همراه اول

مرکز تحقیق و توسعه همراه اول از رقابت علمی کنز حمایت می‌کند

مرکز تحقیق و توسعه همراه اول از سومین دوره رقابت علمی کنز که توسط بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) برگزار شده حمایت می‌کند.

سومین دوره رقابت علمی کنز با حمایت همراه اول در راستای گسترش همکاری، هم‌افزایی و همگرایی در حوزه علم مدرن و فناوری‌های جدید و همچنین بسترسازی رشد و شبکه‌سازی جوانان دانشمند جهان اسلام آغاز به کار کرد. اپراتور همراه اول در این رویداد، دو چالش فناورانه خود با عنوان «گسترش عدالت آموزشی از طریق فناوری» و «بازی‌های شناختی و درمان یا تشخیص بیماری به کمک بازی» را برای ارائه راهکارهای احتمالی در نظر گرفته است.

حمایت همراه اول از رقابت علمی کنز 

دانشجویان، مخترعان، پژوهشگران و اساتید جوان زیر 45 سال جهان اسلام در این دوره از رقابت علمی کنز می‌توانند دستاوردهای علمی و فناوری خود اعم از ایده، مقاله، کتاب، اختراع و محصولات جدید خود را به دبیرخانه رقابت ارسال کنند که البته پس از این که داورها طرح‌ها را مورد ارزیابی قرار دادند به‌برندگان هدایای نفیس شامل نشان طلای 30 گرمی و امتیاز ویژه فرصت تحقیقاتی به ارزش 2000 دلار اعطا خواهد شد.

با توجه به این که سومین دوره رقابت علمی کنز تمدید شده، محققان جوان برای شرکت در این رقابت می‌توانند یک ویدیو 3 تا 5 دقیقه‌ای از دستاوردهای علمی و فناوری خود اعم از ایده، مقاله، کتاب، اختراع و محصولات جدید در راستای رفع مشکلات مهم جهان اسلام را تا تاریخ 23 دی ماه 1401 به این رقابت بفرستند. علاقه‌مندان برای تکمیل فرم‌های مربوطه و ارسال ویدیو بر اساس استانداردهای تعیین شده نیز باید به سایت این رقابت به آدرس kans.mstfdn.org مراجعه کنند.

رقابت کنز با هدف ارائه راه‌حل‌های مبتنی بر علم برای مسائل پیش روی جوامع بشری برگزار می‌شود که دانشمندان جوان، دانشجویان و اساتید (زیر 45 سال) در سراسر کشورهای اسلامی و مسلمانان سایر کشورها آنها را ارائه می‌کنند. شرکت‌کنندگان در این رقابت بین‌المللی باید راهکارهای خود را در حوزه‌های 6گانه به شکل عام یا به‌شکل اختصاصی برای چالش‌های تعیین شده توسط پاویون‌های ملی و بین‌المللی در قالب یک فیلم 3 تا 5 دقیقه‌ای ارائه کنند.

از حوزه‌های رقابت کنز در سال 1401 می‌توان به معدن و صنایع معدنی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوش مصنوعی، برق الکترونیک و رباتیک، آب انرژی و محیط زیست، سلامت و تجهیزات پزشکی و همچنین صنایع غذایی و کشاورزی اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*