دوربین آیفون 14

آیفون 15 با دوربین پیشرفته سونی به بازار خواهد آمد

بازدید اخیر تیم کوک از کارخانه سرّی تولید حسگر تصویر سونی، حاکی از آن است که آیفون 15 به دوربین پیشرفته ساخت این شرکت ژاپنی مجهز خواهد شد.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، اخیرا با سفر به ژاپن، از خط تولید حسگرهای دوربین سونی در این کشور بازدید کرد. کوک با ارسال چند توییت، توسعه‌دهندگانی که در این راه با اپل همکاری داشتند را ستایش کرده و استفاده از فناوری‌های اپل در زمینه آموزش را اتفاقی مهم قلمداد کرد. در یکی از توییت‌های کوک، تصویری از او در کارخانه سرّی سونی در شهر کوماموتو قابل مشاهده است.

تیم کوک در کارخانه سونی

بهره‌گیری اپل از سنسورهای پیشرفته ژاپنی در سال‌های اخیر، خبر چندان جدیدی نیست؛ زیرا پیش‌تر نیز شماره مدل‌های مورد استفاده سونی در آیفون‌های اپل رویت شده‌اند. اما این اولین باری است که تیم کوک به‌صراحت استفاده از حسگرهای دوربین سونی را در سری iPhone (و احتمالا آیفون 15) تایید می‌کند. او می‌گوید:

با بیش از یک دهه همکاری با سونی، اکنون توانسته‌ایم برترین حسگرهای دنیا را برای دوربین‌ آیفون بسازیم. از کن و دیگر اعضای تیم تشکر می‌کنم که امروز تجهیزات پیشرفته در کوماموتو را به من نشان دادند.

شرکت سونی، سازنده برخی از پیشرفته‌ترین حسگرهای تصویر دنیا است و کارخانه این شرکت که در شهر کوماموتو قرار دارد، به‌حدی سرّی است که روزنامه‌نگاران حتی در صورت بازدید نیز اجازه تهیه عکس و فیلم از آن محل را ندارند. عکس‌های تبلیغاتی نظیر آنچه تیم کوک منتشر کرده، با حساسیت‌های خاص گرفته می‌شوند.

بازدید تیم کوک به‌وضوح نشان می‌دهد که همکاری سونی و اپل، تداوم خواهد داشت. طبق آخرین شایعات، فناوری حسگر جدید این شرکت ژاپنی برای افزایش قابل توجه محدوده دینامیکی طراحی شده است که احتمالا شاهد استفاده از این تکنولوژی در آیفون 15 خواهیم بود. علاوه بر سنسور جدید سونی، انتظار می‌رود که آیفون 15 به لنز پریسکوپ برای زوم اپتیکال احتمالا 10 برابری مجهز شود. با این حال، ویژگی مذکور ممکن است تنها در آیفون 15 پرومکس استفاده شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*