پیکاپ L7 پلاس

پیکاپ L7 پلاس توسط دیار خودرو در ایران مونتاژ می‌شود + عکس و مشخصات

شرکت دیار خودرو قصد دارد به‌زودی از محصول جدید خود با نام پیکاپ L7 پلاس رونمایی کند. در ادامه مشخصات فنی و امکانات این خودرو بررسی می‌شود.

صنعت خودروی ایران طی سال‌های اخیر با بدشانسی‌های بسیاری مواجه شده و یکی از بزرگترین آنها تحریم‌های شدید غرب بوده است. بعد از اعمال تحریم‌های اروپا و غرب، دولت تصمیم گرفت به بهانه‌های واهی، واردات خودرو را ممنوع کند و این تصمیم مهم و بزرگ، عصر جدیدی برای صنعت خودروسازی به‌وجود آورد.

معرفی کلی پیکاپ L7 پلاس دیار خودرو

پس از بسته شدن درهای واردات خودرو به ایران، خودروسازان دولتی نظیر ایران خودرو و سایپا توانستند تا حد زیادی گلیم خود را از آب بیرون بکشند و تولیدات جدیدی را آغاز کنند. البته هم‌اکنون خودروهای تولید شده توسط آبی‌پوشان و نارنجی‌پوشان جاده مخصوص کیفیت چندان تعریفی ندارند، ولی باز هم نسبت به عقب‌افتادگی بزرگی که برای آنها به‌وجود آمد، تلاشی که کرده‌اند قابل تقدیر است.

پیکاپ L7 پلاس

خوشبختانه بازار انحصاری خودروسازان در محصولات گران‌قیمت طی سه سال اخیر شکسته شده است؛ چرا که خودروسازان خصوصی موفق شده‌اند محصولات چینی را در ایران مونتاژ کنند و کیفیت را برای نخستین بار برای مشتریان شیک‌پسند به‌ارمغان بیاورند. دیار خودرو یکی از این خودروسازهای قدیمی و محبوب بازار داخل است که به‌تازگی از پیکاپ جدید خود صحبت کرده است.

سابقه عرضه پیکاپ‌ها در شرکت دیار خودرو به محصولات جذابی مثل Deer، وینگل 3 و وینگل 5 باز می‌گردد. پیکاپ جدید این خودروساز، ال 7 پلاس نامیده شده و قرار است به‌زودی مونتاژ آن در یکی از زیرمجموعه‌های دیار خودرو به‌نام ایساتیس موتور تولید انبوه شود. همان‌طور که پیکاپ‌بازهای بازار می‌دانند، در حال حاضر اغلب خودروهایی که در کشورمان تحت عنوان پیکاپ به‌فروش می‌رسند، قیمتی بیش از یک میلیارد تومان دارند.

همچنین بخوانید:

بایک BJ40 ، جیپ چینی جدید بازار ایران؛ مشخصات فنی، آپشن ها و قیمت

پیکاپ L7 پلاس

به عبارت دیگر خرید پیکاپ‌ها دیگر کارایی و کاربرد گذشته را ندارد و هویت و رسالت واقعی آنها در حال رنگ باختن است. در چنین شرایط و اوضاعی، دیار خودرو تصمیم گرفته L7 پلاس را روانه بازار کند. این خودرو زیر کاپوت خود یک پیشرانه 2400 سی سی ساخت میتسوبیشی دارد و از جمله امکانات آن می‌توان به سیستم‌های کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی، نمایشگر بزرگ و دوربین 360 درجه اشاره کرد.

طول این خودروی غول‌پیکر به 5431 میلی‌متر می‌رسد و مجهز به سیستم چهار چرخ محرک است. علاوه بر این، پیشرانه آن ساخت کمپانی میتسوبیشی است و 2.4 لیتر حجم دارد و می‌تواند قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر را تولید کند. موتور ال 7 پلاس از نوع تنفس طبیعی است و به‌همین خاطر استهلاک کمتری دارد.

در شرایط کنونی، اغلب پیکاپ‌های بازار مجهز به پیشرانه‌های توربوشارژ هستند؛ در حالی که L7 Plus زیر کاپوت خود یک نمونه تنفس طبیعی دارد. می‌توان این پیکاپ را با وینگل 5 که نسخه قبلی ال 7 پلاس محسوب می‌شود مقایسه کرد، زیرا می‌تواند 15 اسب بخار قدرت و 30 نیوتن‌متر گشتاور بیشتری تولید کند و در واقع نسخه ارتقایافته‌ی این خودرو است.

پیکاپ L7 پلاس

شاید بتوان در بازار، پیکاپ‌هایی را پیدا کرد که از مدل توربوی پیشرانه تنفس طبیعی L7 پلاس استفاده می‌کنند و در این حالت می‌توانند بیش از 200 اسب بخار قدرت تولید نمایند؛ ولی متاسفانه چون بنزین کشورمان بی‌کیفیت است و توانایی‌های آفرودی هم در ارتفاع بالا بی‌اثر خواهد بود، به‌درد نمی‌خورد و محصول دیار خودرو گزینه‌ای اقتصادی و نمونه ارزان‌قیمت‌تری نسبت به میلیاردی‌های بازار خواهد بود.

از جمله امکانات و تجهیزات ایمنی این پیکاپ جذاب و میان‌رده می‌توان به سیستم ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز یا EBD، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری، سیستم ترمز کمکی EBA، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی بدون حرکت خودرو به عقب، قفل دیفرانسیل، فرمان برقی و دو کیسه هوای جلو اشاره کرد.

همچنین بخوانید:

بایک X55 ، شاسی بلند جدید چینی ها برای بازار ایران

متاسفانه سطح امکانات رفاهی و آپشن‌های ال 7 پلاس چندان با رقبایش همخوانی ندارد و در این قسمت فقیر محسوب خواهد شد. از جمله آپشن‌های این پیکاپ می‌توان به نمایشگر 8.5 اینچی با بلوتوث و جی‌پی‌اس و سیستم‌های کنترلی روی فرمان اشاره کرد. علاوه بر این‌ها باید خاطرنشان کنیم که قیمت این محصول کمتر از سایر پیکاپ‌های توربو بازار است و از آنجایی که مشخصات فنی و امکانات آن بهتر از سایر پیکاپ‌های دو کابین بازار شده نمی‌توان رقیب قدری برای آن نام برد.

پیکاپ L7 پلاس

پیکاپ L7 پلاس

گفته شده زمان عرضه به بازار این پیکاپ، اواخر سال جاری یا نهایتا اوایل سال 1402 خواهد بود. همچنین برخی ادعا می‌کنند دیار خودرو قرار است این پیکاپ را با پیشرانه دیزلی و در نسخه دنده اتوماتیک راهی بازار کند. با این اوصاف نسخه اتوماتیک که نیروی محرکه خود را از یک گیربکس 6 سرعته اتومات دریافت می‌کند مجهز به امکانات زیر خواهد بود:

دوربین 360 درجه، کنترل سرعت در سراشیبی، ترمز پارک برقی، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، گرم‌کن صندلی‌های جلو، تنظیمات برقی صندلی راننده و همچنین سنسور باران.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*