واردات لوازم خانگی

قرار نیست واردات لوازم خانگی آزاد شود

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این که واردات لوازم خانگی در حال حاضر آزاد نخواهد شد، گفت در بخش صادرات لوازم خانگی ایرانی نیز در وضعیت خوبی قرار داریم.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد قیمت بخشی از لوازم خانگی نظیر تلویزیون، ماشین لباسشویی، یخچال و فریزر که جزو محصولات پرمصرف محسوب می‌شوند از طریق قیمت‌گذاری پیشینی تعیین می‌شود؛ یعنی قیمت به آنها داده می‌شود و می‌بایست بر اساس ضوابط ستاد تنظیم بازار به بازار عرضه شوند.

وی افزود قیمت برخی از کالاهای دیگر نیز از طریق قیمت‌گذاری پسینی تعیین می‌شود؛ یعنی تولیدکنندگان تحت نظر ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، قیمت این کالاها را تعیین خواهند کرد. وی افزود شاخص تورم تولیدکننده در تابستان سال جاری برای لوازم خانگی 7.2 درصد و تورم مصرف‌کننده در هر ماه بالای 4 درصد گزارش شده که حاکی از آن است وزارت صمت هزینه تولید را تا حدی توانسته کنترل کند.

 واردات لوازم خانگی آزاد نمی‌شود

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفته‌های خود با اعلام این‌که ممنوعیت واردات لوازم خانگی قرار نیست لغو شود، گفت هم‌اکنون امکان ورود این کالاها به داخل کشور وجود ندارد، اما از لحاظ صادرات لوازم خانگی ایرانی در وضعیت خوبی قرار داریم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*