خودروهای ایتالیایی

خودروهای ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای و چینی که وارداتشان به کشور قطعی شده است

نخستین محموله از خودروهای وارداتی شامل خودروهای ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای و چینی به‌زودی وارد ایران خواهند شد.

مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کردند بیش از 400 درخواست برای واردات خودرو به‌ثبت رسیده که پس از بررسی این شرکت‌ها در کارگروه تجارت و ارتباطات بین‌الملل معاونت حمل و نقل وزارت صمت، سرانجام 27 شرکت واجد شرایط بوده و به‌عنوان واردکننده خودرو به تایید رسیدند. از میان این شرکت‌ها نیز 4 شرکت فرایند ثبت سفارش را انجام دادند تا نخستین محموله از خودروهای وارداتی به‌زودی وارد کشور شود.

خودروهای ایتالیایی

سید رضا فاطمی‌امین، وزیر صمت اخیرا با اعلام این که واردات خودروهای اقتصادی در اولویت قرار دارد، گفت ثبت سفارش خودروها در هفته‌های قبل به انجام رسیده و نخستین محموله نیز به‌زودی وارد کشور خواهد شد. وی افزود در مرحله نخست، زمان واردات نیز حائز اهمیت است تا فضای روانی که واردات خودرو انجام نمی‌شود را از بین برود. همچنین دولت حدود 1 میلیارد یورو ارز برای واردات تصویب کرده تا برای تامین ارز مورد نیاز مشکلی وجود نداشته باشد.

لیست خودروهای ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای و چینی

در همین راستا طبق اعلام منابع آگاه و تبلیغات محیطی شرکت‌های واردکننده حضور خودروهای ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای و تعدادی از خودروهای چینی تایید شده و قرار است در محموله نخست خودروهای وارداتی به بازار ایران راه پیدا کنند.

خودروهای ایتالیایی

از خودروهای ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای و چینی که وارداتشان به کشور قطعی شده است می‌توان به میتسوبیشی ASX، فیات 500، فیات تیپو، هیوندای النترا، هیوندای کونا، هیوندای آی 10، دانگ فنگ Aeolus Yixuan Max و سه محصول چانگان اشاره کرد.

خودروهای ایتالیایی

معاون خرید گروه خودروسازی سایپا به‌تازگی اعلام کرد سه محصول چانگان CS35 پلاس، CS55 پلاس و UNI-T در قالب واردات روانه بازار ایران خواهد شد و این گروه خودروسازی فرایند ثبت سفارش 20 هزار دستگاه از این خودروها را نیز به انجام رسانده است. گفتنی است تمام خودروهای وارداتی در بورس تعیین قیمت شده و در همین بستر به مشتریان عرضه خواهند شد.

چانگان

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد حدود 100 هزار دستگاه خودرو وارداتی طی سه ماهه پایانی سال 1401 و حدود 100 هزار دستگاه دیگر نیز در سه ماهه نخست سال 1402 وارد ایران خواهند شد. ضمن این که تحویل خودروها ممکن است بین 3 تا 6 ماهه به طول بی‌انجامد. معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت نیز اعلام کرد طبق آیین‌نامه، خودروهای کمتر از 10 هزار یورو در اولویت قرار دارند و پس از آن واردات خودروهای 10 تا 20 هزار یورویی انجام خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*