پرستاره ترین فیلم امسال ناامید کننده ظاهر شد

فیلم بابیلون – Babylon به‌عنوان پرستاره ترین فیلم سال ۲۰۲۲ که مارگوت رابی و برد پیت در آن ایفای نقش کرده‌اند، آن طور که انتظار می‌رفت ندرخشید!

حضور یک یا دو ستاره شناخته شده در هر فیلم می‌تواند جذاب باشد اما در بسیاری از مواقع فیلم‌هایی که کهکشانی از ستارگان را در خود جای می‌دهند، عملکردی ضعیف‌تر از انتظارها دارند. در سال‌های اخیر فیلم‌های پرستاره‌ای مانند Triple 9، به بالا نگاه نکن و حتی آمستردام با وجود ستاره‌های بزرگی که در تیم بازیگری‌شان داشتند نتواستند عملکرد خوبی در گیشه داشته باشند و در مواقعی حتی میان منتقدان هم نمره خوبی به دست نیاورند.

تازه‌ترین قسمت از سقوط فیلم‌های پرستاره هالیوود، به فیلم بابیلون اختصاص دارد؛ فیلمی که با هر متر و معیاری باید به یکی از پرستاره ترین فیلم های سال ۲۰۲۲ تبدیل می‌شد اما توانست در گیشه تا یکشنبه در ایالات متحده تنها ۳.۵ میلیون دلار به جیب بزند. میزان درآمد این فیلم تا به امروز شاید برای یک فیلم با بودجه کم قابل قبول به نظر می‌رسید اما وقتی به این موضوع فکر می‌کنید که ۸۰ میلیون دلار خرج ساختن بابیلون شده، عملکرد ناامیدکننده فیلم جدید شزل را بهتر درک خواهید کرد.

سقوط بابیلون و ستاره‌هایش!

خوب است بدانید تا زمان نگارش این مطلب، فیلم جدید دیمین شزل توانسته فقط و فقط ۵.۴ میلیون دلار بفروشد. دیمین شزل یک کارگردان برنده اسکار است که فیلم‌های محبوب و به شدت موفقی مانند ویپلش و لالالند را در کارنامه‌اش دارد که یکی از بهترین فیلم‌های عاشقانه تاریخ است. با این حال فیلم جدید او نه تنها چندان مورد توجه مردم قرار نگرفته، بلکه حتی بسیاری از منتقدان هم به آن پشت کرده‌اند. خوب است بدانید امتیاز این فیلم در وبسایت راتن تومیتوز ۵۴ درصد است.

پرستاره ترین فیلم سال

در کنار دیمین شزل، نام‌های بزرگی مانند برد پیت، مارگو رابی، توبی مگوایر، اولیویا واید و کلویی فاینمن نیز در این فیلم حضور دارند. در کنار تهیه‌کنندگان این فیلم، بسیاری از مردم نیز انتظار داشتند این فیلم پیش از آغاز سال ۲۰۲۳، شروع فوق‌العاده‌ای داشته باشد اما خبری از یک فروش خوب نبود و این فیلم با این وضع، احتمالا به سختی بتواند بودجه ساختش را به دست آورد.

ماجرای تکراری عملکرد ضعیف فیلم های مارگو رابی

مارگو در حال حاضر یکی از بزرگ‌‌ترین بازیگران زن در هالیوود است اما در سال ۲۰۲۲، نتوانسته انتظارها را برآورده کند. همان طور که در این مطلب خواندید، فیلم بابیلون یک افتتاحیه افتضاح داشته و میان منتقدان هم افراد زیادی حامی این فیلم نبوده‌اند. دیگر فیلم قابل توجه رابی در سال جاری، آمستردام بود.

این فیلم با کارگردانی دیوید او. راسل و کریستین بیل، رامی مالک، آنا تیلور جوی و تیلور سوییفت در کنار مارگو رابی نتوانست در گیشه موفقیت قابل توجهی را به دست بیاورد و منتقدان هم آن را در بهترین حالت یک فیلم متوسط تلقی کرده‌اند. باید دید فیلم مورد انتظار بعدی مارگو رابی یعنی باربی، چه عملکردی در گیشه و میان منتقدان و بینندگان خواهد داشت.

نکته قابل توجه این است که دنیای هالیوود این روزها پر از بلاک باسترهای مارول، دی سی یا جنگ ستارگان نیست و عملکرد ضعیف چنین فیلم پرستاره‌ای آن هم از یک کارگردان کاربلد، کمی عجیب به نظر می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*