپ‌های اتوماتیک در بازار ایران محبوبیت زیادی دارند و خودروهایی چون کلوت مکث موتور، فوتون تولند G7 و بهمن G9 نیز در حال کسب سهم زیادی از این بازار هستند، به احتمال زیاد شرکت کرمان موتور برای رقابت با آنها پیکاپ T9 را با نام کی ام سی تی 9 – KMC T9 و پیشرانه 2 لیتری توربو بنزینی و با گیربکس 8 سرعته ZF به بازار ایران خواهد آورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*