مجموعه NFT دونالد ترامپ

دونالد ترامپ هم NFT شد؛ ثبت رکورد بزرگترین و سریع‌ترین فروش NFT در تاریخ!

مجموعه 45 هزارتایی NFT دونالد ترامپ، صاحب رکورد سریع ترین فروش ان اف تی شد. در ادامه به جزئیات این پروژه رئیس جمهور سابق آمریکا می‌پردازیم.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا مدتی قبل در پلتفرم ساخته گروه رسانه‌ای خود تروث سوشال از اعلام خبری بزرگ در آینده نزدیک خبر داد. پیش‌بینی می‌شد که ترامپ قصد معرفی شریک انتخاباتی خود برای دوره 2024 را دارد یا اطلاعات مهمی را درباره کمپین انتخاباتی خود به‌اشتراک خواهد گذاشت. با وجود این، نتیجه کاملاً متفاوت از آن چیزی بود که حدس زده می‌شد. یک مجموعه بزرگ NFT یا «کارت‌های جمع‌کردنی دیجیتال» مرتبط با دونالد ترامپ برای فروش قرار گرفت و رکورد سریع ترین فروش ان اف تی تا به اینجا را تصاحب کرد.

مجموعه NFT دونالد ترامپ

مجموعه ان اف تی دونالد ترامپ شامل 45 هزار قطعه 99 دلاری بر بستر بلاکچین پالیگان (Polygon) می‌شود که در کمتر از 12 ساعت کل آن به‌فروش رفت. مجموع درآمد حاصل از این مجموعه 4.45 میلیون دلار بوده است و 10 درصد از هر فروش به خالقان آن در بازارهای ثانویه نظیر OpenSea می‌رسد. تریدرها تا زمان نگارش مطلب 406 هزار دلار (320 اتر) را صرف خرید و فروش این قطعه‌های NFT در پلتفرم OpenSea کرده‌اند.

مجموعه NFT دونالد ترامپ

در مقطع کنونی مقصد درآمدهای به‌دست آمده مشخص نیست. به‌گفته NFT INT به‌عنوان شرکت ارائه‌دهنده مجموعه NFT دونالد ترامپ، این پول روانه کمپین انتخاباتی 2024 ترامپ نمی‌شود. همچنین با توجه به توضیحات موجود در وب‌سایت NFT INT، این شرکت تحت مالکیت رئیس جمهور سابق آمریکا یا هیچ‌کدام از سازمان‌های مربوط به او نیست. در واقع، خود ترامپ نقشی در مجموعه ان اف تی ندارد و صرفاً مجوز نام و تصویر خود را در اختیار عوامل پروژه قرار داده است. البته شاید درآمد ترامپ از اعطای مجوز به کمپین انتخاباتی او برسد.

مجموعه NFT دونالد ترامپ

خریداران NFT دونالد ترامپ در یک قرعه‌کشی با چندین جایزه نظیر ملاقات تک‌نفره با او در اقامتگاه مشهور مار-ئه-لاگو در پالم بیچ فلوریدا شرکت داده می‌شوند. همچنین افرادی که بیش از 45 قطعه یا کارت خریده‌اند، فرصت دیدار با رئیس جمهور سابق آمریکا طی یک مهمانی عمومی در فلوریدا را پیدا می‌کنند. بنا به آمار موجود، در حال حاضر 202 نفر بیش از 45 قطعه از این مجموعه ان اف تی را در کیف پول دیجیتال خود در اختیار دارند.

ان اف تی های ترامپ با بازخوردهای طنز و کنایه‌آمیز و حتی تمسخر طرفداران و مخالفان او همراه بوده‌اند. برخی نظیر حساب Altcoin Daily در توییتر تغییر نظر او درباره رمزهای غیر قابل معاوضه از سال 2021 تا 2022 را به میم تبدیل کرده‌اند. بعضی دیگر مثل Dan Murphy هم حتی نمی‌توانستند ویدیوی اختصاصی دونالد ترامپ جهت معرفی اولین مجموعه NFT خود را باور کنند!