برنامه های سایپا

تشریح برنامه های سایپا برای سال آینده: از دوگانه سوزهای 2 کپسوله تا آریا با پیشرانه GDI

مدیرعامل سایپا برنامه های این گروه خودروسازی را برای سال آینده تشریح کرد. این شرکت قصد دارد چند خودرو دوگانه سوز و همچنین آریا را با پیشرانه GDI به بازار عرضه کند.

محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت ایجاد زیرساخت برای تولید خودروهای سی ان جی سوز یکی از سیاست‌های این گروه خودروسازی بوده که به‌واسطه آن می‌توان مصرف سوخت و سطح آلایندگی را کاهش داد. وی افزود در همین راستا برنامه تولید 100 هزار خودرو سواری ساینا دوگانه سوز برای سال آینده را در نظر گرفتیم که تولید خودروهای CNG با توجه به پتانسیل و منابع گازی کشور می‌توانند نقش مهمی را در کاهش آلایندگی داشته باشند.

جزئیات برنامه های سایپا برای سال 1402

تیموری در ادامه گفته‌های خود بیان کرد همچنین قصد داریم در سال 1402 حدود 65 هزار دستگاه خودرو نیسان دوگانه سوز CNG و بنزینی را تولید کنیم. ضمن این‌که نیسان‌های با ظرفیت حجمی بزرگ‌تر و دوگانه سوز برای حمل بار بیشتری طراحی کردیم که با تعبیه دو کپسول گازی سی ان جی روی شاسی می‌توانند 480 کیلومتر را بپیمایند.

مدیرعامل سایپا با اشاره به این‌که پلتفرم دیگری نیز برای عرضه در سال 1402 در دستور کارمان قرار دارد گفت این پلتفرم یک ون 14 نفره دوگانه سوز دو کپسوله با پیمایش 400 کیلومتر در سطح شهر خواهد بود که برای مسیرهای شهری در نظر گرفته شده و می‌تواند به جایگزینی برای برخی از مسیرهای اتوبوس تبدیل شود.

تیموری تاکید کرد فرایند تحقیقاتی موتور M15 پلاس در شرکت مگاموتور برای خودروهای فعلی به پایان رسیده و در مرحله تولید انبوه قرار گرفته است. ضمن این‌که خودروهای مجهز به این پیشرانه را در خرداد 1402 روانه بازار خواهیم کرد.

سایپا

مدیرعامل سایپا با اعلام این‌که برای کاهش مصرف بنزین باید به تولید خودروهای CNG روی آورد، گفت پیشرانه M15 پلاس نسبت به پیشرانه فعلی حدود 1 لیتر بنزین کمتری را مصرف می‌کند. پیشرانه M24 جدید هم 2 لیتر از پیشرانه قبلی مصرف سوخت کمتری دارد و در سال آینده آن را تولید خواهیم کرد.

تیموری افزود نخستین قرارداد تولید موتورهای هیبریدی نیز به امضا رسیده و تا 2 سال آینده خودروها را با موتورهایی به تولید خواهیم رساند که 80 درصد ساخت داخل بوده و در دو نوع سی ان جی سوز و هیبریدی عرضه خواهند شد. همچنین عرضه آریا با پیشرانه GDI و گارانتی 5 ساله نیز در دستور کار قرار گرفته است. ضمن این‌که طی یک سال گذشته محصولات از لحاظ کیفی ارتقا پیدا کرده و مراجعه مشتریان به نمایندگی‌ها نیز حدود 400 درصد کاهش پیدا کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*