بزرگ ترین آکواریوم جهان

بزرگ ترین آکواریوم جهان نابود شد + ویدیو

تخریب ناگهانی بزرگ ترین آکواریوم عمودی جهان، AquaDom، در برلین باعث از بین رفتن بیش از 1500 ماهی شد. به گفته پلیس، این حادثه تلفات جانی به همراه نداشته است.

روز گذشته در حادثه‌ای که در شهر برلین رخ داد، بزرگترین آکواریوم جهان، آکوا دوم (AquaDom) به طور کامل از بین رفت. در اثر این اتفاقات حجمی نزدیک به یک میلیون لیتر آب به ساختمان‌ها و خیابان‌های اطراف سرازیر شد؛ به طوری که چندین هتل، موزه و کافی شاپ واقع در نزدیکی آن آسیب جدید دیدند. پلیس برلین روز گذشته آسیب‌های ناشی از این اتفاق را باورنکردنی توصیف کرد.

ابعاد وسیع‌تر نابودی بزرگ ترین آکواریوم جهان

ویدیوها و تصاویر منتشر شده از صحنه تخریب آکوا دوم حاکی از ابعاد فوق‌العاده وسیع خسارات ناشی از این اتفاق هستند. در خیابان‌های مجاور این آکواریوم تعداد زیادی ماهی‌های مرده، تیرهای نگهدارنده خم‌شده و شیشه‌های شکسته به طور واضح قابل رویت هستند. مقامات امنیتی برلین البته اعلام کرده‌اند که با وجود برخی آسیب‌های فیزیکی ناشی از پرتاب شدن خرده شیشه‌ها به سمت افراد، اتفاق رخ داده هیچ گونه تلفات انسانی در پی نداشته است.

بزرگ ترین آکواریوم جهان

البته پلیس آتش نشانی برلین در مصاحبه با BBC به این نکته هم اشاره کرده که تمامی موجودات زنده داخل این آکواریوم اعم از 1500 ماهی از بیش از صد گونه جانوری از بین رفته‌اند.

هنوز دلیل رخ دادن این اتفاق در بزرگ ترین آکواریوم جهان مشخص نیست و مقامات محلی در حال جستجو در این زمینه هستند. با این وجود، یکی از مهمان‌های هتل مجاور این آکواریوم در مصاحبه‌ای با یکی از خبرگزاری‌های محلی از وقوع زلزله‌ای خفیف در لحظه شکستن AquaDom خبر داده است. او همچنین بقایای محل رخ دادن حادثه را همانند یک میدان جنگ توصیف کرده است.

در ویدیوی زیر می توانید خیابان کنار این آکواریوم، پس از رخ دادن حادثه را مشاهده فرمایید:

مقامات آلمانی از ارسال بیش از 100 واحد امدادی به محل رخ دادن حادثه خبر دادند. به گزارش رویترز، بیش از 250 مهمان هتل Radisson Collection که محلی قرارگیری این آکواریوم بود، از ترس حوادث جانبی ناشی از تخریب آکوا دوم تخلیه شدند. علاوه بر این، وبسایت رسمی این آکواریوم نیز از تعطیلی موقت آن به دلیل حادثه اخیر خبر داده است.

آکواریوم AquaDom در سال 2003 در هتل رادیسون کالکشن برلین تاسیس شده و پس از گذشته نزدیک به بیست سال، روز گذشته در اثر حادثه‌ای نابود شد.

به گزارش نیویورک تایمز، مقامات برلین احتمال زنده ماندن ماهی‌های درون این آکواریوم را ناچیز دانسته و تمرکز خود را بر روی نجات گونه‌های قرار گرفته در دیگر آکواریوم‌های هتل متمرکز کرده‌اند؛ چرا که تخریب آکوا دوم باعث قطع برق و از کار افتادن سیستم‌های تهویه سایر آکواریوم‌ها شده است.