حذف قرعه کشی خودرو

آیا قرعه کشی خودرو حذف شده است؟

اخیرا زمزمه‌هایی مبنی بر حذف قرعه کشی خودرو شنیده می‌شود؛ ولی آیا این ادعا صحت دارد؟ سخنگوی وزارت صمت به این سوال پاسخ می‌دهد.

صبح امروز، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص برنامه عرضه خودروها به بازار تأکید کرد که 20 درصد از عرضه خودروسازان به دارندگان خودروهای فرسوده و 50 درصد به طرح جوانی جمعیت اختصاص می‌یابد و 30 درصد باقی‌مانده از طریق بورس به‌دست مشتریان می‌رسد.

حذف قرعه کشی خودرو صحت دارد؟

حذف قرعه کشی خودرو

امید قالیباف به‌عنوان سخنگوی این وزارتخانه‌ خاطرنشان کرد که شرکت‌های دولتی می‌بایست به این دو طرح، توجه فراوان کنند و سایر محصولات خود را از طریق تالار شیشه‌ای به‌فروش برسانند. به هر حال این شرطی بود که به‌گفته قالیباف روی آن نظارت جدی خواهد شد. وی در ادامه افزود:

طبق قانون بودجه 1401، خودروسازان باید 10 درصد از سهم قرعه کشی خودرو را به خودروهای فرسوده اختصاص می‌دادند؛ اما از آنجایی که طی 6 ماه اول سال خودروسازان این کار را انجام ندادند، بنابراین تصمیم بر این شد که تا پایان سال خودروسازان به جای 10 درصد، 20 درصد از سهم قرعه کشی را به خودرو‌های فرسوده اختصاص دهند و اکنون نیز موظف هستند حتی در صورت عرضه در بورس، این طرح را هم اجرا کنند.

حذف قرعه کشی خودرو

وی همچنین گفت هم‌اکنون عرضه بازار خودرو باید به این ترتیب باشد که اگر خودروسازی می‌بایست هزار خودرو تولید کند، 20 درصدش را باید به خودروهای فرسوده و 50 درصد دیگر را به جوانی جمعیت اختصاص بدهد. با این اوصاف، زمزمه‌هایی درباره حذف قرعه کشی مشتریان عادی بر سر زبان‌ها افتاد؛ اما آیا منظور قالیباف حذف قرعه کشی بوده؟

قالیباف بعد از به‌وجود آمدن حواشی مذکور اعلام کرد که قرعه کشی خودرو همچنان طبق روال گذشته برای خودروهایی که هنوز وارد بورس نشده‌اند، انجام خواهد شد و حذف نشده است. بنابراین باید منتظر ثبت نام طرح‌های جدید ایران خودرو باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*