صرافی بایننس

فوری: میلیاردها دلار یک شبه در صرافی بایننس ناپدید شد

غیب شدن یک شبه میلیاردها دلار در صرافی بایننس باعث نگرانی بسیاری از سرمایه‌گذاران شده است. این اتفاق برای استیبل کوین USDC رخ داده است.

بازار رمزارزها روزهای عجیب و غریبی را سپری می‌کند. در حالی که بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال جهان به‌خاطر اتفاقات رخ داده اکنون در کانون توجه‌ها قرار گرفته، به یکباره برداشت USDC را ممنوع اعلام کرده است. USDC یک استیبل کوین متصل به دلار است.

ظاهرا بایننس در عرض تنها یک روز، میلیاردها دلار وجه نقد از صرافی خودش بیرون کشیده است. فرا رسیدن زمستان کریپتو، ورشکستگی FTX و دستگیری مدیرعامل آن همگی دست به دست هم داده‌اند تا سرمایه‌گذاران نسبت به این اتفاق در صرافی بایننس به وحشت بیفتند.

ارز دیجیتال USDC

تجزیه و تحلیل‌های شرکت نانسن نشان می‌دهد که در عرض ۲۴ ساعت حدودا ۳ میلیارد دلار از حساب‌های بایننس برداشت شده است. این بزرگ‌ترین مقدار برداشت از زمان کاهش قیمت بیت کوین در ماه ژوئن سال جاری است. گرچه بایننس این خبر را رد کرده، اما اگر واقعا چنین اتفاقی رخ داده باشد ۳ میلیارد دلار رقم بسیار زیادی است. به‌قدری این خبر شوکه‌کننده بوده که غول صرافی‌های کریپتو جهان تلاش کند تا این خبر را شایعه بخواند.

صرافی بایننس برای مقابله با این شایعه برداشت‌ها را متوقف کرده است

بایننس می‌گوید که اوضاع تحت کنترل است و با رد این شایعه، عنوان کرده که سرمایه‌ها بدون مشکل درحال بازگشت است. ضمن اینکه چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل این مجموعه هم رقم دقیق برداشت شده را ۱ میلیارد و ۱۴۰ میلیون دلار اعلام کرده است. گرچه این رقم بزرگی است، اما بایننس می‌گوید ما پیش از سقوط LUNA و FTX هم چنین اتفاقاتی را تجربه کرده‌ایم.

در حال حاضر برداشت استیبل کوین در این صرافی متوقف شده که به نظر می‌رسد به‌خاطر مسائل امنیتی سرمایه‌گذاران این تصمیم اتخاذ شده است. البته انتقال دارایی‌ها به این استیبل کوین مجاز است و فقط چون برداشت روی سرمایه‌های یک رمزارز موثر است چنین اجازه‌ای فعلا به سرمایه‌گذاران داده نخواهد شد.

سرمایه‌گذاران روی استیبل کوین‌های بایننس نگران غیرقابل پیش‌بینی بودن آینده صنعت کریپتو هستند. نگرانی که کل این صنعت را فرا گرفته است. اما جالب اینجاست که اکثر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین و اتریوم به‌طور عادی کار می‌کنند و مشکل به‌وجود آمده برای USDC تأثیری روی عملکرد آن‌ها نداشته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*