بهترین پیکاپ سال 2023

بهترین پیکاپ سال 2023 از نگاه موتورترند

موتورترند با برگزاری دور جدید رقابت‌های خود از بهترین پیکاپ سال 2023 رونمایی کرده است. با مشخصات فنی و امکانات این پیکاپ آشنا شوید.

رقابت بین برترین خودروهای جهان همواره برای عاشقان دنیای خودرو جذاب بوده و آنها را به‌وجد آورده است. موتورترند سال‌هاست رقابت‌های جذابی را برگزار می‌کند و در نهایت به‌معرفی بهترین‌های سال می‌پردازد. مدتی پیش بهترین خودروی سال 2023 از نگاه مجله موتورترند معرفی شد.

معرفی بهترین پیکاپ سال 2023

در حال حاضر پس از بررسی بهترین شاسی بلندها و بهترین خودروی سال 2023، نوبت به بهترین پیکاپ های سال می‌رسد. تعداد رقبای این فصل نسبت به سال گذشته کمتر بوده، ولی کیفیت بالاتری شاهد هستیم که جبران کمیت می‌کند. داوران این دور از رقابت‌ها می‌بایست برای انتخاب پیکاپ برتر سال 2023 از بین خودروهایی نظیر فورد، شورولت، جی ام سی، رم و تویوتا یک ماشین را انتخاب کنند.

برندهای خودرویی مذکور موفق شده‌اند با هفت خودروی پیکاپ خود به مراحل بالاتر این رقابت برسند. برای این که داوران بتوانند بهترین خودروی پیکاپ را انتخاب کنند، ماشین‌ها با یکدیگر از نظر قوای فنی، طراحی ظاهری یا امکانات رفاهی مورد مقایسه قرار نمی‌گیرند، بلکه موتورترند برای گزینش، معیارهایی دارد که باید محقق شود. این معیارها عبارتند از:

  • پیشرفت در طراحی
  • برتری مهندسی
  • عملکرد
  • ارزش
  • ایمنی
  • مصرف سوخت

بهترین پیکاپ سال 2023

امروزه پیکاپ‌ها در مسیر موفقیت قدم گذاشته‌اند و روز به روز شاهد رشد و پیشرفت آنها هستیم. تغییرات زیادی زیر کاپوت و در نمای ظاهری و پرفورمنس این ماشین‌ها اعمال می‌شود و شاید بتوان گفت زیر کاپوت تمام این 7 خودروی حاضر در رقابت موتورترند، پیشرانه هیبریدی یا الکتریکی تعبیه شده است؛ ولی می‌دانیم که این موضوع برای داوران اهمیت ندارد.

آنچه داوران برایشان مهم است، دستیابی هر پیکاپ به بیشترین امتیاز در شش قسمتی است که بالاتر اشاره کردیم. خودرویی برنده است که بتواند نه‌تنها در یک یا دو بخش، بلکه در تمامی قسمت‌ها امتیاز خوب و قابل قبولی کسب نماید. به‌گفته وبسایت موتورترند، پیکاپ‌ها در مسیرهای خشن و خیابان‌های طولانی مورد بررسی قرار می‌گیرند و علاوه بر این تست حمل بار و یدک‌کشی از آنها گرفته می‌شود.

گفتیم که تعداد رقبا در سال جاری نسبت به 2022 کمتر بودند و همه پیکاپ‌ها در ابعاد و اندازه فول قرار داشتند. برخی از این شرکت کنندگان برای نخستین بار است که وارد این رقابت‌ها می‌شوند و یکی از همین‌ها فورد F150 لایتنینگ است. این پیکاپ در دو مدل پرو و معمولی و با پیشرانه‌های استاندارد و پلاتینیوم عرضه شده است.

علاوه بر این پیکاپ قدرتمند دیگر این رقابت‌ها، تویوتا تاندرا است که زیر کاپوت خود یک پیشرانه V6 توئین توربو دارد. این خودرو با موتور قوی در دو نسخه هیبریدی و معمولی وارد رقابت‌ها شده است. سایر پیکاپ‌ها شرکت‌کنندگان مطرحی هستند که پیش‌تر در این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند.

همچنین بخونید:

بهترین شاسی بلند سال ۲۰۲۳ از نگاه مجله موتورترند

شرکت کنندگان رقابت بهترین پیکاپ 2023 از نگاه موتورترند

از دیگر شرکت کنندگان دور جدید رقابت‌های بهترین پیکاپ 2023 می‌توان به شورولت سیلورادو، جی ام سی سی یرا و رم 2500 اشاره کرد. در ادامه همراه ما باشید تا برترین پیکاپ سال را معرفی کنیم.

1. تویوتا تاندرا

تویوتا تاندرا

گفتیم که نسل جدید پیکاپ تویوتا تاندرا برای رقابت 2023 موتورترند انتخاب شده است. این خودرو دو مدل مختلف شامل پلاتینیوم و تی آر دی پرو دارد. تاندرا در قیاس با نسخه قبلی خود که پیکاپی فرتوت و کهنسال به نظر می‌رسید، بهبودهای قابل توجهی را تجربه کرده؛ ولی باز هم موفق نشده تمامی اشکالات و نواقص را برطرف کند.

شاید بهتر بود این خودروساز ژاپنی نگاهی به کابین داخلی تاندرا می‌انداخت، زیرا با نگاهی گذرا به درون آن می‌توان دکمه‌هایی را دید که به هیچ‌وجه جای درست خود قرار ندارند. علاوه بر این مدل پلاتینیوم آن‌طور که تعریف شده لوکس نیست و نمایشگر 14 اینچی بزرگ هم می‌تواند در یک زمان تنها یک عملکرد به نمایش بگذارد.

2. رم 2500

رم 2500 - بهترین پیکاپ سال 2023

رم 2500 توانسته تا حد زیادی رضایت داوران موتورترند را جلب کند؛ اما نه آنقدر که برترین پیکاپ سال شود. در واقع مسئله این است که پیکاپ رم 2500 برای مشتریان معمولی بیش از حد پرچم‌دار و عجیب و غریب است. مردم نیازی ندارند سوار یک پاور واگن این‌چنینی شوند و حتی اگر سوار یک مدل 1500 هم شوند نیازهایشان برآورده می‌شود.

به هر حال می‌توان از این پیکاپ جذاب و غول پیکر کار زیادی کشید، چرا که موارد مصرف آن بسیار است. توانایی‌های آفرودی رم 2500 شما را شگفت‌زده خواهد کرد و شاید برای ما مناسب نباشد، اما در هر حال پیکاپی نیست که کسی را ناراضی و ناامید کند.

همچنین بخوانید:

بهترین پیکاپ های سال ۲۰۲۲ از نگاه موتورترند

3. جی ام سی سی یرا

جی ام سی سی یرا - بهترین پیکاپ سال 2023

خوشبختانه سی یرا چون سال گذشته برای شرکت در رقابت‌ها نبود، توانست به‌روزرسانی‌های جالب توجهی داشته باشد. این پیکاپ قدرتمند حالا اینجاست تا خود را اثبات کند و ظاهرا نتوانسته موفقیت زیادی به‌دست آورد. از جمله تغییرات مهم جی ام سی سی یرا می‌توان به تغییرات ظاهری اشاره کرد. قابلیت و آپشن قابل توجه این خودرو، نمایشگری است که می‌تواند هم اندروید اتو و اپل کارپلی را پشتیبانی کند و هم با گوگل ادغام شود.

4. شورولت سیلورادو

شورولت سیلورادو - بهترین پیکاپ سال 2023

موتورترند در بررسی سیلورادو به این نکته اشاره کرده که شورولت به‌خوبی توانسته انتقادات و ایرادهای موجود را برطرف کند. کابین این پیکاپ در قیاس با گذشته تغییرات قابل توجهی داشته و در حال حاضر با نمایشگر 13.4 اینچی خود موفق شده از سیستم اطلاعات سرگرمی و نقشه‌های گوگل بهره ببرد که از نویگیشن اپل بهتر است. علاوه بر این داوران از صفحه‌آمپر دیجیتالی سیلورادو هم تعریف کرده‌اند.

برترین پیکاپ سال 2023 از نگاه موتورترند

موتورترند تصمیم گرفته برای سال آتی لایتنینگ F150 را برترین پیکاپ معرفی کند. قیمت پایه (پرو) این خودرو تا همین مدتی پیش 41 هزار و 769 دلار بود و دو موتور 452 اسب بخاری با سیستم چهار چرخ محرک داشت. برد اف 150 با این دو پیشرانه نهایتا 370 کیلومتر بود و نسبت به خودروهای بنزینی F150، کراس اوورهای الکتریکی کامپکت چهارچرخی مثل هیوندای آیونیک 5 و فولکس واگن ID.4 قیمت مناسب‌تری داشت.

به هر حال طی چند ماه اخیر چون شرکت سازنده این پیکاپ با مشکلات تأمین قطعه روبه‌رو شده نتوانسته به ارزان‌فروشی ادامه دهد و روی قیمت پایه این خودرو 12 هزار دلار کشیده است. علاوه بر این سایر تیپ‌های لایتنینگ اف 150 با افزایش قیمت مواجه شده‌اند و هم‌اکنون ارزان‌ترین نمونه‌ای که موجود است، برد 515 کیلومتری دارد و 82 هزار و 769 دلار قیمت‌گذاری شده است.

افزایش قیمتی که از آن صحبت می‌کنیم باعث شده تا انتظارات از این خودرو بالا برود. با قیمت اقتصادی که پیکاپ مذکور تا چند ماه پیش داشت می‌شد با نواقص و کمبودهایی مثل روکش صندلی‌های وینیلی شل و گشاد یا کفپوش‌های پلاستیکی داخل کنار آمد؛ ولی چون در حال حاضر قیمت به 53 هزار و 769 دلار رسیده نمی‌توان از چنین مشکلاتی چشم‌پوشی کرد.

متاسفانه وضعیت کابین لایتنینگ F150 در مدل‌های بالاتر فرقی با نسخه‌های ارزان‌تر ندارد؛ ولی می‌توان گفت جادار است و صندلی‌های عقب شگفت‌انگیزی دارد. علاوه بر این‌ها عملکرد خودرو نسبت به رقبایش بهتر است و می‌تواند در مدل دوربرد خود با 580 اسب بخار قدرت، صفر تا صد خود را تنها در 3.8 ثانیه انجام دهد.

به موارد مذکور رانندگی و سواری خوب و آرامش‌بخش را هم اضافه کنید؛ چرا که می‌تواند نظر و رضایت خانواده‌ها را جلب کند. باتری‌ها در ارتفاع پایینی تعبیه شده و سیستم تعلیق مستقل اف 150 باعث می‌شود سواری نرم و توانایی‌های پیچیده‌ای را به‌نمایش بگذارد.

از جمله نقاط قوت این پیکاپ می‌توان به بی‌سروصدا بودن آن اشاره کرد؛ به‌حدی که صدای باد را خفه می‌کند و اجازه ورود به کابین نمی‌دهد. یدک‌کشی در سطح خوبی قرار دارد و اگرچه قیمت نهایی این خودرو افزایش یافته، ولی باز هم می‌توان روی آن حساب باز کرد و آن را برترین پیکاپ سال 2023 نامید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*