قابلیت جدید برنامه iOS اسپاتیفای

قابلیت جدید اسپاتیفای شما را شگفت زده‌ خواهد کرد؛ کامل‌تر از همیشه!

قابلیت جدید برنامه اسپاتیفای، شخصی‌سازی تجربه کاربر از این پلتفرم را حتی یک قدم جلوتر می‌برد. در ادامه شاهد جزئیات قابلیت آینده Spotify باشید.

یکی از برگ‌های برنده سرویس استریم موسیقی Spotify، ارائه پلی‌لیست‌هایی کاملاً مطابق با سلیقه موسیقایی کاربران است. درحالی که اسپاتیفای در حال حاضر هم شخصی‌سازی تجربه استریم را به سطح جدیدی رسانده، قصد دارد با قابلیت جدیدی پا را حتی یک قدم فراتر بگذارد. این شرکت برنامه دارد با بهره‌گیری از HealthKit پلی‌لیست‌هایی را برای کاربران برنامه iOS سرویس استریم خود بر پایه داده‌های مربوط به سلامتی آن‌ها آماده کند.

HealthKit یک واسط برنامه‌نویسی یا API است که برنامه‌های شخص ثالث به‌وسیله آن می‌توانند به داده‌های برنامه Health اپل دسترسی پیدا کنند. «کریس مسینا» (Chris Messina)، طراح محصولی که همیشه پیگیر قابلیت های جدید اسپاتیفای است، اخیراً در توییتر مدعی شد که بنا به کدهای موجود، Spotify به‌زودی از HealthKit بهره می‌گیرد. این برنامه استریم موسیقی در آینده نزدیک از این طریق توانایی دسترسی به اطلاعات مربوط به سلامتی و ورزش کاربران را پیدا می‌کند. از جمله این اطلاعات باید به میزان ورزش کاربر در طول روز، کالری‌های سوزانده‌شده و فاصله و سرعت تمرین‌ها اشاره کرد.

قابلیت جدید برنامه iOS اسپاتیفای

اسپاتیفای بر اساس همین داده‌ها آهنگ‌هایی منحصر به فرد را برای هر کاربر پیشنهاد می‌دهد تا در طول ورزش آن‌ها را هرچه بیشتر به حرکت در بیاورد. به‌طور دقیق‌تر، اسپاتیفای با قابلیت جدید برنامه خود می‌خواهد «موسیقی مناسب برای ورزش شما» را بسته به «نوع ورزش، فاصله، مدت زمان و سرعت» در اختیارتان قرار بدهد.

باید به این نکته توجه داشت که همه برنامه‌های سازگار با HealthKit باید جهت به‌اشتراک گذاری داده‌های برنامه Health از کاربران اجازه بگیرند. اسپاتیفای هم از این قاعده مستثنیء نیست و در صورتی که کاربری تمایل نداشته باشد، نمی‌تواند به داده‌های سلامتی و تمرین‌های ورزشی او دسترسی پیدا کند. در هر صورت، در مقطع کنونی مشخص نیست که Spotify به چه شکلی داده‌های کاربران را مدیریت خواهد کرد.

قابلیت جدید اسپاتیفای هنوز در دسترس کاربران قرار نگرفته است. البته خود شرکت اسپاتیفای هم رسماً آن را معرفی نکرده و به‌همین دلیل، تاریخ ارائه آن هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*