هیجان انگیزترین اکتشافات باستانی 2022

هیجان انگیزترین اکتشافات باستانی در سال 2022 ؛ از قدیمی‌ترین فسیل انسان تا خنجر فضایی فرعون و کشتی استقامت

قدیمی‌ترین فسیل انسان، بقایای کشتی معروف استقامت و خنجر فضایی فرعون تنها بخشی از هیجان انگیزترین اکتشافات باستانی در سال 2022 هستند. با گجت‌نیوز همراه باشید تا یافته‌های جذاب باستان شناسان را بررسی کنیم.

آثار باستانی کشف شده در سال 2022 می‌توانند برای بسیاری از افراد جالب باشند. برخی از آنها به تنها یک قرن پیش تعلق دارند و برخی دیگر قدمتی دیرینه دارند. هرچند در هر صورت به دنیایی تعلق دارند که دیگر وجود خارجی ندارد. با فرارسیدن کریسمس می‌خواهیم نگاهی به هیجان انگیزترین اکتشافات باستانی سال 2022 داشته باشیم.

۱۳ مورد از هیجان انگیزترین اکتشافات باستانی در سال 2022

بزرگترین اثر هنری کشف شده در یک غار آمریکا

هیجان انگیزترین اکتشافات باستانی 2022

باستان شناسان آمریکایی موفق شدند نگاره‌هایی را روی سقف یک غار آهکی در آلاباما پیدا کنند. این تصاویر به انسانی با یک پا شباهت دارند و احتمالا قدمت آنها به قرن‌ها پیش بازمی‌گردد. در حال حاضر برخی از شواهد داخل غار به قرن یکم میلادی و برخی دیگر به قرن‌های هفتم تا دهم میلادی اشاره دارند.

انگل‌های قدیمی در یک توالت ۲۷۰۰ ساله

هیجان انگیزترین اکتشافات باستانی 2022

باستان شناسان در حال کار روی یک خانه اشرافی قدیمی با عمر تقریبا ۳۰۰۰ سال بودند. آنها گمان می‌کردند که یکی از هیجان انگیزترین اکتشافات باستانی 2022 را در این منطقه کشف خواهند کرد؛ اما با چیز دیگری مواجه شدند. در دی ماه سال گذشته آنها اعلام کردند که تخم‌های انواع کرم‌های مختلف معده را درون یک سنگ بزرگ با حفره‌ای در مرکز آن پیدا کرده‌اند.

این سنگ بزرگ ظاهرا توالت بوده است و کرم‌ها نیز از رژیم غذایی ناسالم صاحب خانه حکایت دارند.

کشتی استقامت

کشتی استقامت

در قرن بیستم حس ماجراجویی به‌شدت تقویت شده بود. همین نیز باعث شد که فردی به نام Earnest Shackleton هزینه‌های یک کشتی سه‌بادبانه را تقبل کند. وی با تیمی برای اکتشاف به سمت قطب جنوب حرکت کرد؛ اما در سال ۱۹۱۵ در آب‌های یخ‌زده گرفتار شد. در نهایت نیز کشتی غرق شد؛ ولی خدمه آن به‌شکل شگفت‌انگیزی نجات یافتند.

حالا کشتی به عنوان یکی از هیجان انگیزترین اکتشافات باستانی سال 2022 به‌حساب می‌آید. اگرچه کشتی برای بیش از یک قرن در عمق ۳۰۰۰ متری آب قرار داشت؛ اما آسیب خاصی روی آن دیده نمی‌شود. به‌نوعی نام استقامت برازنده این کشتی بوده است.

کنده‌کاری‌های درختان فیل‌پا

هیجان انگیزترین اکتشافات باستانی 2022

باستان‌شناسان متوجه وجود کنده‌کاری‌هایی روی ۱۲ درخت فیل‌پا در شمال استرالیا شده‌اند. تاریخ دقیق این کنده‌کاری‌ها مشخص نیست؛ اما کارشناسان فکر می‌کنند که آنها به چندین قرن پیش و بومیان اصلی استرالیا تعلق دارند.

تابوت‌های سربی در نوتردام

هیجان انگیزترین اکتشافات باستانی 2022

پس از آتش‌سوزی گسترده سال ۲۰۱۹، باستان شناسان مسئولیت بازسازی کلیسای نوتردام در فرانسه را بر عهده گرفتند. در هنگام همین بازسازی بود که آنها توانستند دو تابوت سربی را در زیر کلیسا پیدا کنند. این تابوت‌های ۷۰۰ ساله احتمالا به یکی از رهبران کلیسا و یکی از اشراف تعلق داشته است.

خنجر فضایی توت‌عنخ‌امون

خنجر فرعون

یکی از هیجان انگیزترین اکتشافات باستانی سال 2022 که صدای زیادی نیز در دنیا کرد، به تمدن مصر باستان مربوط می‌شود. تصاویر اشعه ایکس گرفته شده از خنجر فرعون توت‌عنخ‌امون نشان داد که این سلاح از یک نوع فلز فضایی (برگرفته از یک شهاب‌ سنگ) ساخته شده است.

باستان شناسان در متون تاریخی مصر باستان نیز اشاره‌هایی به این خنجر خاص را یافتند. ظاهرا این خنجر توسط یک حاکم خارجی به پدربزرگ توت‌عنخ‌امون داده شده بود.

متن کنعانی روی یک شانه باستانی ضد شپش

هیجان انگیزترین اکتشافات باستانی 2022

یکی از هیجان انگیزترین اکتشافات باستانی در سال 2022 قدیمی‌ترین متن نوشته شده با الفبای کنعانی را روی خود داشت. این شانه باستانی ظاهرا برای از بین بردن شپش بوده است. روی آن نیز این جمله دیده می‌شد: امیدواریم این شانه شپش را از مو و ریش شما حذف کند.

ستون فقرات انسان روی چوب

هیجان انگیزترین اکتشافات باستانی 2022

این مورد را نمی‌توان جزء هیجان انگیزترین اکتشافات باستانی 2022 به حساب آورد؛ زیرا صحنه‌ای دردناک است. باستان‌ شناسان در جنوب پرو ۱۹۲ تیر چوبی را پیدا کردند که استخوان‌های ستون فقرات انسان روی آنها نخ شده بودند. این اثر باستانی عجیب به سال ۱۴۵۰ تا ۱۶۵۰ میلادی برمی‌گردد.

باستان‌ شناسان گمان می‌کنند که این کار در پاسخ به غارت قبور در دوران استعمار بوده است.

قدیمی‌ترین فسیل انسان

بررسی‌های جدید انجام شده نشان می‌دهد که قدیمی‌ترین فسیل کشف شده از انسان ۳۰ هزار سال قدیمی‌تر است.

هیجان انگیزترین اکتشافات باستانی 2022

محل پیدا شدن قدیمي‌ترین فسیل انسان

بدین ترتیب قدمت این فسیل به ۲۳۳ هزار سال قبل برمی‌گردد. استخوان‌ها در دهه ۱۹۶۰ پیدا شدند و این عدد نیز به لایه‌های خاکستر آتش‌فشانی که روی آنها قرار گرفته بود، برمي‌گردد.

نارنجک‌هایی از دوران جنگ‌های صلیبی

اورشلیم

پیشتر در دهه ۱۹۶۰ تعدادی ظرف سرامیکی در منطقه ارمنی اورشلیم یافت شده بودند که حالا به یکی از هیجان انگیزترین اکتشافات باستانی در سال 2022 تبدیل شده‌اند. باستان‌ شناسان با ارزیابی مجدد این ظروف متوجه شدند که زمانی آنها میزبان مواد منفجره بوده‌اند. تیم مربوطه اعلام کردند که این نارنجک‌ها در طول جنگ‌های صلیبی استفاده می‌شده‌اند. این ظروف را حتی اولین نارنجک جهان می‌دانند.

ماموت کشته‌ شده توسط انسان‌ها

هیجان انگیزترین اکتشافات باستانی 2022

یکی دیگر از هیجان انگیزترین اکتشافات باستانی در سال 2022 به آمریکا مربوط می‌شود. کارشناسان به طور اتفاقی با استخوان‌های یک ماموت ۳۷ هزار ساله در نیومکزیکو مواجه شدند. بررسی استخوان‌ها نشان دادند که این ماموت توسط انسان‌ها قصابی شده است. همین نیز نشان می‌دهد که انسان‌ها بسیار پیشتر از آنکه فکر می‌کردیم در جنوب غربی آمریکا سکونت داشته‌اند.

رسیدن انسان‌ها به آمریکا از اقیانوس آرام

هیجان انگیزترین اکتشافات باستانی 2022

بررسی‌های باستان شناسان در سال 2022 نشان داد که انسان‌ها پیشتر از طریق سواحل اقیانوس آرام به قاره آمریکا سفر کرده بودند.

آثار باستانی بیشتر در پمپئی

پمپئی

آخرین مورد از هیجان انگیزترین اکتشافات باستانی در سال 2022 به شهر پمپئی در ایتالیا تعلق دارد. سال گذشته کاوش‌ها در این شهر قدیمی به پیدا شدن نوعی مغازه‌های خاص برای فروش میان‌وعده منجر شود. امسال نیز باستان شناسان توانستند در یک خانه تعدادی اتاق با وسایل روزمره افراد طیقه متوسط را پیدا کنند.

این شهر در سال ۷۹ میلادی به خاطر فوران آتش‌فشان نابود شد. مردم شهر در تنها چند دقیقه تا ارتفاع ۴ یا ۶ متری زیر خاکسترهای آتش‌فشان قرار گرفتند و هیچ‌کس نتوانست از آنجا جان سالم به‌در برد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*