فروش آیفون 14

خرید و فروش آیفون 14 اپل ممنوع و غیر قانونی است

رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران گفت خرید و فروش آیفون 14 اپل ممنوع و غیر قانونی است.

محمدرضا رمضان، رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران گفت تاکنون دولت به کسی اجازه واردات رسمی گوشی آیفون 14 را نداده است، اما طی ماه‌های گذشته برخی از مسافران از طریق رویه مسافری توانستند تعدادی آیفون 14 را به کشور بیاورند که البته حقوق گمرکی آنها نیز پرداخت نشده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران در ادامه با اعلام این که ارزبری آیفون 14 بسیار زیاد است گفت سخنگوی وزارت صمت نیز اخیرا اعلام کرد مجوزی برای واردات این کالا صادر نشده است. البته برخی در بازار بر این باورند که گوشی های آیفون 14 اپل دارای قابلیت اتصال به استارلینک هستند که البته ما به دلیل عدم اطلاع از این موضوع چنین خبرهایی را تایید یا رد نمی‌کنیم.

فروش آیفون 14

رمضان در ادامه بیان کرد امیدواریم دولت راهکاری را در نظر بگیرد تا مشکلات فروشندگان و هم افرادی که به‌شکل مسافری آیفون 14 را به ایران آورند برطرف شود. البته دولت برای واردات و رجیستری آیفون 14 هیچ وعده‌ای نداده و به‌همین دلیل هنوز موضوع رجیستری این گوشی‌ها تعیین تکلیف نشده است.

وی تاکید کرد طی این مدت برخی افراد و سایت‌ها با گفته‌های خود باعث نابسامانی بازار تلفن همراه می‌شوند. این در حالی است که اتحادیه صوت و تصویر و تلفن همراه با بیش از 5 هزار عضو تنها نهادی است که می‌تواند در این خصوص اظهار نظر کند.

ممنوعیت خرید و فروش آیفون 14 اپل 

رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران با اعلام این که خرید و فروش آیفون 14 در بازار غیرقانونی است گفت تمام گوشی های آیفون 14 که به شکل مسافری در کشور حضور دارند روی آنها عبارت مسافری درج شده و به دلیل این که تجاری نیستند امکان خرید و فروش آنها وجود دارد. البته حقوق گمرکی این گوشی‌ها نیز پرداخت نشده است.

رمضان در خصوص برخورد با فروش آیفون 14 نیز عنوان کرد اگر شکایتی برای یک فروشگاه ثبت شود، اتحادیه نیز با آن فروشگاه برخورد خواهد کرد، اما اگر شکایتی ثبت نشود، اتحادیه نیز برای فروش این گوشی ها با فروشندگان برخورد نمی‌کند؛ زیرا این اتحادیه مرجع رسیدگی به این موضوع نبوده و وظیفه آن بر عهده ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز و نهادهای بالادستی است.

فروش آیفون 14

رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران در ادامه اظهار کرد تاکنون واردات آیفون 14 به شکل تجاری انجام نشده و تا به امروز دولت نیز مجوزی را برای واردات آنها صادر نکرده است. هرچند احتمال دارد در آینده مجوزی برای واردات آنها صادر شود، اما در حال حاضر نمی‌توان در این خصوص به‌شکل قطعی اظهار نظر کرد. از این رو در چنین شرایطی خرید و فروش آیفون 14 اپل ممنوع و غیرقانونی است.

رمضان افزود کسبه دارای جواز کسب معمولا تخلف نمی‌کنند و هم‌اکنون خرید و فروش آیفون 14 در سایت‌ها انجام می‌شود. وی تاکید کرد دولت برای آن دسته از گوشی های آیفون 14 که به‌شکل مسافری وارد کشور شدن نیز به دنبال راهکاری است تا مالکان بتوانند آنها را رجیستری کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. محمدرضا رمضان، رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران
    فاکتور شما پرداخت خواهد شد