ممنوعیت بهترین گوشی سامسونگ آمریکا

ماجرای ممنوعیت یکی از بهترین گوشی های سامسونگ در آمریکا چه بود؟

معمولا پیش می‌آید که یک بازی یا فیلم به خاطر محتوای بحث‌برانگیز در برخی کشورها محدود شود. هرچند که یکبار فروش یکی از بهترین گوشی های سامسونگ در آمریکا با ممنوعیت مواجه شد. اما داستان چه بود؟

کم پیش می‌آید که کشورهای مختلف با فروش یک گجت فناوری‌محور مشکل داشته باشند. آخرین مورد نیز مربوط به هواوی بود. دولت آمریکا در آن زمان نگران بود که این شرکت چینی به جاسوسی از شهروندان آمریکایی بپردازد. به همین خاطر تحریم‌های شدیدی را علیه این شرکت اعمال کرد. هرچند که سامسونگ از این نظر مشکلی با آمریکا ندارد، پس چرا یکی از بهترین گوشی های این شرکت در آمریکا با مشکل ممنوعیت مواجه شد؟

داستان بحران و ممنوعیت بهترین گوشی سامسونگ در آمریکا

ممنوعیت بهترین گوشی سامسونگ آمریکا

گوشی مورد اشاره گلکسی نوت 7 است. این گوشی پس از مدت‌ها انتظار در سال ۲۰۱۶ روانه بازار شد و توانست نقدهای بسیار خوبی هم دریافت کند. حتی بسیاری آن را بهترین گوشی بازار می‌دانستند؛ اما در کمتر از یک ماه همه‌چیز تغییر کرد. پس از فاجعه اولیه مقامات آمریکا دستور ممنوعیت فروش بهترین گوشی سامسونگ را صادر کردند.

البته شرکت کره‌ای سعی کرد در کوتاه‌ترین زمان ممکن مدل دیگری را با عنوان جایگزین عرضه کند، اما تا آن زمان شرکت‌های دیگری نیز توانسته بودند مدل‌های خوبی را روانه بازار کنند و نگاه‌ها دیگر فقط به نماینده سامسونگ نبود.

کابوس باتری‌

باتری سامسونگ

احتمالا یادتان می‌آید که اندکی پس از عرضه،‌ گزارش هایی مبنی بر گرم شدن بیش از حد گلکسی نوت 7 به گوش می‌رسید. حتی برخی کاربران می‌گفتند که گوشی آنها از داخل ذوب شده، آتش گرفته، باد کرده و منفجر شده است. شنیدن چنین مواردی در رابطه با گوشی‌های مختلف چندان عجیب نیست؛ اما صرفا برای یک یا دو عدد گوشی در تعداد بالا پیش می‌آید.

شرکت کره‌ای نیز در برآورد اولیه فکر می‌کرد که از هر یک میلیون دستگاه تنها ۲۴ عدد با این مشکل مواجه هستند (۰.۰۰۲۴ درصد). در واقع سامسونگ اصلا گمان نمی‌کرد که در نهایت کار به ممنوعیت فروش یکی از بهترین گوشی‌های این شرکت در آمریکا برسد. هرچند که در مدت زمان بسیار محدودی ۳۵ گزارش مختلف در این رابطه شنیده شد. این موضوع نشان می‌داد که مشکل بسیار فراتر از تصورات سامسونگ است.

سامسونگ سپس مشکل را مربوط به یکی از تامین‌کنندگان باتری‌های این شرکت دانست و گفت که سری‌های دیگر گلکسی نوت 7 چنین مشکلی ندارند. به همین خاطر سامسونگ حتی پیشنهاد تعویض برخی گوشی‌ها را مطرح کرد. هرچند که مدتی بعد گزارشات مختلف در شبکه‌های اجتماعی سامسونگ را در وضعیتی بسیار ترسناک قرار دادند.

بمب ساعتی

ممنوعیت بهترین گوشی سامسونگ آمریکا

اگرچه بسیاری از مدل‌های گلکسی نوت 7 در ابتدا با این مشکل مواجه نشدند، اما کاربران تمایلی به خرید این گوشی نداشتند. کمی بعد وزارت حمل‌و‌نقل آمریکا ممنوعیت همراه داشتن بهترین گوشی سامسونگ را در تمامی پروازها اعلام کرد. سامسونگ نیز تا انجام تحقیقات بیشتر در در این رابطه، فروش Galaxy Note 7 را ممنوع کرد.

سامسونگ از تمامی خریداران نوت 7 درخواست کرد که گوشی‌های خود را به این شرکت برگردانند و مدل دیگری دریافت کنند؛ اما در کمال تعجب کاربران قبول نمی‌کردند. آنها اصرار داشتند که چون گوشی آنها حتی گرم نمی‌شود، پس مشکلی ندارد. حتی سران سامسونگ رسما به کاربران التماس کردند که این گوشی را به خاطر امنیت عمومی و خودشان تعویض کنند، ولی فایده نداشت.

کار در نهایت به‌ جایی رسید که شرکت‌های مخابراتی ممنوعیت دسترسی یکی از بهترین گوشی های سامسونگ به شبکه‌های آمریکا را اعلام کردند. سامسونگ نیز یک به‌روزرسانی اجباری ارائه کرد که در نتیجه آن گوشی بیشتر از ۶۰ درصد شارژ نمی‌شد. این دو اقدام جلوی انفجار‌های جدید را گرفتند.

عواقب ممنوعیت بهترین گوشی سامسونگ در آمریکا

فناوری باتری

وقتی هیاهوی رسانه‌ای فروکش کرد، سامسونگ از ضرر ۱ میلیارد دلاری در بخش‌های تحقیق و توسعه، تولید و توزیع خود خبر داد. شرکت کره‌ای همچنین مجبور شد هزینه زیادی را صرف تبلیغات و بازاریابی مجدد محصولاتش کند تا کاربران نسبت به امنیت آنها اطمینان داشته باشند. یکی از همین کمپین‌ها یک سرویس بررسی باتری ۸ خطی جدید بود.

کمتر از یک‌ سال بعد سامسونگ گلکسی اس 8 را عرضه کند. اگرچه فعالان تکنولوژی با احتیاط به این گوشی نزدیک شدند، اما کمی بعد متوجه شدند که ماجرای ممنوعیت فروش یکی از بهترین گوشی های سامسونگ دیگر تکرار نخواهد شد. خوشبختانه گلکسی S8 فروش خوبی را تجربه کرد و سامسونگ از بحرانی بسیار خطرناک خارج شد.

ممنوعیت بهترین گوشی سامسونگ آمریکا

نتیجه این اتفاق این بود که شرکت‌های مختلف گوشی‌سازی فرآیندهای کنترل کیفیت را با جدیت فوق‌العاده بیشتری پیگری کنند. سامسونگ به خاطر عظمت و سرمایه زیادی که داشت، توانست از یک فاجعه میلیارد دلاری جان سالم به در برد؛ ولی قطعا چنین چیزی برای بسیاری از شرکت‌های دیگر ممکن نخواهد بود.

اگرچه ممنوعیت یکی از بهترین گوشی های سامسونگ در نهایت به نفع صنعت موبایل تمام شد، اما باعث شده که این شرکت بسیار محتاط رفتار کند. این روزها گوشی‌های چینی در بحث شارژ سریع حتی مرز ۲۰۰ وات را هم رد کرده‌اند؛ اما سامسونگ تمایلی به نزدیک شدن به این اعداد ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*