چانگان سی اس 55 پلاس - معرفی 3 خودرو چانگان

معرفی 3 خودرو چانگان که توسط سایپا به ایران وارد خواهد شد

سایپا قصد دارد محصولات کمپانی چانگان را وارد کشور کند. در ادامه به معرفی 3 خودرو وارداتی چانگان پرداخته و مشخصات فنی و امکانات آنها را بررسی می‌کنیم.

دیگر چیزی تا ورود اولین محموله خودروهای وارداتی به کشور نمانده و شرکت‌های دارای مجوز مشغول انجام مقدمات ورود خودروهای خارجی هستند. وزیر صنعت، معدن و تجارت وعده داده بود که در هفته جاری اولین گروه از خودروهای وارداتی به کشور می‌آیند، ولی همچنان خبری نیست. به‌هرحال دیر یا زود، واردات آغاز خواهد شد.

معرفی 3 خودرو چانگان برای واردات به ایران

یکی از شرکت‌های واردکننده خودرو از کشورهای خارجی، سایپا و برخی از زیرمجموعه‌های آن هستند. به‌تازگی معاون خرید این گروه صنعتی واردات سه خودروی چانگان CS35 پلاس، CS55 پلاس و UNI-T را قطعی کرده است. وی خاطرنشان کرده که این سه محصول مجوزهای لازم را دریافت کرده و ثبت سفارش برای خودروهای بیش از 20 هزار دلار انجام شده است.

به‌گفته کوروش کمان‌کش، با توجه به آمادگی شرکت چانگان در تولید دو محصول CS35 پلاس و CS55 پلاس، مسیر واردات این دو محصول سریع‌تر انجام شده و حدود دو هفته آینده اولین محموله برای حمل به کشور آماده خواهد شد. کمان‌کش به صحبت‌های خود افزود:

در حال حاضر جهت پرداخت مبالغ ارزی با بانک مرکزی در حال مذاکره هستیم. محموله اول از دو محصول CS35 پلاس،CS55  پلاس، 100 دستگاه خودرو است که تا اواسط بهمن ماه وارد کشور خواهد شد و بعد از این‌که مسیر انتقال ارز مشخص شد به‌صورت ماهیانه 4 هزار دستگاه از این دو خودرو حمل و به بازار عرضه خواهد شد.

معاون خرید سایپا همچنین تأکید کرد برنامه‌ای که به شرکت چانگان اعلام شده برای مدت زمان 3 ماه، واردات 12 هزار دستگاه از این دو خودرو است و با توجه به سیاست‌های بانک مرکزی در خصوص تأمین منابع ارزی و در صورت مهیا بودن شرایط، ادامه واردات این خودروها بدون محدودیت تیراژ میسر خواهد بود.

همچنین بخوانید:

اولین محموله خودروهای وارداتی قیمتی بالاتر از واقعیت خواهند داشت

علاوه بر این، گفته شده قرار است نزدیک به 2 هزار دستگاه چانگان یونی تی از اردیبهشت‌ماه سال آینده به بازار عرضه شود. به‌گفته معاون مهندسی گروه خودروسازی سایپا در خصوص واردات سه محصول جدید گروه سایپا، محصولات انتخابی سایپا از برند معتبر شرکت چانگان است که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در چین است؛ چرا که این خودروساز در سال گذشته بالغ بر 2.5 میلیون خودرو تولید و بخش عمده‌ای از محصولات خود را به بازارهای سراسر دنیا صادر کرده است.

مهدی پازوکی هم گفته شرکت چانگان از شرکای تجاری و قدیمی سایپا است و در گذشته دو محصول سی اس 35 و ایدو از این شرکت توسط سایپا وارد بازار شده و با بررسی‌های مجدد انجام شده قرار است CS35 پلاس و CS5 پلاس با قیمت‌های مناسب در دسترس مشتریان قرار گیرند. در پایان نیز پازوکی افزود:

در حال حاضر محموله‌ای از این خودروها برای انجام آزمایش‌ها و تست‌های اولیه به کشور وارد شده و نمونه‌ها در سطح شهر در حال انجام تست‌های مربوطه است و پس از آماده‌سازی مدارک و مستندات قابل ارائه به سازمان ملی استاندارد جهت اخذ تاییدیه‌های لازم، مراحل واردات آن انجام خواهد شد.

1. چانگان CS35 پلاس

معرفی 3 خودرو چانگان - چانگان سی اس 35 پلاس

نخستین گزینه سایپا برای ورود به بازار ایران، چانگان CS35 پلاس است. این خودرو جذاب چینی به‌نوعی در سال 1390 شمسی توسط گروه صنعتی سایپا وارد کشورمان شد و حالا برادر بزرگتر آن قرار است در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد. شوربختانه سد تحریم‌ها و سپس ممنوعیت واردات خودرو، باعث شد تا نارنجی‌پوشان نتوانند همکاری خود را با این کمپانی ادامه دهند.

در بحبوحه آزادسازی واردات خودرو، شرکت چانگان تصمیم گرفت از نسل جدید CS35 با نام CS35 پلاس رونمایی کند. این کراس اوور جذاب و خوش‌ترکیب هم در بازار چین متقاضی خرید دارد و هم در بازارهای غیر چینی و موفق شده سود خوبی برای مدیران این مجموعه کسب کند.

همان‌طور که گفتیم نسل اول کراس اوور CS35 سال 2012 به بازار عرضه شد. در سبد محصولات این شرکت چینی، سی اس 35 جزو کوچک‌ترین شاسی بلندها به‌حساب می‌آمد. تنها عاملی که باعث شد فروش خوبی برای این خودرو رقم بخورد، قیمت ارزان و اقتصادی آن بود. سایپا نسل قبلی CS35 پلاس را ابتدا عرضه محدود (به‌روش واردات) کرد و سپس امتیاز تولید به‌روش قطعات منفصله را از سر گرفت.

همچنین بخوانید:

تا پایان خرداد سال آینده، ۲۰۰ هزار خودرو به کشور وارد خواهد شد

تا سال 2021 نسل قبلی این کراس اوور فروخته می‌شد، ولی هم‌اکنون نسل دوم چانگان CS35 با اضافه شدن پسوند پلاس یکه‌تاز بازارهای چینی و غیر چینی است. البته نسخه‌ای که سال گذشته وارد بازار شد، فیس لیفتی از CS35 پلاس سال 2018 بوده است. به‌هرحال در ادامه به بررسی کامل این خودرو می‌پردازیم.

معرفی 3 خودرو چانگان - چانگان سی اس 35 پلاس

طراحی ظاهری و داخلی چانگان CS35 پلاس

تا همین یک دهه گذشته، خودروسازان چینی چیز زیادی برای عرضه در بخش طراحی ظاهری نداشتند و همه‌چیز تقلید صرف بود؛ ولی در حال حاضر طراحی آنها پخته‌تر شده است. CS35 پلاس کراس اووری جمع‌وجور و مقرون‌به‌صرفه است که نیازهای عموم مردم را جبران خواهد کرد. پیش از آن که این نسخه دچار فیس لیفت شود، شباهت زیادی با فولکس واگن داشت، ولی در حال حاضر تغییرات مهمی پذیرفته و دیگر تقلیدی به‌حساب نمی‌آید.

برای مثال، حالا جلوپنجره بزرگتر شده و چراغ‌ها نیز باریک‌تر و کوچک‌تر شده‌اند. سادگی نمای جانبی به‌چشم می‌آید و خط قرمز و ضربه‌گیرهای پلاستیکی تنها المان‌های متمایز به‌شمار می‌روند. رینگ‌های نسخه فیس لیفت 18 اینچی شده و تغییرات نه‌چندان زیادی در نمای عقب به‌چشم می‌خورد. در مرکز چراغ‌های یکپارچه این کراس اوور می‌توان آرم چانگان را مشاهده کرد.

CS35 پلاس دارای دو تریم مشکی و قرمز خواهد بود که روی داشبورد آن قطعه‌ای کرومی سرتاسر را پوشانده است. علاوه بر این، دریچه‌های سیستم تهویه روی آن تعبیه شده و روی دریچه‌ها نمایشگر دوبل قرار گرفته است. فرمان دی‌کات مجهز به انواع دکمه‌های کنترلی هم جای خود را دارد!

خوشبختانه در نمای داخلی این کراس اوور چینی کنسول مرکزی و داشبوردها به‌گونه‌ای تعبیه و طراحی شده‌اند که راننده به‌راحتی و بدون زحمت به آنها دسترسی داشته باشد. فاصله محوری 2600 میلی‌متری برای چنین خودرویی، فضای کابین بزرگ و جاداری در اختیار سرنشینان عقب و جلو خواهد گذاشت.

چانگان سی اس 35 پلاس - معرفی 3 خودرو چانگان

مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس

چانگان CS35 پلاس مجهز به یک پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ است که می‌تواند قدرت 158 اسب بخار و گشتاور 260 نیوتن‌متر را تولید کند. نسل اول چانگان CS35 قادر بود با موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی خود توان خروجی کمتری ارائه دهد، ولی نیروی محرکه در هر دو نسل از طریق گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به محور جلو انتقال می‌یابد.

در هر صد کیلومتر مسافتی که این کراس اوور طی می‌کند حدود 6.3 لیتر سوخت مصرف می‌شود و از آنجایی که استاندارد آلایندگی یورو 6 دارد خودروی خوبی به‌حساب می‌آید. احتمال دارد گزینه پیشرانه 1.6 لیتری برای ایران فعال باشد.

همچنین بخوانید:

معرفی کیا K5 ، سدان وارداتی جدید بازار ایران + مشخصات فنی، آپشن ها و قیمت

امکانات رفاهی و ایمنی چانگان CS35 پلاس

چانگان سی اس 35 پلاس

نسخه فیس لیفت این کراس اوور در قیاس با نسخه سال 2018 امکانات و تجهیزات بیشتری دارد. از جمله این آپشن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فرمان برقی، رینگ آلیاژی، کروز کنترل هوشمند، کنترل ایستایی در سربالایی و سرازیری، کنترل کشش، کنترل پایداری، سنسور پارک جلو و عقب، رادار نقطه کور، ترمز کمکی، ترمز اضطراری، سنسور نور، چراغ‌های روشنایی در روز، سیستم صوتی مجهز به نمایشگر، دوربین عقب، دوربین جانبی و دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی‌های تنظیم‌شونده برقی، آینه‌های تاشوی برقی به همراه گرم‌کن، چهار کیسه هوا و سقف پانوراما به‌همراه سانروف.

2. چانگان CS55 پلاس

پیش از این که خبر آزادسازی واردات خودرو در میان باشد، گروه صنعتی سایپا قصد داشت محصولات چانگان را به‌صورت مونتاژی وارد بازار کند، اما دیگر قرار نیست مونتاژی به‌روش قطعات منفصله در دستور کار نارنجی‌پوشان جاده مخصوص باشد و هر چه هست در قالب واردات خواهد بود.

کراس اوور جذاب و جدید CS55 پلاس در زمره خودروهای کامپکت یا متوسط کوچک قرار می‌گیرد. این خودرو نخستین بار در سال 2017 و در نمایشگاه خودروی شانگهای معرفی و عرضه آن در بازارهای چین آغاز شد. در واقع CS35 خودرویی بین CS75 و CS35 محسوب می شود و فروش خوبی هم در بازار چین و هم بازارهای غیر چینی داشته است.

چانگان سی اس 55 پلاس

یک سال بعد از عرضه این کراس اوور کامپکت، چانگان تصمیم گرفت فیس لیفت آن را راهی بازار کند. یک سال بعد (2019) باز هم CS55 دچار فیس لیفت شد و با تغییرات جدیدتری به بازار آمد و این فیس لیفت عمیق، CS55 پلاس نام گرفت. سال گذشته آخرین نسخه بهبودیافته این کراس اوور متوسط عرضه شد و قرار است این نسخه روانه بازار کشورمان شود.

طراحی ظاهری و داخلی چانگان CS55 پلاس

چانگان مدتی است که از زبان طراحی جدیدی برای محصولات خود استفاده می‌کند و خوشبختانه سی اس 55 پلاس از این طراحی و المان‌های آن بهره می‌برد. پیش‌تر این سبک طراحی ظاهری را در سری خودروهای یونیورسال دیده بودیم، ولی در سری CS مولفه‌ها و المان‌ها ساده‌تر خواهند بود و پیچیدگی یونی تی و یونی کی را نخواهند داشت.

در واقع CS55 پلاس ساده طراحی شده و رگه‌هایی از طراحی UNI-T دارد، ولی مثل طراحی پیچیده و عجیب و غریب این خودرو نیست. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 4515 میلی‌متر، 1865 میلی‌متر و 1680 میلی‌متر است. علاوه بر این فاصله محوری 1835 میلی‌متر برآورد شده است.

همچنین بخوانید:

واردات خودرو در انحصار ایران خودرو و سایپا!

طراحی نمای جلو متشکل از چراغ‌های ال‌ای‌دی، باریک و کشیده است و چراغ‌های دی‌لایت یا روشنایی روز بالای کاسه چراغ‌ها تعبیه شده‌اند. جلوپنجره این خودرو بزرگ و با زمینه مشکی طراحی شده و شاهد تعبیه ورودی‌های بزرگ هوا در پایین سپر هستیم. در گوشه و کنار سپر هم نوارهایی دیده می‌شود که رنگ آنها با رنگ بدنه متفاوت است و همین باعث شده چهره این کراس اوور اسپرت به‌نظر برسد.

چانگان سی اس 55 پلاس - معرفی 3 خودرو چانگان

خطوط نمای جانبی در مقایسه با یونی تی ساده‌تر و شیب سقف نیز کمتر است. در نمای پشتی شاهد تعبیه اسپویلر هستیم که چراغ سوم ترمز روی آن نمای جذابی به این کراس اوور بخشیده است. رینگ‌های CS55 پلاس 19 اینچی ساخته شده و در مجموع رضایت نسبی از این خودرو داریم. اگر از بین محصولات چانگان نیاز به خودرویی ساده‌تر دارید، سی اس 55 پلاس گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود.

مشخصات فنی چانگان CS55 پلاس

زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو قرار گرفته که مجهز به فناوری جی‌دی‌آی است و می‌‎تواند حداکثر قدرت 185 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متر را تولید کند. نیروی محرکه این پیشرانه از طریق یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه خیس به محور جلو منتقل می‌شود.

نوع سیستم تعلیق به‌کار رفته در محور جلو مک‌فرسون و در سیستم عقب چند اتصاله یا مولتی‌لینک است. به‌طور کلی قوای فنی این کراس اوور شباهت بسیاری به چانگان یونی تی دارد. البته توان تولیدی CS55 پلاس اندکی بیشتر است، ولی به هر حال آنچه مهم است، خروجی است که در هر دو کراس اوور یکسان خواهد بود.

امکانات رفاهی و ایمنی چانگان CS55 پلاس

چانگان سی اس 55 پلاس

کابین داخلی این کراس اوور چینی مثل یونی تی متفاوت طراحی شده و مدرن و به‌روز به‌نظر می‌رسد. جلوآمپر دیجیتال تعبیه شده در CS55 پلاس نسبت به خودروهای امروزی عقب‌تر از حد تصور طراحی شده و مدرن است. الگوی طراحی فرمان شبیه به خودروهای پژو است و از جمله امکانات این خودرو می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

چراغ‌های تمام ال‌ای‌دی، سنسور نور و باران، سقف پانورامیک، صندلی برقی ۶ حالته راننده، صندلی ۴ حالته برقی شاگرد، صفحه نمایش لمسی ۱۰ اینچی مولتی مدیا، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم پاکسازی PM 0.1 و یونیزاسیون، سیستم صوتی پایونیر، اتصال اپل کارپلی، شارژر وایرلس، دوربین ثبت وقایع، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم فرمان صوتی، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی، سیستم ضد واژگونی، سنسور پارک عقب، ۶ ایربگ ده نقطه‌ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، قابلیت استارت با ریموت، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، رادار خطی، هشدار برخورد از جلو و ترمز هوشمند اتوماتیک.

3. چانگان UNI-T

یکی دیگر از گزینه‌های وارداتی سایپا برای ورود به ایران، چانگان یونی تی است. این کراس اوور جذاب از جدیدترین سری خودروهای کمپانی چانگان به‌حساب می‌آید و طراحی زیبا و فناوری‌های پیشرفته‌تری نسبت به سایر محصولات این شرکت دارد. به تازگی نارنجی‌پوشان ورود این ماشین را به کشور تأیید کرده‌اند.

چانگان یونی تی

اولین بار در نمایشگاه خودروی پکن بود که یونی تی رونمایی و معرفی شد. مدل مفهومی یویو نامی بود که ابتدا برای آن انتخاب شد و نزدیک به سه سال طول کشید تا این‌که UNI-T به بازار آمد. در ادامه به بررسی مشخصات این خودروی زیبا خواهیم پرداخت.

طراحی ظاهری و داخلی چانگان UNI-T

گفتیم که چانگان به‌تازگی برای طراحی محصولات جدید خود از زبان طراحی متفاوت و پخته‌ای استفاده می‌کند که نمونه بارز آن را می‌توان در چانگان یونی تی مشاهده کرد. الگوهای خلاقانه موجود در طراحی مدل‌های یونی خاص و منحصربه‌فرد هستند و امکان مقایسه طراحی ظاهری آنها با دیگر محصولات وجود ندارد.

یونی تی نوعی شاسی بلند عریض و کوپه به‌حساب می‌آید که چراغ‌های جلوی باریکی دارد و جلوپنجره آن بزرگ و خمیده طراحی شده است. اگر نگاهی به خودروهای برقی بازار بیندازید، شباهت‌های زیادی بین یونی تی و آنها پیدا خواهید کرد. نمای جانبی ولی ساده و بدون تکلف طراحی شده است.

رینگ‌های آلیاژی 19 اینچی به کمک آمده‌اند تا هر چه بیشتر ظاهر یونی تی را اسپرت جلوه دهند. ستون C و قاب پنجره‌های این شاسی بلند مشکی‌رنگ هستند و ترکیب سفید و سیاه باعث شده حس خودروهای سدان اسپرت آسیا تقویت شود. شیب تند نمای انتهایی UNI-T و چراغ‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده که ما را به یاد محصولات مزدا می‌اندازد.

چانگان یونی تی - معرفی 3 خودرو چانگان

مشخصات فنی چانگان UNI-T

یونی تی با دو پیشرانه وارد بازار چین شده، ولی این که کدام نسخه به بازار کشورمان راه یابد در هاله‌ای از ابهام است. اولین پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ است و می‌تواند حداکثر 177 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. همچنین نیروی محرکه این پیشرانه از طریق یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه‌ی تر به محور جلو منتقل می‌شود. با این موتور در هر 100 کیلومتر مسافتی که طی کنید، 6.5 لیتر سوخت مصرف خواهد شد.

چانگان یونی تی - معرفی 3 خودرو چانگان

دومین پیشرانه قدرت بیشتری دارد و 2.0 لیتری است. این موتور توربوشارژ است و قادر به تولید حداکثر قدرت 230 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن‌متر خواهد بود. نیروی محرکه این پیشرانه از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌شود. در هر صد کیلومتر مسافتی که خودرو با این موتور طی می‌کند، 6.7 لیتر بنزین مصرف خواهد شد.

امکانات رفاهی و ایمنی چانگان UNI-T

از جمله آپشن‌های رفاهی و ایمنی یونی تی می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، ترمز خودکار اضطراری، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سقف پانوراما، شش کیسه هوا، صندلی‌های تنظیم شونده برقی جلو به‌همراه گرم‌کن، دوربین عقب، دوربین جانبی، دوربین ۳۶۰ درجه و چراغ‌های روشنایی در روز اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*