کاهش پینگ

وعده وزیر ارتباطات به گیمرها برای کاهش پینگ؛ 150بازی پر مخاطب به داخل کشور منتقل شدند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مدعی شد 150 بازی پرمخاطب نزد ایرانیان به داخل کشور منتقل شده‌اند و به‌زودی شاهد کاهش پینگ خواهیم بود.

امروزه دنیای بازی‌های کامپیوتری و کنسول‌هایی نظیر پلی استیشن و ایکس باکس وابسته به اینترنت است. گیمری که اینترنت نداشته باشد عملا دست و پایش لنگ است و نمی‌تواند آن‌طور که باید از بازی های آنلاین لذت ببرد. با قطعی اینترنت ایران، نگرانی گیمرهای داخل کشور از بابت دسترسی به بازی های آنلاین بیشتر شده است.

کاهش پینگ با ورود بازی‌های محبوب به داخل کشور

وعده وزیر ارتباطات به گیمرها برای کاهش پینگ

در راستای خدمت‌رسانی به گیمرها، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور اعلام کرده با تلاش همکارانش در وزارت ارتباطات 150 بازی پرمخاطب را به داخل کشور منتقل کرده‌اند و بدین ترتیب زمان پینگ بازی تا یک چهارم وضعیت فعلی کاهش خواهد یافت. زارع‌پور گفت:

بر اساس آمار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، 30 میلیون گیمر در کشور داریم و گیمرها در ایران میانگین 93 دقیقه در روز بازی می‌کنند. یکی از وعده‌هایی که رئیس جمهور در ایام انتخابات دادند، این است که زمان تأخیر بازی‌ها یا همان پینگ را بتوانیم کاهش دهیم تا سرعت بازی‌ها افزایش یابد.

همچنین بخوانید:

آخرین گزارش اسپیدتست از سرعت اینترنت ایران منتشر شد؛ همچنان رو به کاهش

زارع پور

وزیر ارتباطات همچنین خاطرنشان کرد در هفته دولت وعده‌هایی داده شد مبنی بر این‌که اقدامی اساسی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای انجام شود و حالا می‌توان با سرفرازی اعلام کرد که 150 بازی محبوب وارد کشور شده و میزان پینگ آنها تا یک چهارم بهبود پیدا کرده است. به‌گفته زارع‌پور، در هفته آینده مراسمی برای رونمایی از این اقدام مثبت خواهیم داشت و برای یک‌سری از بازی‌های دیگر ابزارهایی طراحی شده که می‌توان سرعتشان را افزایش داد و به‌زودی راجع‌به آنها اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.