محبوبترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲

محبوبترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ براساس تعداد جستجوهای گوگل

گرچه بازار رمزارزها با افول سنگینی مواجه شده، ولی هنوز هم سرمایه‌گذاران زیادی به آن تمایل دارند. به همین بهانه محبوبترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ را در اینجا معرفی خواهیم کرد.

بازار ارزهای دیجیتال اتفاقات تاریخی را در سال ۲۰۲۲ تجربه کرده است. سالی که پلتفرم‌هایی مثل FTX، Terra و Celsius Network ورشکسته شدند. ارزش بازار ارزهای دیجیتال با کاهش ۷۰ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده و نزدیک شدن آن به رقم ۷۷۰ میلیارد دلار، حاکی از تسلیم گسترده معامله‌گران و سرمایه‌گذاران این بازار است. بر اساس گزارش گوگل ترندز، حتی جستجوی کلمه «خرید ارز دیجیتال» در گوگل هم به پایین‌ترین سطح خودش از فوریه ۲۰۲۰ تاکنون رسیده است.

با این وجود، گزارش سال ۲۰۲۲ اکسنچر نشان می‌دهد که علاقه فروشگاه‌ها به ارزهای دیجیتال، با وجود سقوط آن‌ها در سال ۲۰۲۲ همچنان بالاست. ۲۸ درصد علت این علاقه را سرمایه‌گذاری بلند مدت اعلام کرده‌اند در حالی که ۲۲ درصد از روی کنجکاوی و ۲۱ درصد هم از روی گمانه‌زنی برای سود کوتاه مدت علاقه‌مند دریافت آن هستند. ۲۹ درصد باقیمانده دلایل دیگری برای این علاقه داشته‌اند.

محبوبترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲

در همین حال، DollarGeek تحقیقات جداگانه‌ای را در مورد محبوبترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ که بیشترین جستجو را داشته‌اند انجام داده که می‌تواند چشم‌انداز خوبی را برای سال آینده میلادی به‌نمایش بگذارد.

محبوبترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲

بیت کوین، پادشاه ارزهای دیجیتال

محبوبترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲

طبق این گزارش، در سال ۲۰۲۲ میلادی ارز دیجیتال بیت کوین ۴،۵۷۰،۰۰۰ میلیون بار در ایالات متحده و بیش از ۲۸ میلیون بار در سایر کشورها توسط کاربران جستجو شده است. علاقه‌مندی به بیت کوین همچنان بالاتر از تمام رمزارزها است؛ زیرا کارشناسان آن را باکیفیت‌ترین ارز دیجیتالی در کل صنعت کریپتوکارنسی می‌دانند.

قیمت بیت کوین نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده و برخی از تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت آن ممکن است تا ۱۰ هزار دلار هم کاهش پیدا کند؛ اما جستجوهای اینترنتی طی ۱۲ ماه گذشته نشان می‌دهد که مردم بیش از هر ارز دیجیتال دیگری، Bitcoin را در اینترنت جستجو می‌کنند.

دوج کوین محبوب ایلان ماسک در رتبه دوم

محبوبترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲

دوج کوین با ۵.۸۵ میلیون جستجوی ماهانه جهانی، در رتبه دوم محبوبترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ قرار گرفته است. این میم کوین بیشتر به‌خاطر حمایت مستقیم ایلان ماسک به‌محبوبیت رسیده است. ایلان ماسک اخیراً توییتر را تصاحب کرده و سیستم‌های پرداخت درون برنامه‌ای یکپارچه با دوج کوین (DOGE) را در این شبکه اجتماعی راه‌اندازی کرده است.

در مجموع اتفاقات مختلفی دست به دست هم داده‌اند تا Dogecoin یکی از برترین ارزهای دیجیتال از نظر جستجو باشد. در حالی که قیمت DOGE نسبت به سال گذشته با کاهش ۵۵ درصدی همراه شده، تعداد خریداران بالقوه آن کم و بیش شبیه بیت کوین بوده است.

شیبا اینو در رتبه سوم محبوبترین‌ها

محبوبترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲

طی سال گذشته، هر ماه به‌طور متوسط ۴.۴۳ میلیون بار ارز دیجیتال شیبا اینو در گوگل جستجو شده است. شیبا اینو (SHIB) نسبت به سال گذشته با افت قیمت ۷۵ درصدی همراه شده، اما با ورود به دنیای متاورس و راه‌اندازی بلاک چین لایه-۲ اتریوم شیبا اینو، همچنان در رأس اخبار بوده است.

جایگاه بعدی متعلق به اتریوم است

محبوبترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲

ارز دیجیتال اتریوم علیرغم افت قیمت ۶۷ درصدی نسبت به سال گذشته، با ۳.۸۴ میلیون جستجوی ماهانه در گوگل در رتبه چهارم این فهرست جای گرفته است. دومین بلاک چین بزرگ جهان از نظر ارزش بازار با توجه به تغییر از حالت اثبات (PoW) به اثبات سهام (PoS) از طریق فرآیند ادغام، بین کاربران جذاب شده است. در اواخر سپتامبر، علاقه کاربران به جستجوی کلیدواژه «اتریوم» و «اتریوم ۲.۰» به اوج خودش رسید.

کاردانو، پنجمین ارز دیجیتال پرجستجوی جهان در سال ۲۰۲۲

محبوبترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲

به‌طور متوسط از عبارت کاردانو ۱.۴۷ میلیون جستجوی اینترنتی ماهانه در سال ۲۰۲۲ انجام شده تا از نظر DollarGeek آن در رتبه پنجم محبوبترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ قرار بگیرد. زمانی که کاردانو عملکرد قیمتی بهتری نسبت به بیتکوین و اتریوم را از خودش نشان داد، در نرخ جستجوها شتاب گرفت. گرچه بعد از هارد فورک واسیل کاردانو (ADA)، جستجوی این رمزارز مجدداً کاهش پیدا کرد.

از دیگر رمزارزهای پرجستجوی جهان باید به آوالانچ، لایت کوین، XPR، سیف‌مون و نکسوس اشاره کرد که در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*