سیستم مورد نیاز Returnal

سیستم مورد نیاز بازی Returnal مشخص شد

با اعلام سیستم مورد نیاز بازی Returnal برای رایانه های شخصی، مشخص شد که این عنوان برای اجرای بهینه به 32 گیگ رم نیاز دارد! سونی هنوز در خصوص رم بالای مورد نیاز انحصاری جدیدش اظهار نظری نکرده است.

پس از شایعات ضد و نقیض و اخبار مختلف، سونی سرانجام در خلال رویداد The Game Awards 2022 از عرضه بازی شوتر روگ‌لایک انحصاری و فوق‌العاده خود، Returnal برای رایانه های شخصی خبر داد.

اکنون با گذشت چند روز از تایید خبر عرضه نسخه PC بازی Returnal، سیستم مورد نیاز آن از طریق فروشگاه استیم منتشر شده است. اتفاق باورنکردنی در خصوص این جزئیات اعلام شده، میزان رم بسیار بالای مورد نیاز آن است!

سیستم مورد نیاز بازی Returnal و نیاز به رم 32 گیگابایتی برای اجرای بهینه

حداقل سیستم سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای بازی Returnal بر روی رایانه های شخصی به صورت زیر خواهد بود:

  • سیستم عامل: نسخه 64 بیتی ویندوز 10 (نسخه 1903)
  • پردازنده: اینتل Core i5-6400 (چهار هسته‌ای با سرعت 2.7 گیگاهرتز) یا AMD Ryzen 5 1500X ( چهار هسته‌ای با سرعت 2.5 گیگاهرتز)
  • حافظه: 16 گیگ رم
  • کارت گرافیک: انویدیا GeForce GTX 1060 (شش گیگابایت) یا AMD Radeon RX 580 (هشت گیگابایت)
  • فضای خالی: 60 گیگابایت

همچنین سیستم توصیه‌شده برای اجرای بازی با کیفیت مناسب هم به صورت زیر خواهد بود:

  • سیستم عامل: نسخه 64 بیتی ویندوز 10 (نسخه 1903)
  • پردازنده: اینتل Core i7-8700 ( شش هسته‌ای 3.7 گیگاهرتز) یا AMD Ryzen 7 2700X (هشت هسته‌ای 3.7 گیگاهرتز)
  • حافظه: 32 گیگ رم
  • کارت گرافیک: انویدیا RTX 2070 سوپر ( هشت گیگابایت) یا AMD RX 6700 XT ( دوازده گیگابایت)
  • فضای خالی: 60 گیگابایت

سیستم مورد نیاز Returnal

باید به این نکته توجه داشت که 32 گیگابایت رم توصیه شده توسط ناشر، ظرفیتی بسیار بالا برای سیستم‌های امروزی به شمار می‌رود و در حال حاضر، حافظه‌های DDR4 در این ظرفیت، حدود 105 تا 150 دلار قیمت دارد.

همچنین اکثر رایانه‌های گیمینگ مدرن نیز از 16 گیگابایت رم یا کمتر بهره می‌برند؛ به طوری که گزارش جدید استیم حاکی از این است که سه چهارم سیستم‌های مورد بررسی این فروشگاه، از 8 یا 16 گیگ رم استفاده می‌کردند. در این گزارش، 5.72 درصد از کاربران نیز رم چهار گیگابایت داشتند و تنها 13.38 درصد به رم 32 گیگابایت مجهز بودند. همچنین تقریبا 1.42 درصد از سیستم‌های مورد ارزیابی استیم هم به حافظه‌های 64 گیگابایت یا بیشتر مجهز بودند.

چرا Returnal به این ظرفیت بالای رم نیاز دارد؟

سونی البته پاسخ دقیقی به این سوال نداده؛ اما در اطلاعیه رسمی معرفی نسخه PC در وبلاگ پلی استیشن به کاربران اطمینان داده که گیمرهای رایانه های شخصی قادر خواهند بود با بهره‌گیری از جزئیات گرافیکی بالا و جدید این نسخه، تازه‌ترین عنوان Housemarque را با بالاترین جزئیات ممکن تجربه کنند.

بر اساس اطلاعاتی که پیش از این در ماه سپتامبر لو رفته بود، منظور سونی از این جزئیات گرافیکی جدید، تکنولوژی‌های DLSS و FSR، به همراه رهگیری پرتو خواهد بود. هر سه مورد یاد شده قابلیت‌های سخت افزاری سنگینی هستند و رم 32 گیگابایتی می‌تواند تا حد زیادی به اجرای روان و راحت آن‌ها کمک کند.

البته این احتمال کاملا وجود دارد که سونی در ادامه با ایجاد تغییراتی در سیستم مورد نیاز بازی Returnal، میزان رم مورد نیاز را به 16 گیگ بازگرداند؛ چرا که زمان عرضه نسخه PC بازی اوایل سال 2023 اعلام شده و تا آن زمان، هنوز وقت زیادی باقی است.‌ پیش از این نیز EA اقدامی مشابه را برای چند عنوان خود انجام داده بود.

سیستم مورد نیاز Returnal

بازی Returnal البته اولین عنوانی نیست که برای اجرا با 32 گیگ رم نیاز دارد. با این وجود، تعداد عناوین با این سیستم مورد نیاز سخت افزاری بسیار محدود هستند. به عنوان مثال، بازی Spider-Man Remastered هم به 32 گیگابایت رم نیاز دارد. با این حال، این میزان رم تنها برای گیمرهاییست که مایل به تجربه بازی با حداکثر گرافیک بازی و فعال‌سازی قابلیت رهگیری پرتو در رزولوشن 4K باشند. سایر بازی‌های اخیر عرضه شده برای رایانه‌های شخصی، همگی به حداکثر 16 گیگ رم برای اجرا نیاز داشتند.

کمپانی EA در زمان عرضه بازی Star Wars Jedi: Fallen Order، بهره‌مندی از 32 گیگ رم را برای اجرای دقیق بازی ضروری توصیف کرده بود. با این حال پس از گذشت مدتی، این میزان را به 16 گیگ بازگرداند. از سوی دیگر، بازی علمی تخیلی Icarus در ژانر بقا هم دیگر عنوانی بود که به 32 گیگابایت رم برای اجرای بهینه نیاز داشت. در این خصوص هم البته توسعه دهنده بازی در ماه نوامبر 2021 از بهینه‌سازی بازی برای اجرا با رم 16 گیگابایت خبر داد.‌ لازم به ذکر است که بازی Icarus همچنین کارت گرافیک Nvidia RTX 3060 Ti را برای اجرای بهینه توصیه می‌کند.

شما در خصوص بازی Returnal چه نظری دارید؟ آیا قصد دارید نسخه PC آن را تجربه کنید یا پیش از این بر روی پلی استیشن 5 به تجربه آن پرداخته بودید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*