تصاویر خنده دار حیوانات

گلچینی از بهترین تصاویر خنده دار حیات وحش در سال 2022

برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات وحش در سال 2022 مشخص شدند. این شما و این بهترین تصاویر خنده دار از حیات وحش در سالی که گذشت.

مسابقه عکاسی کمدی حیات وحش، یک رقابت رایگان است که عکاسان در هر سطحی، می‌توانند در آن شرکت کنند. امسال، پنج هزار عکس از 85 کشور دنیا، به دست برگزارکنندگان مسابقه رسید و هنرمندان با شکار این لحظات، روی خنده دار حیوانات در حیات وحش را به تصویر کشیدند. در نهایت، این تصاویر برگزیده شدند.

بهترین تصاویر خنده دار از حیات وحش

مهارت نه‌چندان گربه‌وار!

جنیفر هدلی با این عکس، به‌عنوان برنده نهایی مسابقه کمدی حیات وحش 2022 انتخاب شد؛ یک توله شیر بازیگوش که در حال افتادن از درخت است!

هدلی برای گرفتن این عکس، به دشت سرنگتی تانزاینا رفته بود. به‌گفته‌ی او: «ظاهرا این نخستین تلاش توله شیر برای بالا رفتن از درخت بود و من کاملا اتفاقی با این صحنه روبه‌رو شدم. بسیاری از عکس‌های دیگر این رقابت هم، حوادث اتفاقی را نشان می‌دهند و همین‌ آن را جذاب می‌کند».

او توضیح می‌دهد که توله شیر هنگام سقوط، در هوا چرخید و روی پنجه‌های خود فرود آمد؛ طوری که به‌نظر نمی‌رسید آسیبی دیده باشد. پس از آن، به سمت خواهرها و برادرهایش دوید. بی‌دلیل نیست که می‌گویند گربه‌ها 9 جان دارند!

هدلی به‌عنوان برنده نهایی مسابقه یک جام دست‌ساز، یک کوله عکاسی و بلیت تور سافاری در ماسای مارای کنیا را به خانه برد.

زبان بدن!

دیگر عکس گرفته شده توسط جنیفر هدلی، برنده نگاه مردمی شد. در اینجا یک پنگوئن جنتو را در جزایر فالکلند می‌بینیم که انگار با زبان بدن، می‌گوید با آن‌یکی پنگوئن قهر کرده است.

چشم‌انداز غلط‌انداز!

عکس گرفته شده توسط «ژان ژاک آلکالای» فرانسوی، یک مرغ ماهیخوار را نشان می‌دهد که در پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی، پشت یک اسب آبی ایستاده است. اسب آبی دیگری که در کنار آن‌هاست، دهانش برای خمیازه کشیدن باز کرده؛ نه برای خوردن پرنده!

بگو پنییییر!

یکی از تصاویر واقعا خنده دار حیات وحش امسال، این عکس از دو ماشه ماهی (triggerfish) در آب‌های پرتغال است که با کنجکاوی به سمت دوربین «آرتورو تله تیمن» نزدیک می‌شوند. به‌گفته‌‌ی این عکاس، با وجود چهره‌ی خنده دار، این نوع ماهی‌ها می‌توانند بسیار تهاجمی باشند. البته در این مورد خاص، خود او مورد حمله قرار نگرفت و فقط دوربینش کمی خراشیده شد.

رویای فوتبالی!

این شاهین که در مجموعه عکس‌های چهارگانه «ژیا چن» خودنمایی می‌کند، جایزه پورتفولیو محشر اینترنتی را برای او به ارمغان آورد. پرنده، طوری با میوه کاج بازی می‌کند که یک فوتبالیست با توپ!

چشمک رندانه!

آرشدیپ سینگ از هند، با گرفتن این عکس از یک جغد چشمک‌زن، درون لانه‌ای که به‌نظر می‌رسد لوله آب باشد، برنده یکی از بخش‌های مسابقه شد.

حرکت پروانه!

الکس پانسیر، این عکس را در یک روز بارانی، در هلند گرفت؛ وقتی که سنجاب به‌سبک حرکت ورزشی پروانه، پریده و دست و پاهای خود را در هوا باز کرده بود.

خفه‌ات می‌کنم!

امانوئل دولین سان، تصویر این دو میرکت یا دم‌عصایی در آفریقای جنوبی را هنگامی شکار کرد که ظاهرا در حال کشتی گرفتن با هم بودند.

آسایشگاه میمون‌ها!

اینجا یک میمون وحشی را می‌بینیم که میمون دیگری را تر و خشک می‌کند. این عکس، اثر فدریکا وینچی و گرفته شده در کامبوج است.

پگاسوس، گاو بالدار!

در این تصویر جالب، یک درنای ساروس، گاوی را در پارک ملی کئولادو هند، دنبال می‌کند. جاگدیپ راجپوت، عکس را از زاویه‌ای گرفته که گویی آن دو بال بزرگ، متعلق به خود گاو است.

بجنگ تا بجنگیم!

در عکس گرفته شده توسط جان چِینی، یک ماهی سالمون را در آلاسکا می‌بینیم که از آب بیرون می‌پرد و با قوس بدن خود، به صورت خرس ضربه می‌زند.

جای تنگ!

مارک شوکن هم یکی از تصاویر جالب حیات وحش را در فلوریدا ثبت کرد؛ جایی که یک جغد مادر و جوجه‌اش، با حالتی خنده دار از درون لانه‌ به بیرون نگاه می‌کنند. از چهره جغد مادر می‌توان خواند که این لانه برای بزرگ کردن جوجه‌ای بازیگوش، بیش از حد تنگ و کوچک است.

سرت را بدزد!

مارتین گریس، این عکس را در شرق فالکلند، از دو پنگوئن امپراتور گرفت. یکی از پنگوئن‌ها طوری گردن خود را خم کرده که انگار سرش از تنش جدا شده است.

کشتی کج!

این عکس، اثر مایکل ایست‌ول، دو کانگوروی والابی را نشان می‌دهد که در غروب کویینزلند استرالیا، با هم کشتی می‌گیرند.

ببخشید، معذرت می‌خوام!

لحظه عبور بامزه این جوجه اردک از روی صف لاک‌پشت‌ها را «رایان سیمز» در یکی از پارک‌های کرکلند ایالت واشنگتن ثبت کرده است.

ناگفته نماند که مسابقه عکاسی کمدی، در سال 2015 توسط دو عکاس حرفه‌ای انگلیسی، پل جوینسن هیکس و تام سالام پایه‌گذاری شد. این رقابت، با همکاری Whitley Fund for Nature برگزار می‌شود؛ یک سازمان خیریه بریتانیایی که  بخشی از درآمد خالص خود را به حفاظت از حیات وحش اختصاص داده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*