شیائومی 13 پرو دوربین

نمونه تصاویر حیرت انگیز از دوربین شیائومی 13 پرو + ویدیو

دوربین گوشی شیائومی 13 پرو – Xiaomi 13 Pro به لطف تکنولوژی‌های جدید و پیشرفته خود قادر است تصاویر حیرت‌انگیزی را به ثبت برساند. در ادامه می‌توانید نمونه تصاویر و ویدیوی ثبت شده با این گوشی را مشاهده فرمایید.

پس از رقابت سنگینی که در سال گذشته بین نسل قبلی پرچمداران بزرگ بازار ایجاد شده بود، همه منتظر رونمایی از محصولی بودند که بتواند پیشرفت معناداری در مقایسه با دوربین گوشی‌هایی چون آیفون 14 پرو مکس، گلکسی اس 22 اولترا و گوگل پیکسل 7 پرو ارائه دهد.

به نظر می‌رسد شیائومی تولیدکننده این محصول است؛ چرا که دوربین گوشی Xiaomi 13 Pro طبق پیش‌بینی‌های قبلی فوق‌العاده از آب درآمده و قادر است دوربین گوشی‌های هوشمند را یک پله به بالاتر ارتقا دهد.

شیائومی یکی از نخستین کمپانی‌هایی‌ست که اقدام به استفاده از حسگرهای یک اینچی در گوشی‌های پرچمدارش کرد. این حسگرها به طور معناداری بزرگ‌تر از نمونه‌های حاضر در گوشی‌های رقیب بودند. به همین جهت انتظار می‌رفت که با تصاویر ثبت‌شده با این دوربین کیفیت خارق‌العاده‌ای داشته باشند.

با این حال با گذشت زمانی کوتاه از عرضه پرچمداران جدید شیائومی، آن‌چه جلب توجه می‌کند، تصاویر سایر دوربین‌های این گوشی است که همگی کیفیتی باورنکردنی دارند.

شیائومی 13 پرو از یک ماژول سه‌گانه دوربین بهره می‌برد که متشکل از یک حسگر اصلی، یک دوربین فوق عریض و یک سنسور تله فوتو است. در میان این سه دوربین، حسگر تله فوتوی جدید و خلاقانه آن توجه بسیاری کاربران را به خود جلب کرده است.

در گوشی Xiaomi 13 Pro به جای استفاده از یک دوریبن زوم پریسکوپ نظیر آن چه در گلکسی اس 22 اولترا دیده بودیم، شاهد استفاده از یک دوربین زوم معمولی با بزرگنمایی 3.2 برابری هستیم. این دوربین همچنین قادر به فوکوس کردن در فواصل بسیار نزدیک است که باعث خلق تصاویر ماکروی شگفت‌انگیزی شده است.

تصاویر دوربین زوم شیائومی 13 پرو از فواصل بسیار نزدیک

دوربین زوم Xiaomi 13 Pro به‌تازگی شدیدا مورد توجه کاربران شبکه چینی وایبو قرار گرفته است؛ به طوری که در همین زمان کوتاه از عرضه گوشی شاهد ثبت تصاویری با این گوشی هستیم که انگار با یک دوربین حرفه‌ای با یک لنز ماکروی گرانقیمت گرفته شده‌اند!

شیائومی 13 پرو دوربین

قابلیت بزرگنمایی در فواصل بسیار نزدیک موقعیت‌های تصویربرداری فراوانی را در اختیار کاربران شیائومی 13 پرو قرار می‌دهد. خلاقیتی که در قابلیت بزرگنمایی این گوشی در فواصل بسیار نزدیک به کار رفته است، ریشه در استفاده از یک المان معلق داخل لنز دارد که با تغییر دادن فوکوس تغییر می‌کند. دوربین اکثر گوشی‌های دیگر بازار از لنزهای ثابت بهره می‌برند و به همین جهت قادر به دستیابی به این سطح از بزرگنمایی نیستند.

تصاویر تله فوتوی Xiaomi 13 Pro در نور کم

یکی از مزایای مهم استفاده از محدوده بزرگنمایی نزدیک مثل 3.2 برابر، امکان استفاده از دیافراگم بزرگ‌تر است که امکان ورود نور بیشتر به حسگر دستگاه را می‌دهد.

بد نیست بدانید که بسیاری پرچمداران بازار قادر به استفاده از دوربین‌های زوم خود در شرایط نوری کم نیستند؛ چرا که ترکیب دیافراگم کند و حسگر کوچک، این اجازه را به آن‌ها نمی‌دهد! اما این اتفاق در خصوص شیائومی 13 پرو صادق نیست؛ چرا که دوربین با بزرگنمایی 3.2 برابری آن قابل استفاده در هر شرایط نوری است و همان طور که در تصاویر زیر مشاهده می‌شود، حتی در نور کم هم قادر به ثبت تصاویری فوق‌العاده است.

شیائومی 13 پرو دوربین

علاوه بر این، شیائومی همچنین با همکاری شریک جدیدش، لایکا، بر روی رنگ تصاویر گرفته شده نیز کار کرده و آن را به طور چشمگیری ارتقا داده است. دوربین شیائومی 13 پرو از برند جدید Vario-Summicron استفاده می‌کند که در آن Vario برای اشاره به دوربین زوم به کار رفته و Summicron نیز به کیفیت فوق‌العاده لنز اشاره دارد.

همچنین نکته جالب توجه دیگر پیرامون دوربین Xiaomi 13 Pro هم تصمیم درست کمپانی سازنده به جایگزینی دوربین زوم پنج برابری با نمونه 3.5 برابری است که با استقبال فراوانی در میان علاقمندان به عکاسی و تصویربرداری روبرو شده است.

کیفیت ویدیوهای ضبط شده توسط شیائومی 13 پرو از فاصله نزدیک

ویدیوی زیر فوکوس فوق‌العاده دوربین Xiaomi 13 Pro را در ضبط ویدیوهای از فواصل نزدیک نمایش می‌دهد:

همان طور که در این ویدیو مشاهده می‌فرمایید، جزئیات، رنگ و کیفیت این ویدیوی ثبت شده توسط پرچمدار جدید شیائومی خیره‌کننده است.

سایر مشخصات گوشی Xiaomi 13 Pro

در کنار قابلیت‌های مثال‌زدنی دوربین شیائومی 13 پرو، این گوشی از حیث مشخصات فرعی هم یک هیولاهای تمام‌عیار است.

گزیده مشخصات فنی این پرچمدار شیائومی به صورت زیر است:

  • تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2
  • صفحه نمایش 6.73 اینچی اولد خمیده با پانل‌های جدید E6 سامسونگ
  • رم‌های جدید LPDDR5x و حافظه‌های جدید UFS 4.0
  • ماژول دوربین سه‌گانه با حسگر اصلی یک اینچی
  • باتری میلی آمپر ساعتی
  • شارژ سریع 120 واتی، شارژ بی‌سیم 50 واتی، شارژ معکوس ده واتی
  • رابط کاربری MIUI 14 و سیستم عامل اندروید 13

این گوشی همچنین در چهار رنگ مختلف و جنس‌های متنوع روانه بازار خواهد شد. قاب پشتی یکی از مدل‌های این گوشی از نانوپوشش جدید و جذابی تشکیل شده که از آن در برابر گرد و خاک و کثیفی محافظت می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*